MENU

Το Golf είναι το αυτοκίνητο που έχει διαμορφώσει τη δική του κατηγορία εδώ και πολλές γενιές.

Το ανανεωμένο Golf, εξωτερικά έχει νέας σχεδίασης προβολείς και προφυλακτήρες και μια δυναμική μάσκα. Εμπρός και πίσω τα φωτιστικά σώματα LED ξεχωρίζουν. Το θέμα όμως της εμφάνισης είναι καθαρά αντικειμενικό. Το Golf έξαλλου έχει το δικό του κοινό εδώ και πολλά χρόνια.

Στο εσωτερικό του βλέπει κανείς ανώτερης ποιότητας υλικά με την οθόνη αφής να ξεχωρίζει για το πόσο εύχρηστη και φιλική είναι στο χρήστη. Σε συνδυασμό με το CarPlay προσφέρει στον οδηγό μεγάλη ευκολία αφού έχει το κινητό του τηλέφωνο στην οθόνη και με τη χρήση bluetooth calls δεν αποσπάται καθόλου η προσοχή του.

Όσον αφορά στον κινητήρα, η έκδοση που είχα στη διάθεσή μου ήταν με τον 1.5 TSI EVO BlueMotion 130 ίππων και με κιβώτιο DSG7.

Διαθέτει λειτουργία coasting (πρακτικά δηλαδή επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται με σταθερή ταχύτητα) και παράλληλα (για ταχύτητες μέχρι 130Km/h) λειτουργία απενεργοποίησης κινητήρα (engine-off) με αποτέλεσμα μειωμένη κατανάλωση κατά 0,4lt/100km (σε σχέση με τον 1.4 TSI 125PS).

Κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα όλες οι ηλεκτρικές λειτουργίες του Golf διατηρούνται σε πλήρη λειτουργία χάρη στην ενισχυμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς καταναλωτές.

Σε περίπτωση επιτάχυνσης ή αλλαγής σχέσης κιβωτίου, η λειτουργία coasting και απενεργοποίησης του κινητήρα σταματά σχεδόν χωρίς να γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε αλλαγή στην οδηγική συμπεριφορά του Golf. Βέβαια, καταλαβαίνεις τι συμβαίνει.

Στο 4ης γενιάς σύστημα άμεσου ψεκασμού Common Rail η ποσότητα και η διάρκεια ψεκασμού ελέγχονται ηλεκτρονικά. Η πίεση ψεκασμού έχει αυξηθεί στα 350 bar – γεγονός που συντελεί στη μείωση των εκπομπών σωματιδίων, στη χαμηλότερη κατανάλωση και την «ήσυχη» λειτουργία του κινητήρα.

Οι νέοι 1.5 TSI EVO κινητήρες διαθέτουν βελτιστοποιημένο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT. Σε ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα και από 1.400 έως 4.000 σ.α.λ. σε χαμηλό φορτίο, το σύστημα απενεργοποιεί την τροφοδοσία των δύο μεσαίων κυλίνδρων προκειμένου να επιτυγχάνεται οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο σε ενημερώνει μέσα από τον πίνακα οργάνων πως λειτουργεί με 2 κυλίνδρους.

Η διαδικασία μετάβασης από τετρακύλινδρη σε δικύλινδρη λειτουργία και αντίστροφα, διαρκεί μόλις 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η καινοτόμος θερμική διαχείριση του κινητήρα αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό της νέας γενιάς κινητήρων 1.5 TSI EVO.

Αντί για τον μηχανικό θερμοστάτη που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κινητήρες, η πρωτοποριακή μονάδα ψύξης του 1.5 TSI EVO λειτουργεί ηλεκτρονικά με περιστροφικές βαλβίδες.

Στην πράξη τώρα, όλα τα παραπάνω συμβάλουν στο να έχει το αυτοκίνητο εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς, αφού σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο κάνει την οδήγηση απολαυστική.

Στις στροφές είναι απόλυτα ελέγξιμο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες με τις αναρτήσεις να απορροφούν τους κραδασμούς, αφήνοντας μια μοναδική αίσθηση ασφάλειας χωρίς να παίρνει αισθητές κλίσεις.

Συνολικά, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο οδηγικά και με ιδιαίτερα άνετους χώρους στο εσωτερικό του. Και μπορεί ο κατασκευαστής να αναφέρει μέση κατανάλωση στα 4.8l/100km όμως δεν ισχύει όσο το πατάς λίγο παραπάνω.

Η επιτάχυνση 0 -100 σε 9,1 δευτερόλεπτα δε σου γεμίζει το μάτι, όμως ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός στις προσπεράσεις και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 210 km/h.

Η τιμή του μοντέλου που είχα στα χέρια μου ξεκινάει από 21.850 ευρώ.

Δοκιμάζουμε το νέο Golf 1.5 TSI EVO 130 PS
EVENTS