MENU
watshmen

Όσο κι αν επιχειρήσει κανείς να βρει αντίστοιχο παράδειγμα τα τελευταία 3-4 χρόνια, δεν θα βρει. Πόσο μάλλον φέτος…Το Watchmen είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, ιδίως μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου το βράδυ της Κυριακής στο HBO.

Κι αυτό γιατί θα βρει κανείς μεγάλες αποκλίσεις στις κριτικές. Ο απλός κόσμος το έχει κατακεραυνώσει. Το 5.9 στο IMDB είναι πολύ χαμηλό για μια από τις πιο αναμενόμενες σειρές του φθινοπώρου. Από την άλλη, στο Rotten Tomatoes θα δει κανείς ένα ωραιότατο 93% που ίσως να είναι παραπάνω απ΄όσο θα άρμοζε σε αυτό που είδαμε στο πρώτο επεισόδιο.

Και τα δύο δεν αποτυπώνουν την προσδοκία, αλλά αν κάτι βρίσκεται πιο κοντά στο Watchmen, αυτό είναι το δεύτερο. Πώς λοιπόν συνέβη αυτή η τόσο μεγάλη διαφοροποίηση; Τι ήταν εκείνο που έκανε το κοινό να αντιμετωπίσει αρνητικά αυτό το πρώτο δείγμα.

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Η σειρά δεν είναι όσο υπερηρωική θα φανταζόταν κανείς. Η προσέγγιση του Ντέιμον Λίντελοφ, σεναριογράφου της σειράς Leftovers πριν το Watchmen και φυσικά του Lost, δεν είναι ιδιαιτέρως πιστή στα κόμικς. Κι αυτό εξοργίζει σχεδόν πάντοτε τους φανατικούς. Άλλωστε, αυτό το κοινό είναι που στοχεύει πρώτα κάθε παραγωγή. Στην περίπτωση του Watchmen, το HBO θα χρειαστεί να περιμένει για να γίνει αυτή η μετάλλαξη του κοινού.

Έχει την τύχη με το μέρος του σε αυτό, μιας και το Watchmen ήρθε στην εποχή του Joker που είναι ακριβώς αυτό. Μια ταινία με πηγή τον κόσμο των υπερηρώων, που απεκδύεται διαρρήδην αυτόν τον μανδύα. Το ίδιο επιχειρεί και το Watchmen, αλλά με σαφώς μικρότερο κρότο και impact. Από την άλλη, αυτή η τόσο αυστηρή αντιμετώπιση οφείλεται και στο ότι μόλις το 2009 είχαμε τον Ζακ Σνάιντερ να κάνει ταινία Watchmen, που την υποδέχτηκε πολύ θετικά η πλατιά μάζα του κοινού.

Αυτό που κάνει η σειρά είναι μια προσθήκη στα κόμικς, μια διεύρυνση του σημείου αναφοράς. Αρκετοί το παρομοιάζουν με ένα γουέστερν παρά με action superhero show. Η σειρά ανάγεται σε στοιχεία της Ιστορίας, όπως η Τάλσα της Οκλαχόμα του 1921, ενώ ορισμένα χαρακτηριστικά της είναι άκρως ριψοκίνδυνα. Όπως ότι ο Λίντελοφ απεικονίζει τους αστυνομικούς ως θύματα φυλετικής βίας και ότι οι λευκοί ρατσιστές καταπιέζονται και υφίστανται εκμετάλλευση από την αστυνομία.

Είναι μια πολύ περίπλοκη σειρά το Watchmen που δεν επιδέχεται συμπερασμάτων από το πρώτο επεισόδιο. Θα χρειαστεί κανείς να δει και τα 9 επεισόδια της πρώτης σεζόν για να καταλήξει κάπου. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως οι δύο δημοφιλέστες σειρές του Λίντελοφ είναι απ΄αυτές που θα δεις πάντοτε σε μια λίστα με ανεξήγητα φινάλε και θεωρίες. Μπορεί η πλαισίωση του να εξελίσσεται, αλλά η ουσία μένει σταθερή για τον Λίντελοφ.

Η γενική ιδέα για το Watchmen και το ποιόν των ηρώων είναι αυτό που ακούγεται διά στόματος Τζιν Σμαρτ στο trailer.

«Οι άνθρωποι υποκινούνται από το τραύματα. Γίνονται μανιακοί με το δίκαιο γιατί όλη τους τη ζωή βιώνουν την αδικία. Κι η μάσκα υπάρχει για να κρύβει το τραύμα, τον πόνο»…

 

Η πιο αμφιλεγόμενη της χρονιάς: Η σειρά που αποθεώνουν οι κριτικοί και κατακρίνει ο κόσμος (Vid)
EVENTS