MENU

Μόλις η μέρα φτάνει στο τέλος της συμπεριφέρονται σαν να έχουν να φάνε για χρόνια και κάπως έτσι πάει στράφι η προσπάθεια όλης της ημέρας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο απώλειας βάρους για αρκετό κόσμο και μπορεί να είναι πραγματικά απογοητευτικό.

Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα πρέπει να βρεθεί η ρίζα του προβλήματος. Να απαντηθεί δηλαδή με πειστικούς όρους το γιατί το κάνετε αυτό. Και αν ο καθένας είναι ειλικρινής με τον εαυτό του στην προσπάθεια να βρει μια λύση, τότε το πρόβλημα μπορεί να ξεπεραστεί.

Αυτές είναι οι πέντε πιο δύσκολες ερωτήσεις για το φαγητό αργά το βράδυ και πρέπει να τις απαντήσετε με γενναιότητα:

Μήπως ψάχνετε για μια μαγική λύση στο πρόβλημα;

Μην αγχώνεστε, όλοι το κάνουν κατά καιρούς με διάφορα προβλήματά τους. Δεν υπάρχει όμως μαγική λύση. Μην ακούσετε κανέναν από αυτούς που λένε ότι θα παίρνετε -για παράδειγμα- ένα χάπι και θα σας φεύγει η όρεξη το βράδυ. Αντίθετα, η λύση έρχεται με δυσκολίες και επιμονή. Γενικότερα, αν υπήρχε ένας σύντομος προς ένα υγιές σώμα, θα είχε γίνει ήδη πασίγνωστος. Ο δρόμος που έχετε να διανύσετε είναι δύσκολος και γεμάτος δυσφορία. Για την ακρίβεια, η δυσφορία είναι η πυξίδα σας: δείχνει ότι πηγαίνετε προς τη σωστή κατεύθυνση. Αποδεχθείτε το και προχωρήστε.

Γνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ φυσικής και συναισθηματικής πείνας;

Μερικές φορές είναι δύσκολο να βρεις τη διαφορά. Μερικές φορές είναι αργά το βράδυ και η πείνα είναι τόσο έντονη που δεν μπορείτε να κρατηθείτε μέχρι το πρωί. Εκείνη τη στιγμή, είναι εύκολο να πιστέψετε τι αισθάνεστε είναι η φυσική πείνα! Στην πραγματικότητα ωστόσο, αν έχετε φάει περίπου τρεις ώρες πριν, δεν είναι φυσική πείνα. Αυτό που βιώνετε είναι συναισθηματικό.

Ρωτήστε λοιπόν τον εαυτό σας:Μήπως τρώω γιατί βαριέμαι, γιατί είμαι θυμωμένος, γιατί είμαι ανήσυχος, γιατί είμαι μόνος; Μήπως τρώω για να ανταμείψω τον εαυτό μου για κάποιο ζήτημα; Μήπως τρώω γιατί… είναι πιο διασκεδαστικό από να μην φάω;

Γενικά, πρέπει να ξέρετε πως σωματική πείνα έρχεται σταδιακά. Εάν δεν έχετε φάει από χθες το βράδυ, τα κρούσματα θα υπήρχαν όλη την ημέρα. Η συναισθηματική πείνα, από την άλλη πλευρά, είναι στιγμιαία και έχει την αίσθηση του επείγοντος.

Είστε έτοιμοι να αναλάβετε την ευθύνη για το τι τρώτε και πότε;

Εάν είστε από εκείνους που τρώνε αργά το βράδυ, υπάρχει κάτι που πρέπει να γνωρίζετε πέρα από κάθε αμφιβολία: Είναι η επιλογή σας το αν θα φάτε ή όχι. Πρέπει να σταματήσετε να παίζετε αυτό το παιχνίδι και να αναλάβετε την ευθύνη για τις επιλογές που κάνετε. Είτε φάτε είτε όχι, πρόκειται για κάτι που βρίσκεται 100% υπό τον έλεγχό σας. Δεν είναι λάθος του συζύγου σας επειδή έφερε ένα κέικ στο σπίτι, δεν είναι λάθος των παιδιών σας επειδή δεν τους αρέσει το υγιεινό φαγητό, δεν είναι λάθος των φίλων σας που σας πίεσαν να φάτε έξω για βράδυ. Όλα αυτά δεν γίνονται επειδή δεν μπορείτε να ελέγξετε τον εαυτό σας. Αυτά είναι ψέματα που λέτε στον εαυτό σας για να δικαιολογήσετε το γιατί τρώτε. Πείτε στον εαυτό σας: «Το πότε θα τρώω είναι απόφασή μου. Είναι μια επιλογή που κάνω εγώ και κανένας άλλος δεν παίζει ρόλο σε αυτή». Όταν το κάνετε, θα αναλάβετε και τις ευθύνες σας.

Θέλετε όντως να σταματήσετε να τρώτε το βράδυ;

Η πρώτη απάντηση που θα δώσετε στον εαυτό σας είναι: «Ναι, φυσικά και θέλω. Διαφορετικά δεν θα διάβαζα αυτό εδώ το κείμενο». Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα αλήθεια ακόμα και αν το λέτε στον ίδιο σας τον εαυτό. Ίσως, αν απαντήσετε απόλυτα ειλικρινά, να απαντήσετε: «Όχι, δεν θέλω να σταματήσω να τρώω το βράδυ γιατί με βοηθάει να χαλαρώνω και να απαλλάσσομαι από το στρες όλης της ημέρας». Κάντε λοιπόν μια λίστα με τους λόγους για τους οποίους δεν θέλετε να σταματήσετε να τρώτε αργά το βράδυ και να είστε απόλυτα ειλικρινείς με τον εαυτό σας. Και έπειτα κάντε μια λίστα με τους λόγους που θέλετε να σταματήσετε να τρώτε αργά το βράδυ. Βάλτε τις δυο κατηγορίες απαντήσεων σε μια υποθετική ζυγαριά και θα δείτε ποια κατηγορία θα νικήσει τελικά.

Τι θα κάνετε όταν σας καταλάβει ο πανικός;

Δεν υπάρχει μαγική λύση. Ξέρετε ότι όταν αποφασίσετε να περιορίσετε το φαγητό αργά το βράδυ, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τις επιπτώσεις. Διότι το σώμα σας θα χτυπήσει καμπανάκια, θα πανικοβληθεί από την αλλαγή. Χρειάζεστε ένα πραγματικό σχέδιο. Χρειάζεστε υποστήριξη και σοβαρή δουλειά. Πρέπει να πάτε σε έναν διατροφολόγο, διαφορετικά δεν θα μπορέσετε να διαχειριστείτε μόνοι σας αυτή την αλλαγή.

Δεν μπορείτε να κόψετε το βραδινό; Κάντε στον εαυτό σας 5 ερωτήσεις
EVENTS