MENU

Τα  τελευταία χρόνια, για να αυξηθεί η κατανάλωση τους τροποποιούνται και εμπλουτίζονται με πρόσθετα τα οποία προσδίδουν στα τρόφιμα όχι μόνο χρήσιμα συστατικά για τον άνθρωπο, αλλά απογειώνουν και τη γεύση τους. 

Προσφέρουν γρήγορη ενέργεια στον οργανισµό  λόγω του υψηλού τους περιεχοµένου σε υδατάνθρακες. Eίναι πιο µαλακά µε αποτέλεσµα να καταναλώνονται πιο εύκολα από παιδιά, ηλικιωµένους και άτοµα µε προβλήµατα µάσησης. Ενδείκνυνται σε περιπτώσεις γαστρεντερικών παθήσεων, µια και λόγω του χαµηλότερου περιεχοµένου τους σε φυτικές ίνες δεν προκαλούν τυµπανισµό και µειώνουν τα συµπτώµατα διάρροιας και σπαστικής κολίτιδας. Βέβαια, από την άλλη, η χαµηλότερη περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες έχει αποτέλεσµα να µην προσφέρουν τον ίδιο κορεσµό µε τα ζυµαρικά ολικής άλεσης.

Έχουν υψηλότερο γλυκαιµικό δείκτη από ό,τι τα ολικής άλεσης, µε αποτέλεσµα να αυξάνουν απότοµα τα επίπεδα σακχάρου στο αίµα και να µην ενδείκνυνται για άτοµα µε σακχαρώδη διαβήτη. Επιπλέον είναι πιο πλούσια σε νάτριο (αλάτι), που αυξάνει την αρτηριακή πίεση.  

Είναι μία τροφή προσιτή στον καταναλωτή αφού μπορεί εύκολα να μαγειρευτεί και σύντομο χρόνο αλλά λόγω του βρασίματος και σουρώματος η διατροφική τους αξία μειώνονται σημαντικά υποβαθμίζοντας τη διατροφική του αξία. Έτσι Πολωνοί επιστήμονες εμπλούτισαν, τα ζυμαρικά με φύλλα μαϊντανού,  ένα φυτό με μεγάλη ποσότητα σε αντιοξειδωτικά. Τα έβρασαν και μέτρησαν ανά 100gr μαγειρεμένων ζυμαρικών, πόση ήταν η ποσότητα του αντιοξειδωτικού, που προσλαμβάνουμε κατά την κατανάλωσή τους και παρατήρησαν, ότι παρά την μεγάλη ποσότητα φύλλων, που χρησιμοποίησαν η τιμές των αντιοξειδωτικών ήταν αρκετά χαμηλές από τις αναμενόμενες.

Επομένως μεγάλη σημασία στις τροφές δεν έχει μόνο ο εμπλουτισμός τους με υπερτροφές, ο χρόνος μαγειρέματος της τροφής και ο τρόπος μαγειρέματος μιας και παρατηρήθηκε μεγαλύτερη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών σε ζυμαρικά λιγότερο βρασμένα από τον προβλεπόμενο χρόνο ή σε ζυμαρικά, που τα φύλλα του μαϊντανού δεν ενσωματώθηκαν στο ζυμαρικό αλλά μπήκε στο φαγητό σαν πρόσθετο και ωμό με τη μορφή φρέσκιας σάλτσας.

Για τη σωστή αφομοιώσει των ευεργετικών συστατικών ενός τροφίμου  σημαντικό  ρόλο παίζει και ο σωστός συνδυασμός των τροφών που θα χρησιμοποιήσουμε.

Πηγή: itrofi.gr

Είναι τα ζυμαρικά τροφή χρήσιμη για τον άνθρωπο;
EVENTS