MENU

Δυστυχώς όμως, όπως και όλες οι άλλες τροφές, δεν διαθέτει μαγικές δυνάμεις καύσης λίπους. Ο καλύτερος τρόπος παραμένει μια διατροφή πλούσια σε μια ποικιλία φρέσκων μη επεξεργασμένων τροφών ολικής άλεσης, με μειωμένα λιπαρά και σάκχαρα σε συνδυασμό με ένα σταθερό πρόγραμμα άσκησης. 

Υπάρχει εδώ και καιρό μια νέα τάση και πολλά έχουν γραφεί γύρω από την κατανάλωση του ανανά για την απώλεια βάρους. Το εξωτικό αυτό φρούτο, έχει αποτελέσει το επίκεντρο μιας διατροφικής θα έλεγε κανείς, μανίας. Από τη δίαιτα που διαρκεί 2 ή 3 ημέρες ως την αποτοξίνωση του ανανά, τα διατροφικά αυτά πλάνα περιστρέφονται γύρω από το οπλοστάσιο με υγιεινά θρεπτικά συστατικά που προσφέρει το συγκεκριμένο φρούτο. Αλλά πώς λειτουργούν αυτές οι δίαιτες; Ή πιο σωστά, λειτουργούν έστω και λίγο ή μήπως καθόλου;

Η ιδέα μιας δίαιτας με ανανά είναι να μην τρώτε τίποτα άλλο εκτός από αυτό το τροπικό φρούτο καθ 'όλη τη διάρκειά της, συνήθως καταναλώνοντας 2 κιλά ανανά κατά τη διάρκεια της ημέρας και πίνοντας άφθονο νερό για να σας κρατήσει ενυδατωμένους και να απομακρύνει τις τοξίνες. Μια παραλλαγή αυτής της δίαιτας περιλαμβάνει και την κατανάλωση χυμού ανανά μεταξύ των «γευμάτων». Σε μια έκδοση διάρκειας 2 εβδομάδων αυτής της δίαιτας, μπορούμε να φάμε και άλλα τρόφιμα παράλληλα με την κανονική πρόσληψη ανανά. Ωστόσο, απαγορεύονται τα λίπη και ελαχιστοποιούνται οι υδατάνθρακες. Μπορούμε όμως να καταναλώσουμε άπαχο κρέας και να απολαύσουμε φρέσκα λαχανικά και φρούτα. Ας δούμε γιατί γίνεται αυτή η «φασαρία» γύρω από τον ανανά και ποιο είναι το διατροφικό προφίλ του που δικαιολογεί το πόσο δημοφιλής έχει γίνει.

Τι περιέχει μια μέση μερίδα ανανά; Αρχικά, πολλά μέταλλα και βιταμίνες. Ένα φλιτζάνι (165 γρ) προσφέρει 180 mg καλίου, 21 mg ασβεστίου, 20 mg μαγνησίου, 79 mg βιταμίνης C, 96 IU βιταμίνης Α και 30 mg φυλλικού οξέος. Επιπλέον, περιέχονται 2,3 γραμμάρια ινών και 21,6 γραμμάρια υδατάνθρακες. Ο ανανάς δεν έχει καθόλου χοληστερόλη και έχει μόλις 0.2 γραμμάρια λίπους. Ο ανανάς περιέχει ένα ένζυμο που ονομάζεται βρομελίνη, το οποίο βοηθά τον οργανισμό να αφομοιώσει πρωτεΐνες και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην καταπολέμηση των φλεγμονών. Η κατανάλωση ανανά - ή συμπληρωμάτων βρομελίνης - μπορεί να βοηθήσει όσους δεν έχουν πεπτικά ένζυμα να χωνέψουν καλύτερα τα τρόφιμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα διασπάσει αυτά τα τρόφιμα γρηγορότερα ή θα τα εμποδίσει να αποθηκευτούν ως λίπος. Η βρομελίνη δεν έχει όπως λανθασμένα πιστεύεται, τη δύναμη να συμβάλλει στη γρηγορότερη επεξεργασία του λίπους ή στην καύση του. Ένα ακόμη πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι είναι πολύ ευαίσθητη στη θερμότητα, έτσι δεν την βρίσκουμε στις κονσέρβες ανανά γιατί ο καρπός έχει περάσει από θερμική επεξεργασία. Σημειώστε ότι η βρομελίνη περιέχεται κυρίως στο στέλεχος του ανανά, στο σκληρό δηλαδή μέρος του φρούτου που συνήθως δεν τρώμε. Μπορεί να έχετε επίσης ακούσει ότι ο ανανάς, όπως το σέλινο και το μπρόκολο, περιέχει "αρνητικές" θερμίδες, δηλαδή ότι απαιτούνται περισσότερες θερμίδες για να αφομοιωθούν αυτά τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες από όσες παρέχουν. Αυτή η θερμική επίδραση, το ενεργειακό κόστος της πέψης, είναι συνήθως πολύ μικρό και δεν αρκεί για να επηρεάσει σημαντικά το βάρος ή την ικανότητα του μεταβολισμού να καίει λίπος.

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν φυσικά ότι πρέπει να αποφεύγετε γενικά τον ανανά όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Ένα φλιτζάνι περιέχει μόνο 82 θερμίδες με πάνω από 2 γραμμάρια ινών που όχι μόνο διευκολύνουν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, αλλά συμβάλλουν στο να νοιώθετε χορτάτοι για περισσότερη ώρα. Δεν μπορείτε να παρακάμψετε την απώλεια λίπους όταν προσπαθείτε να αδυνατίσετε. Χρειάζεστε διατροφικό πρόγραμμα και τακτική άσκηση.

Πηγή: itrofi.gr

Τι ισχύει για τη «δίαιτα του ανανά»;
EVENTS