MENU

Δεν έχει την ξεχωριστή «τρέλα» του αλλοτινού του συνοδοιπόρου, του Σωτήρη Καλυβάτση, που μπορούσε να πει την πιο αδιανόητα σαχλή ατάκα που μετά βίας τη λένε παιδιά στο γυμνάσιο («Λουκουμάαααααδεεεεεες. Λουκουμάδες παιδιά!») και να σε κάνει να κοπανιέσαι μέχρι λιποθυμίας από τα γέλια.

Ούτε διαθέτει την ξεχωριστή ικανότητα του Γιάννη Σερβετά στον τρόπο- το μοναδικό, είναι η αλήθεια, τρόπο- που λέει τα ανέκδοτα και σχολιάζει με «υπόγειο» χιούμορ τα πάντα.

Ακόμα, δεν έχει τις ξεχωριστές γνώσεις του Χρήστου Κιούση σε πολιτικοκοινωνικό επίπεδο και ούτε είναι ξεχωριστή, έμβια εγκυκλοπαίδεια της μουσικής σαν τον Στάθη Παναγιωτόπουλο.

Πολύ περισσότερο, δεν είναι τίποτα το ξεχωριστό σε υποκριτικό επίπεδο, στα σκετσάκια που σκαρώνουν ο ίδιος και η ομάδα του τα τελευταία 25, περίπου, χρόνια στη μικρή οθόνη.

Παρ’ ολ’ αυτά, ο Αντώνης Κανάκης είναι «καινοφανώς» ξεχωριστός. Έχει τη μοναδική ικανότητα να οργανώνει τα πάντα με ακρίβεια προηγμένου κομπιούτερ, γράφει υπέρ το δέον «τίμια», έχει σκηνοθετική ματιά, φροντίζει να ντύνει τα πάντα με τις καταλληλότερες μελωδίες, είναι άριστος διαπραγματευτής, δεν «καίει» ποτέ τα σκετς κρατώντας το λάθος ρόλο για τον ίδιο, διαθέτει σπάνιο- ειδικά για τα ελληνικά τηλεοπτικά δεδομένα- θάρρος της γνώμης, ξέρει να διαλέγει συνεργάτες, μπορεί να πλασάρει όσο το δυνατόν καλύτερα τόσο τον εαυτό του όσο και το προϊόν που πουλάει- εν ολίγοις, είναι ένας άνθρωπος- ορχήστρα που όμοιό του μάλλον δεν έχουμε ξαναδεί στα εγχώρια χρονικά.

https://www.youtube.com/embed/OYrZ9EKWU68?modestbranding=0&showinfo=0&playsinline=1

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός πως παρά το ότι έχει κάνει κατά καιρούς δουλειές με φοβερά ταλαντούχα παιδιά, ο αδιαμφισβήτητος «αρχηγός» ήταν πάντα εκείνος.

Ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα του αυτόφωτου Κανάκη σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι πως χάρη στις δικές του, στρατηγικές κινήσεις, έγινε ανεξάρτητος από μικρή ηλικία και τα τελευταία πολλά χρόνια δεν είχε άμεση ανάγκη την τηλεόραση- μπορεί κάλλιστα να ζει (και, μάλιστα, πλουσιοπάροχα) από τις εκτός TV επιχειρήσεις του.

Αυτό του έδινε την πολυπόθητη δυνατότητα να λέει ό,τι θέλει, με όποιον τρόπο θέλει και να μην σκέφτεται τις συνέπειες (πότε ξανά θυμάστε κάποιον να «επιτίθεται» live μέσω της εκπομπής του στον σταθμό που εργάζεται, όπως έκανε, φερ’ ειπείν, αυτός όταν στον ΑΝΤ1 παιζόταν το ανεκδιήγητο “Game of Love” πέρυσι;). Άλλωστε, ουδείς τολμούσε ποτέ να κάψει το δυνατότερο χαρτί του εκάστοτε σταθμού του.

Ο 49χρονος παρουσιαστής, όπως γνωρίζουν πλέον και οι πιο αδαείς με τα τηλεοπτικά πέτρες, αποτελεί παρελθόν από το δυναμικό του καναλιού του Αμαρουσίου εδώ και δύο μέρες, καθώς πέταξε εντέχνως στον κάλαθο των αχρήστων το συμβόλαιο που τον δέσμευε μέχρι το 2021, το οποίο προέβλεπε πως πέραν των δικών του εκπομπών θα είχε και τη γενικότερη επίβλεψη της βραδινής ζώνης.

Σύμφωνα με το όχι-και-τόσο-κρυφό παρασκήνιο, ο ΑΝΤ1 του χρεώνει πως δεν… ασχολήθηκε όσο έπρεπε με τα νέα του καθήκοντα, με δύο μεγάλα ονόματα του καναλιού να τον θεωρούν υπεύθυνο για το κόψιμο των δικών τους προγραμμάτων.

Στον αντίποδα, ο Αντώνης «κατηγορεί» τον σταθμό πως άφησε ν’ αναπτυχθεί μια έντονη φημολογία σχετικά με το ποιες αποφάσεις είναι δικές του, χρεώνοντάς του επιλογές της διοίκησης και αφήνοντάς τον εκτεθειμένο- τουλάχιστον σ’ αυτούς που εξαπέλυαν ιοβόλα βέλη προς το μέρος του.

Η αλήθεια είναι πως η επέκταση της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές λίγο πριν το τέλος της περσινής σεζόν, έμοιαζε ως ένα πείραμα καταδικασμένο ν’ αποτύχει. Γιατί; Γιατί ο Κανάκης υπέπεσε σ’ ένα σπάνιο, για τη δική του κρίση, λάθος: έβαλε, ίσως για πρώτη φορά στην καριέρα του, νερό στο τηλεοπτικό του κρασί.

Κι αυτό διότι δέχτηκε, ενώ ήταν πασιφανές πως τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του… βαριόντουσαν, να συνεχίσει το «Ράδιο Αρβύλα»- μια εκπομπή που ειδικά πέρυσι έμοιαζε να έχει χτυπηθεί αλύπητα από το Χρόνο, θυμίζοντας υπέργηρο κύριο που παλεύει ν’ ανέβει στο Έβερεστ χωρίς να έχει καν μαζί του τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Σε κάθε ευκαιρία οι συντελεστές της εκπομπής- προεξάρχοντος του ιδίου- φρόντιζαν να υπενθυμίζουν στο κοινό πόσο δύσκολο είναι να βγει ένα τέτοιο πρόγραμμα live, πόσος κόπος απαιτείται για να γυριστούν τα σκετσάκια, να γίνει το μοντάζ τους, να ετοιμαστούν τα βίντεο που θα έπαιζαν στο τοπ επικαιρότητας και ούτω καθεξής, με αποτέλεσμα η «Αρβύλα» να βγαίνει στους δέκτες μας αραιά και πού στο πρώτο μισό της χρονιάς.

Το πράγμα έγινε ακόμα χειρότερο όταν ο παρουσιαστής ενέπλεξε στο όλο κόνσεπτ και το «Βινύλιο»- μια εκπομπή που, για τα δεδομένα της ελληνικής TV που ξύνει εδώ κι αρκετά χρόνια τον πάτο του βαρελιού, έδειχνε πράγματι να έχει πράγματα να «πει» στο κοινό και ήταν αρκετά φρέσκια σαν ιδέα.

Ο Κανάκης, λοιπόν, θύμισε σκηνοθέτη της χρυσής εποχής του Χόλυγουντ, τότε που γύριζαν μια εμπορική ταινία για τα μεγάλα στούντιο προκειμένου να τους χρηματοδοτήσουν μετά για το φιλμ που πραγματικά ήθελαν να γυρίσουν: θα έκανε το «Ράδιο Αρβύλα» για χάρη του ΑΝΤ1, ούτως ώστε να μπορεί να κάνει μετά και το «Βινύλιο». Μόνο που…

Μόνο που η «Αρβύλα»– μια εκπομπή που τρύπησε το ποιοτικό της ταβάνι μετά την αλλαγή ώρας και απογειώθηκε τις σεζόν 6 και 7- είχε γεμίσει στο άυλο κορμί της μυριάδες ρυτίδες κούρασης και το κέφι έλειπε σε βαθμό μιντιακού κακουργήματος. Η όρεξη, η σπιρτάδα, οι καινούργιες προτάσεις είχαν πάει περίπατο και το προϊόν θύμιζε ξαναζεσταμένο φαγητό- και όχι κάποιο αξιόλογο ξαναζεσταμένο φαγητό (μπριζόλες, ας πούμε), αλλά κάτι που δε σου άρεσε ιδιαίτερα ούτε την πρώτη φορά που το γεύτηκες (άνοστο πρασόρυζο).

Αν στην εμφανή κόπωση προσθέσει κανείς και τον έξτρα φόρτο εργασίας που αυτομάτως συνεπαγόταν η ανάληψη των νέων του καθηκόντων ως υπεύθυνου της βραδινής ζώνης, συν τα πάντα αποκρουστικά παρασκηνιακά παιχνίδια διάφορων… καλοθελητών, δεν είναι περίεργο που Κανάκης και ΑΝΤ1 τα έσπασαν μ’ εκκωφαντικό τρόπο.

Αυτό το διαζύγιο, ωστόσο, είναι δεδομένο πως πληγώνει πολύ περισσότερο το κανάλι (τα νούμερα του οποίου, θυμίζουμε, την τελευταία διετία θυμίζουν τους βαθμούς μέτριου μαθητή στο δημοτικό), παρά τον ίδιο τον παρουσιαστή και την ομάδα του.

Ο Αντώνης, είναι σίγουρο, αν θελήσει να δουλέψει ξανά στην τηλεόραση θα βρει τις πόρτες… ανοιχτές. Το κανάλι του Αμαρουσίου είναι αδύνατο, όμως, να καλύψει το νούμερο 1 της χώρας όταν μιλάμε για εκπομπές σατιρικής «υφής».

Αυτό το διαζύγιο, εν τέλει, για τον ξεχωριστό κύριο Κανάκη μπορεί να εξελιχθεί σε μάννα εξ ουρανού: θα πάει κάπου αλλού, θα σκεφτεί καινούργια πράγματα αφήνοντας πίσω του την «Αρβύλα» και- μιας και μιλάμε για άκρως ταλαντούχο άνθρωπο- θα βρει και πάλι το δρόμο προς την κορυφή.

Μην ξεχνάμε πως ο τύπος είναι υπεύθυνος για 4, τουλάχιστον, από τις πιο πετυχημένες εκπομπές στην ιστορία της γαλανόλευκης μικρής οθόνης.

Κάτι μας λέει πως όταν τον ξαναδούμε με την παρέα του να τον πλαισιώνει στην τηλεόραση, θ’ αναφωνήσουμε ενθουσιωδώς τρεις περίπου λέξεις. Να, κάτι σαν…

Κάτι σαν: «Α.Μ.Α.Ν. τα καθάρματα!».

Το μεγάλο «λάθος» του ξεχωριστού Αντώνη Κανάκη
EVENTS