MENU
Live Blog Live: Grand Prix Μ. Βρετανίας

Κόκκινα φώτα και… να τες, πετιούνται! 

Με το που έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα και είχαμε εκκίνηση, η «λογική» που ήθελε τις δύο Μερσέντες να χάνονται άμεσα στον ορίζοντα και να προσφέρουν ως μεσημεριανό στους ανταγωνιστές τους μεγάλες ποσότητες σκόνης, πήγε περίπατο: οι δύο Γουίλιαμς «πετάχτηκαν» κυριολεκτικά σαν ρουκέτες λευκού χρώματος και πέρασαν σαν σταματημένα τα δύο μονοθέσια των παγκόσμιων πρωταθλητών. 

Έτσι, ο Μάσα οδήγησε για τον πρώτο γύρο τον αγώνα, με τον Μπότας να τον ακολουθεί και πίσω τους Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Χούλκενμπεργκ στις θέσεις 3-5. Καλώς το κι ας μην άργησε 

Λίγη ώρα μετά την εκκίνηση, ωστόσο, στην πίστα μπήκε ένα αυτοκίνητο που δεν ήταν μονοθέσιο: το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο λόγος, σύνθετα απλός: στις πιο πίσω θέσεις ο Μαξ Φερστάπεν ακούμπησε την Λότους του Μαλντονάντο, ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτύπησε τον teammate του με αποτέλεσμα τόσο αυτός, όσο και ο Γκροζιάν να βγουν εκτός πίστας και να εγκαταλείψουν, ο Αλόνσο χτύπησε τον Μπάτον στέλνοντας τον Άγγλο στο μποξ της ΜακΛάρεν για να δει από κει το υπόλοιπο του αγώνα. 

Μπροστά, ο Λιούις Χάμιλτον (λίγες στιγμές πριν μπει το A.A.) είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Μπότας και να ανέβει στη δεύτερη θέση, περιμένοντας την ευκαιρία του να περάσει τον Μάσα και ν’ ανακτήσει την πρωτοπορία. 

Ή, περιμένοντας να τα κάνει μαντάρα… Πανικόβλητη ψυχραιμία 

Όταν, στο τέλος του 4ου γύρου, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα πιτ, ο Λιούις προσπάθησε μανιασμένα να περάσει τον Μάσα, κόλλησε πίσω του και έχασε την ψυχραιμία του, βγήκε εκτός πίστας με αποτέλεσμα η μεγαλειώδης τρύπα στο νερό που έκανε να δώσει το δικαίωμα στον Μπότας να τον προσπεράσει. 

Ο Φιλανδός πίεζε για 10, περίπου, γύρους τον Βραζιλιάνο teammate του στη Γουίλιαμς, χωρίς, ωστόσο, να καταφέρει να τον προσπεράσει. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Μαξ Φερστάπεν συνέχισε την παράδοση του «μία- μία» (ένας καλός αγώνας, ένας κακός) και εγκατέλειψε, τη στιγμή που ο Χούλκενμπεργκ κρατούσε με σχετική άνεση πίσω του τις δύο Φεράρι. Κάντε ένα διάλειμμα, κάντε όλοι πιτ στοπ (για να ’χουμε ανακατατάξεις)

Στον 14ο γύρο ο Κίμι Ράικονεν (που εκείνη τη στιγμή ήταν 6ος) άνοιξε το χορό των πιτ σποτ, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Ακολούθησε ο Φέτελ με τον Αλόνσο- που μπήκε για δεύτερη φορά- και μετά έγινε ο, καλώς εννοούμενος, κακός χαμός: ο Χάμιλτον από την 3η θέση ήταν ο πρώτος από την μπροστά 4αδα που έκανε στάση. 

Και, εκ του αποτελέσματος, δικαιώθηκε: όταν, έναν γύρο αργότερα οι Μάσα, Ρόσμπεργκ έκαναν πιτ στοπ, ο Χάμιλτον βγήκε μπροστά και από τους δύο βλέποντας το όνομά του ν’ αναγράφεται δίπλα στον αριθμό με το νούμερο 1 της κατάταξης. 

Ο Μπότας, μετά τη δική του στάση, κατάφερε να βγει στην 3η θέση, μπαίνοντας ανάμεσα στον Μάσα και τον Ρόσμπεργκ δημιουργώντας ένα «τρενάκι» με ισχυρούς δεσμούς. 

Κβίατ, Χούλκενμπερκ και Πέρεζ έκαναν περίπου τον αγώνα της ζωής τους, μένοντας εύκολα στις θέσεις 6-8, ενώ ο αριθμός αυτών που εγκατέλειψαν αυξάνονταν κατακόρυφα. Ηρεμία πριν την (αγωνιστική) καταιγίδα 

Στα επόμενα 20, περίπου, περάσματα (μεταξύ των γύρων 15-35), η κατάσταση ομαλοποιήθηκε και άπαντες περίμεναν τον ερχομό της βροχής. Χάμιλτον, Μάσα, Μπότας, Ρόσμπεργκ οδηγούσαν τον αγώνα, τη στιγμή που ο Φερνάντο Αλόνσο έβλεπε για πρώτη φορά την πόρτα των βαθμών να ανοίγει μπροστά του, κυρίως χάρη στο γεγονός πως βαθμολογούνται δέκα πιλότοι και στην πίστα δεν είχαν μείνει και πολύ περισσότεροι. Και τώρα… χαμός! 

Μετά τον 35 γύρο, όμως, πρώτα άνοιξε ο ασκός του Αιόλου (και των προσπεράσεων) κι εν συνεχεία οι ουρανοί: ο Νίκο Ρόσμπεργκ, κουρασμένος εμφανώς από το να κυνηγά τις δύο Γουίλιαμς, αποφάσισε να «ξεμπερδέψει» μαζί τους μέσα σε λιγότερο από 3 περάσματα και αφού πέρασε πρώτα τον Μπότας και μετά τον Μάσα, σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση. 

Με τις πληροφορίες για βροχή να δίνουν τη θέση τους στην απτή πραγματικότητα, ο Κίμι αποφάσισε να ρίξει πρώτος τη ζαριά των ενδιάμεσων ελαστικών στον 42ο γύρο, ωστόσο μάλλον βιάστηκαν εκεί στη Φεράρι, καθώς ήτανε 5 δευτερόλεπτα πιο αργός όταν ξαναβγήκε στην πίστα, οδεύοντας με μαθηματική ακρίβεια στην τετράτροχη καταστροφή. 

Την ίδια μοίρα είχαν και οι Μάσα, Μπότας, που επέλεξαν το άλλο άκρο: έμειναν όσο το δυνατόν περισσότερο στην πίστα με τα στεγνά ελαστικά, με αποτέλεσμα ο Φέτελ να τους περάσει σαν κινούμενους σταματημένους, και να τους «κλέψει» τη θέση στο βάθρο. 

Το «αρραγές» δίπολο Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ (της γνωστής συνήθειας που έγινε λατρεία για τους ανθρώπους της Μερσέντες) με πιτ στοπ χειρουργικής ακρίβειας δεν δυσκολεύτηκαν να κρατήσουν το 1-2, και, κάπως έτσι, ο παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε ακόμα μία νίκη, αυξάνοντας και πάλι τη διαφορά στους 17 βαθμούς από τον ομόσταυλό του. 

Πίσω από την πρώτη 5άδα (Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Μάσα, Μπότας) ακολούθησαν οι Κβίατ, Χούλκενμπεργκ, Ράικονεν, Πέρεζ, Αλόνσο, με τον Ισπανό να παίρνει τον πρώτο του φετινό βαθμό, βάζοντας τέλος στην… ξηρασία. 

Τα συμπεράσματα, δικά μας 

«Και τώρα, τι;», θα μπορούσε να είναι το φλέγον ερώτημα μετά το τέλος και του σημερινού αγώνα. Τι μάθαμε από το Βρετανικό grand prix; 

Τα παρακάτω: οι Μερσέντες για να χάσουν χρειάζεται περίπου ένα θαύμα, καθώς ούτε η βροχή μπορεί να τις ρίξει στο καναβάτσο της δεύτερης ή της τρίτης θέσης (παρακάτω δεν πάνε ούτε με προεδρικό διάταγμα). Ο Λιούις Χάμιλτον συνεχίζει να έχει το πάνω χέρι στην εσωτερική μονομαχία με το Νίκο Ρόσμπεργκ και φαντάζει το μεγάλο φαβορί και για τον φετινό τίτλο, όμως είναι βέβαιο πως ο Γερμανός θα παλέψει με όσα νύχια και όσα δόντια διαθέτει προκειμένου να στεφθεί αυτός πρωταθλητής. Η αποφασιστικότητα με την οποία «κατάπιε» τους Μπότας και Μάσα σήμερα ήταν ένα ξεκάθαρο μήνυμα. 

Οι δύο Γουίλιαμς, όπως και πέρυσι, μετά από ένα αναιμικό ξεκίνημα στη χρονιά παρουσιάζουν ραγδαία άνοδο στην απόδοσή τους, και αν σήμερα είχαν καλύτερη στρατηγική όταν ήρθε η βροχή, θα μπορούσαν να δουν ακόμα και τα δύο μονοθέσιά τους στο βάθρο. Δείχνουν, πάντως, να βρίσκονται στο ίδιο- ή ακόμα και καλύτερο- επίπεδο από τις Φεράρι. 

Στην Σκουντερία, η νίκη στη Μαλαισία έκανε μάλλον κακό, εν τέλει, παρά καλό, μιας και αφύπνισε τους υπόλοιπους και λίγο επαναπαύτηκε η «Κόκκινη». Το αποτέλεσμα είναι να βλέπουν τις Γουίλιαμς να τους απειλούν ευθέως, πλέον, και αν ο Φέτελ δεν έμπαινε στο κατάλληλο σημείο για αλλαγή ελαστικών σήμερα, το βάθρο θα ήταν ένα μακρινό και άπιαστο όνειρο. 

Η Ρεντ Μπουλ συνεχίζει να προβάλει ως η 4η δύναμη του γκριντ αυτή τη στιγμή, ενώ η Φορς Ίντια ισχυροποιεί τη θέση της στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Η ΜακΛάρεν έχει φτάσει στο σημείο να πανηγυρίζει τον έναν, μόλις, βαθμό που κατάφερε να πάρει σήμερα ο Αλόνσο και αυτό είναι δείγμα της… άριστης δουλειάς που γίνεται στην ομάδα. 

Όσο για το πρωτάθλημα; Δεδομένου του σημερινού, εντυπωσιακού αγώνα, οι καλύτερες ημέρες- του αυξημένου ανταγωνισμού- είναι μάλλον μπροστά. 

Άλλωστε, διάολε, σε ποιον αρέσει να κοιτάει πίσω; 

Διαβάστε και πάλι τη live περιγραφή του αγώνα εδώ: 

//wwwssl.coveritlive.com/embed.html?altcastCode=08f71e626e&srcdom=www.coveritlive.com&srcdomsec=wwwssl.coveritlive.com&height=700&entryLoc=top&commentLoc=top&titlePage=off&replayContentOrder=chronological&embedType=stream&titleImage=http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201507/phpge8oMh_thumb_massarabrit.jpg
Χάμιλτον παντός (αγγλικού) καιρού!
EVENTS