MENU

Οι εξαγγελίες και οι προσδοκίες για νέο ύφος και ήθος στην επικοινωνιακή πολιτική της ΠΑΕ Ολυμπιακός έπειτα από την αντικατάσταση του Κώστα Καραπαπά με τον Νίκο Γαβαλά έμειναν, δυστυχώς, στα λόγια.

Τον περασμένο Ιούνιο ο Νίκος Γαβαλάς πήρε μεταγραφή από τη Nova όπου κάλυπτε επί σειρά ετών το ρεπορτάζ του Ολυμπιακού και ανέλαβε τη θέση του διευθυντή επικοινωνίας της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ.

Έπειτα από τη «λαίλαπα» Καραπαπά με τις ακραίες πολιτικές και πρακτικές στα ζητήματα του Τύπου -και όχι μόνον- ορισμένοι πίστεψαν ότι ο Ολυμπιακός είχε αποφασίσει να «εξευρωπαϊστεί» και να «εκπολιτιστεί» επικοινωνιακά, αφού ο Νίκος Γαβαλάς είχε πάντοτε χαμηλό προφίλ, κρατούσε ήπιους τόνους στις τοποθετήσεις του και θεωρούνταν ένα από τα καλά παιδιά στον χώρο της δημοσιογραφίας.

Ωστόσο, αυτή η αλλαγή αποδεικνύεται ότι ήταν προσχηματική. Στην πραγματικότητα δεν έχει διαφοροποιηθεί το παραμικρό στη σχέση της ΠΑΕ Ολυμπιακός με τα ΜΜΕ που εκείνη θεωρεί ότι δεν είναι «φιλικά προσκείμενα» προς την ηγεσία της. Οι αποκλεισμοί εξακολουθούν να υφίστανται και το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας για κάθε «μη αρεστό» στην ηγεσία της ΠΑΕ Ολυμπιακός καλά κρατεί.

Εφημερίδες, σάιτ ή κανάλια οφείλουν να έχουν ISO πιστοποιημένο από τα υψηλά κλιμάκια της ΠΑΕ Ολυμπιακός προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα απρόσκοπτης «λειτουργίας» όσον αφορά το ρεπορτάζ της ομάδας.

Ο νέος διευθυντής επικοινωνίας της ΠΑΕ Ολυμπιακός διαφέρει από τον προκάτοχό του (που εξακολουθεί να βασιλεύει στο λιμάνι και να εκφράζει τις θέσεις και τις απόψεις της διοίκησης ως Γ’ αντιπρόεδρος) μόνο στο… αμπαλάρισμα, στο φαίνεσθαι, στη δημόσια εικόνα. Όχι στην ουσία.

Στον αγώνα Ολυμπιακός-Κράσντονταρ, για παράδειγμα, έκανε ό,τι θα έκανε στη θέση του και η αυτού «ερυθρόλευκη»... μεγαλειότης, ο Κώστας Καραπαπάς: έκοψε διαπιστεύσεις από «μη φιλικά» μέσα.

Και φυσικά κάθε εφημερίδα, σάιτ ή κανάλι που δεν θεωρείται προσκείμενο στη διοίκηση του Ολυμπιακού παραμένει «μπλοκαρισμένο».

Κάθε μέσο «εκτός γραμμής» βλέπει τους δημοσιογράφους του «αποκλεισμένους» από πληροφόρηση, συνέντευξη ή οποιαδήποτε διευκόλυνση στο πλαίσιο του ρεπορτάζ.

Την ίδια ώρα, οι δημοσιογράφοι που ασχολούνται με τον Ολυμπιακό εξακολουθούν να τρέμουν μόνο στην ιδέα συνεργασίας με κάθε «μη φιλικό» μέσο, αφού από τις επαγγελματικές επιλογές τους εξαρτάται και το κατά πόσον θα μπορούν να επισκέπτονται άφοβα το «Γ. Καραϊσκάκης» για να κάνουν τη δουλειά τους ή γενικότερα αν θα έχουν… δουλειά.

Η αλήθεια είναι ότι ο Νίκος Γαβαλάς διέψευσε πολύ νωρίς τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί περί αλλαγής στο πλαίσιο επικοινωνιακής λειτουργίας της ΠΑΕ Ολυμπιακός επί το κανονικότερο.

Οι ευχές σε άλλες ΠΑΕ για καλή επιτυχία στην Ευρώπη και τα επικοινωνιακά τρικ περί προσκλήσεων σε ακαδημίες άλλων ομάδων (που δια της αποδοχής τους ουσιαστικά θα αποδέχονταν την… ενοχή τους σε πρόκληση επεισοδίων!) μοιάζουν με καθρεφτάκια σε ιθαγενείς. Και μόνο τέτοιοι θα μπορούσαν να τα χάψουν.

Εκτός αν θεωρείται επίδειξη νέου ήθους και ύφους η παραληρηματική ανακοίνωση-στοχοποίηση του SDNA, του Έθνους και του Open με αφορμή το ρεπορτάζ για το VAR στο «Γ. Καραϊσκάκης».

Η φρασεολογία Καραπαπά και οι προσβλητικοί προσωπικοί χαρακτηρισμοί που περιέχονται σε αυτήν την ανακοίνωση απλώς επιβεβαιώνουν ότι ο νέος διευθυντής επικοινωνίας του Ολυμπιακού διαφέρει από τον παλιό μόνο στο όνομα.

Γι’ αυτό το μαύρο σύννεφο του φόβου πλανάται πάνω από κάθε δημοσιογραφικό γραφείο και ουδείς διανοείται να παρεκκλίνει από τη «γραμμή» της ΠΑΕ.

Γι’ αυτό δημοσιογράφοι ή στελέχη ΜΜΕ που εμπλέκονται με τον Ολυμπιακό δεν τολμούν ούτε να σκεφτούν να συνεργαστούν με ΜΜΕ που βρίσκονται στη «μαύρη λίστα» των Καραπαπά και Γαβαλά.

Γι’ αυτό και όποιοι μπαίνουν στη (μάταιη) διαδικασία να ζητήσουν… άδεια από την «ερυθρόλευκη» ΠΑΕ για να εμφανιστούν ή να γράψουν στα «μη φιλικά» ΜΜΕ (λες και εργοδότης τους είναι ο Ολυμπιακός) παίρνουν απαντήσεις που τους διώχνουν κάθε ιδέα… αντίστασης.

Η επικοινωνία δεν γίνεται με μπούλινγκ, τρομοκρατία, «υπόγεια» μηνύματα και προσωπικές επιθέσεις μέσω ανακοινώσεων και social media.

Η επικοινωνία γίνεται με επαγγελματισμό, ήθος και ανοιχτό μυαλό.

Και σίγουρα επικοινωνία (αλλά και δημοσιογραφία) δεν είναι να κρατάς αμήχανα επί σειρά ετών ένα μικρόφωνο και απλώς να ακούς τα μακρόσυρτα διαγγέλματα προς τον ελληνικό λαό από τους μετέπειτα εργοδότες σου δίχως να έχεις το «θάρρος» να απευθύνεις έστω μια ερώτηση. Έστω για τα μάτια του κόσμου…

Στο τέλος της ημέρας αυτό που μένει, είναι ότι πρώτα βγαίνει το χούι του ανθρώπου και μετά αλλάζει ο Ολυμπιακός. Τα πρόσωπα μικρή αξία έχουν. Κατά το «δεν είναι Γιάννης, είναι Γιαννάκης», θα μπορούσε κανείς να πει και για την αλλαγή στην θέση του υπευθύνου επικοινωνίας ότι «δεν είναι Καραπαπάς, είναι Καραγαβαλάς»...

Από τον Καραπαπά στον... Καραγαβαλά τρεις μήνες δρόμος...
EVENTS