Το κορυφαίο ευρωπαϊκό επίπεδο του μπάσκετ, έχει ελληνική εκπροσώπηση εδώ και δεκαετίες. Ο Παναθηναϊκός με τα έξι αστέρια έχει αναδειχθεί απ’ την Euroleague η κορυφαία ομάδα του αιώνα μας μέχρι τώρα. Ο Ολυμπιακός έχει τρεις ευρωπαϊκούς τίτλους, δύο σερί σεζόν πήγε στο Final 4 και τερμάτισε πρώτος στην regular season.
Για να έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο, έπρεπε και πρέπει να δουλεύουν όλα… ρολόι. Όχι μόνο στο αγωνιστικό. Ειδικά όσο περνούν τα χρόνια, προστίθενται νέες ανάγκες, νέες απαιτήσεις, για την εξυπηρέτηση του φίλαθλου κοινού.
Ειδικά το marketing είναι πλέον υψηλότατου επιπέδου. Κι εκεί οι ομάδες μας είναι σε top level. Δείχνοντας το δρόμο και στους υπόλοιπους ευρωπαίους σε αρκετές περιπτώσεις. Μέσα σε λίγες μέρες ήρθαν τα πεπραγμένα των δύο ΚΑΕ να μας το θυμίσουν και να μας κάνουν να αισθανθούμε περηφάνια. Διότι τέτοιες επιτυχίες εμπορικές και επικοινωνιακές, συνήθως τις βλέπουμε στο εξωτερικό και τις θαυμάζουμε/ζηλεύουμε.
Χρονικά ο Ολυμπιακός έκανε την αρχή με το διήμερο προς τιμήν του Βασίλη Σπανούλη. Το Gala παραμονή του φιλικού με την Αρμάνι Μιλάνο, με παρουσία της αφρόκρεμας του ευρωπαϊκού μπάσκετ. Μία μέρα μετά, εκπληκτική βραδιά, συγκίνηση, εντυπωσιασμός, με την φανέλα του κορυφαίου μπασκετμπολίστα στην ιστορία της ομάδας του λιμανιού να κρεμιέται στην οροφή του ΣΕΦ.
Τη… σκυτάλη πήρε η ΚΑΕ Παναθηναϊκός. Ανεβάζοντας ακόμη ψηλότερα τον πήχη, καθώς δεν είχε κάποιο εύκολο αντικείμενο να διαχειριστεί. Όπως ένας αγώνας προς τιμήν ενός κορυφαίου αθλητή δηλαδή. Η παρουσίαση μιας φανέλας, πόσους τρόπους έχει για να γίνει συγκινητική, εντυπωσιακή, χωρίς να ξεφύγει απ’ τα σοβαρά πλαίσια που πρέπει να κινηθεί για να μη θεωρηθεί κιτς;
Οι Πράσινοι το κατόρθωσαν! Πρώτα απ’ όλα με την σκέψη να έχουν το έμβλημα της πόλης τους στη φανέλα. Την Αθήνα. Η ιδέα, η εκτέλεσή της, η έγκρισή της, ήταν τα αρχικά βήματα. Χρειαζόταν μετά να ακολουθηθεί από κινήσεις που θα επικοινωνήσουν ιδανικά το γεγονός. Εκδήλωση στο μουσείο της Ακρόπολης. Δε θα μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο απ’ αυτό. Η φανέλα στη σκιά του ιερού βράχου και του Παρθενώνα.
Φωτογράφηση των παικτών να φορούν τη φανέλα με τρόπο εντυπωσιακό. Μέσω social media έκανε αμέσως το γύρο του κόσμου. Ένα σύμβολο πασίγνωστο σε όλο τον πλανήτη. Διόλου τυχαίο πως οι Ισπανοί ενθουσιάστηκαν και ζητούσαν να μπορέσουν να έχουν στη χώρα τους τη φανέλα για να την αγοράσουν! Την ίδια ώρα που τόσο η πράσινη όσο και η λευκή, δεν… άντεξαν ούτε 24 ώρες. Εξαντλήθηκαν όλες οι εμφανίσεις που τέθηκαν προς διάθεση για τον κόσμο. Ξεπούλησαν.
Θρίαμβοι του marketing, απόλυτη εμπορική επιτυχία. Στον ελληνικό αθλητισμό που συνήθως ακολουθούμε ξενόφερτες ιδέες για να χαρούμε αν τις αντιγράψουμε σωστά, είναι τιμή και περηφάνια να διαθέτουμε δύο ΚΑΕ τέτοιου αγωνιστικού επιπέδου επί σειρά δεκαετιών, αλλά και τέτοιου εμπορικού/επικοινωνιακού επιπέδου.