MENU

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η περίφημη “λίστα Πέτσα” ή αλλιώς η λίστα με τα χρήματα που εισέπραξε το κάθε ΜΜΕ από την κυβέρνηση, ώστε να προβληθούν την περίοδο της καραντίνας οι δύο καμπάνιες “Μένουμε σπίτι” και “Μένουμε ασφαλείς”.

Μέχρι εδώ καλά; Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα με δεδομένο ότι όντως έπρεπε να δοθούν αυτά τα χρήματα σε όλα αυτά τα ΜΜΕ που είδαμε στη λίστα Πέτσα που δημοσιεύθηκε χθες.

 Θυμίζω πως το “μαρούλι” κόστισε 20 εκατ. ευρώ, αν και πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι έγινε τέτοιο “μαγείρεμα”, που μόνο στον τελικό του Μaster Chef θα βλέπαμε.

Κατ’ αρχάς, δεν μας ενδιαφέρει τόσο το γεγονός ότι ο τάδε επιχειρηματίας πήρε 1 ή 2 εκατομμύρια ευρώ για τον όμιλό του, ή 500.000 ή 100.000 ευρώ, επειδή έχει μια ιστοσελίδα που προτείνει στο κοινό ποιο μαγιό ή ποιο κραγιόν να φορέσει εφέτος το καλοκαίρι. Αν δεν βάλεις τέτοιο, και τόσο “μαρουλάκι” στο ψυγείο σου, όταν στο φέρνουν φρέσκο-φρέσκο από το δουλεμένο “χωράφι” του εργαζόμενου, τότε δεν είσαι επιχειρηματίας. Άρα καλά έκαναν και τα τσέπωσαν…

Αυτό που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση είναι γιατί δόθηκαν αυτά τα χρήματα, ποια ήταν τα κριτήρια με τα οποία καταρτίστηκε η εν λόγω λίστα και για ποιον διαβολεμένο λόγο -εκτός κι αν έχουμε να κάνουμε με σατανική σύμπτωση- μερικά αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ πήραν από ψίχουλα, έως ένα τίποτα με μπόλικο καθόλου. Για να μιλάμε με στοιχεία, τα “συστημικά” ΜΜΕ στο σύνολό τους που μας ενημέρωναν με διάφορους τρόπους για την αεράτη καλοκαιρινή εμφάνιση της Μαρέβα Μητσοτάκη και όχι μόνο, έλαβαν άνω των 5 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με κάποια άλλα που θεωρούνται “Ζαίικα” και που αν τα “τσουβαλιάσουμε”, μετά βίας θα φτάσουμε το “κατοστάρικο”.

Υπάρχουν και κάποια βεβαίως, όπως ειπώθηκε, που κυριολεκτικά πήραν… μηδέν. Αν θεωρήσουμε, λοιπόν, ορθή τη λογική που διέπει τις δύο καμπάνιες για την ασφαλειά μας, τότε ο αναγνώστης του ΜΜΕ που δεν υπάρχει στη λίστα Πέτσα, δεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση να μείνει ασφαλής, κοινώς ας πεθάνει!

Ίσως έτσι να σκέφτηκαν οι εγκέφαλοι όταν έκαναν τη μοιρασιά και επιβράβευσαν με ένα παχυλότατο κονδύλι, στάτους σαν το παρακάτω…

Μέχρι αυτή την ώρα δεν έχουν δοθεί εξηγήσεις από κανέναν υπουργό, δηλαδή τον κ. Πέτσα, ούτε έχουν δημοσιευθεί τα αρχικά τιμολόγια, ή οι εντολές που «έφυγαν» από τη διαφημιστική εταιρεία που ανέλαβε να φέρει σε πέρας το θεάρεστο κυβερνητικό έργο. Η σημασία των τιμολογίων ή των εντολών -πείτε το όπως θέλετε- «κουμπώνει» στις καταγγελίες της αντιπολίτευσης για μαγείρεμα αλά Κουτσόπουλου, ειδικά από τη στιγμή που στη λίστα εμφανίστηκε η δημόσια ραδιοτηλεόραση. Αναμένουμε απαντήσεις…

Όπως απαντήσεις θα πρέπει να δοθούν για τα παρακάτω:

- Μέσα στη λίστα “υπάρχουν” 2.000 ευρώ για το Βήμα FM που έχει κλείσει από το 2017... 

- Σύμφωνα με καταγγελίες, η κυβέρνηση έδωσε 12.000 ευρώ στον τηλεοπτικό σταθμό ΈΝΑ, στο νομό Μαγνησίας, σταθμός που απλά δεν υφίσταται. 

- Τηλεοπτικός σταθμός της Αττικής με ποσοστά εκτός… δεκάδας πήρε 30.000 ευρώ, ενώ ομοειδές κανάλι πήρε 140.000 ευρώ (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε).

Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα, πρόχειρα θα έλεγα, για το πώς αντιλήφθηκε ή αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την ενημέρωση. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό: Αναφερθήκαμε προηγουμένως στο ότι δόθηκαν “κατοστάρες” σε ΜΜΕ που μας ενημερώνουν για τα παρεό, τα αϊλάινερ και τα πούρα που πρέπει να καπνίσεις μετά από μια μεγάλη προσωπική επιτυχία. Αυτό το αναφέρουμε, διότι -καϋμένε αναγνώστη και ψηφοφόρε- η ευαισθησία που επέδειξε η κυβέρνηση στην κοινωνική της πολιτική έφτασε μέχρι του ποσού των 534 ευρώ το μήνα.

Δηλαδή, αν μια οικογένεια έχει έναν εργαζόμενο, τότε το σπίτι αυτό θα έπρεπε να τα βγάλει πέρα με 800 ευρώ για 45 ημέρες. Αρκετά χρήματα, ίσως πουν κάποιοι, από τη στιγμή που έξω δεν έβγαινε κανείς, επιπλέον έξοδα δεν υπήρχαν, άρα τι θα μπορούσε να κάνει κάποιος; Να ενημερωθεί για το αυτονόητο, δηλαδή να μείνει στο σπίτι… ασφαλής.

Εδώ, λοιπόν, αναρωτιόμαστε για το…. dna της τεράστιας αυτής καμπάνιας: μας έλεγαν να μείνουμε σπίτι, ασφαλείς, τη στιγμή που κανείς σοβαρός άνθρωπος και να ήθελε, απλά δεν μπορούσε να κυκλοφορήσει έξω, να κάνει το οτιδήποτε.

Τελικά το επίπεδο σε αυτή τη χώρα είναι τόσο χαμηλό, που ακόμα και το αυτονόητο χρυσοπληρώνεται, αντί να επιβληθεί σε όλους εκείνους τους ευπατρίδηδες ευεργέτες που κρατούν στα χέρια τους το αγαθό της πληροφόρησης και της ενημέρωσης, να το δημοσιεύσουν δωρεάν για το κοινό καλό. 

Εκείνους, φυσικά, που στην πρώτη ευκαιρία, το φθινόπωρο και τον χειμώνα που έρχεται, θα επικαλεστούν την ύφεση για την οποία ήδη μας προετοιμάζει σε καθημερινή βάση η κυβέρνηση, και θα προχωρήσουν στις απαραίτητες μειώσεις κόστους ώστε να προστατεύσουν τις επενδύσεις τους ως σοβαροί επιχειρηματίες που είναι.

Το γεγονός ότι με τη “μπάζα” που έκαναν μερικοί, καθάρισαν για μια διετία, είναι άλλου παπά... σκάνδαλο.

Απαντήσεις φυσικά δεν έχουν δοθεί, ούτε πρόκειται προσεχώς, όπως κανείς από την κυβέρνηση δεν έχει εξηγήσει έως τώρα γιατί δεν έγινε γνωστή από την αρχή η λίστα με τα ποσά ανά ΜΜΕ κι έπρεπε να περάσουν 2 και πλέον μήνες. Μήπως κάποια στιγμή να παρέμβει Εισαγγελέας; 

ΥΓ. Μια “βλακεία”: και χρήμα… αβέρτα, και μισθούς από το κράτος, και φορολογικές ελαφρύνσεις, και πρόγραμμα "Συν-εργασία" και μειωμένο ενοίκιο. Μήπως για αυτά τα “μικρά” δωράκια να υπήρχε το κριτήριο της συνολικής κρατικής δαπάνης, ένα πλαφόν (τα 50 χιλιάρικα ας πούμε) ανά ΜΜΕ; Μήπως κάποια χρήματα του ελληνικού λαού που λένε οι πολιτικοί σε κάθε ευκαιρία, να γύριζαν με έναν (και με δύο αν θέλετε) τρόπο στην ίδια την παραγωγική βάση;

Χιλιάρικα για κραγιόν και πούρα, 534 ευρώ για μια οικογένεια!
EVENTS