MENU
ΑΝΑΛΥΣΗ LIVE LIVE

Σα να μην πέρασε μια μέρα- κι ας πέρασαν, είναι η αλήθεια, αρκετές: ο Νίκο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε το 2016 με τον τρόπο που τελείωσε το περσινό πρωτάθλημα, καθώς πήρε τη νίκη στον πρώτο, άκρως εντυπωσιακό, αγώνα της σεζόν, αφήνοντας δεύτερο τον Λιούις Χάμιλτον και τρίτο τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Το Grand Prix, ωστόσο, «σημαδεύτηκε» από το τρομακτικό ατύχημα του 18ου γύρου μεταξύ Αλόνσο και Γκουτιέρεζ, με τον Ισπανό οδηγό να βγαίνει, ευτυχώς, αλώβητος από τα συντρίμια της ΜακΛάρεν.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή...

Κόκκινα φώτα, κόκκινα «βέλη»

Αρχή με το λάθος πόδι- το αριστερό: ο Ντάνιλ Κβίατ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αντιμετώπισε προβλήματα με τα ηλεκτρονικά της Ρεντ Μπουλ στον εναρκτήριο αγώνα και λίγο μετά το γύρο σχηματισμού «έμεινε» στη γραμμή εκκίνησης- τερματισμού, με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να κάνουν ακόμα έναν για ζέσταμα.

Όταν έσβησαν, επιτέλους, τα κόκκινα φώτα, κατέβασαν και τον προσωπικό τους γενικό οι δύο Μερσέντες: ο Χάμιλτον έκανε μία από τις χειρότερες εκκινήσεις στα χρονικά των εκκινήσεων και έπεσε από την πρώτη θέση στην έκτη, ενώ οι δύο Φεράρι έστειλαν τους απειράριθμους οπαδούς τους στα μηχανοκίνητα ουράνια, καθώς ο Φέτελ «πετάχτηκε» σα βέλος στην πρώτη θέση και ο Κίμι τον ακολούθησε στη δεύτερη, αφήνοντας τρίτο τον Ρόσμπεργκ.

Ο Μαξ Φερστάπεν σκαρφάλωσε στην 4η (από την 5η), ενώ θετικό ήταν το ξεκίνημα του Φερνάντο Αλόνσο που μπήκε αμέσως στην 10άδα κι εξωπραγματικό αυτό του Βερλέιν που από την 21η... εκσφενδονίστηκε στην 14η με την Μέινορ του.

Ώρα για διάλειμμα, ώρα για πιτ- στοπ

Ο Κέβιν Μάγκνουσεν άνοιξε «ανέλπιστα» νωρίς το χορό των πιτ- μόλις στο 2ο γύρο- για ν' ακολουθήσει ο Κάρλος Σάινθ στον 9ο και από κει και πέρα να γίνει σωστή τετράτροχη παρέλαση στα πιτ: Νασρ (11ος), Μάσα (12ος), Ρόσμπεργκ (13ος), Φέτελ (14ος) και Κίμι- Χάμιλτον (17ος) μπήκαν στα μποξ τους, άλλαξαν ελαστικά (όλοι μαλακή γόμα, πλην Φέτελ που έβαλε την πολύ μαλακή και του Χάμιλτον που έβαλε τη μέση) και επέστρεψαν στην πίστα για να συνεχίσουν να μάχονται.

Όμως τότε συνέβη κάτι που έκοψε τα πόδια των πάντων και έστειλε- ευτυχώς για λίγο- την καρδιά τους στην Κούλουρη.

Τρομακτικό ατύχημα για τον... ψύχραιμο Αλόνσο και κόκκινη σημαία

Στον 18ο γύρο του Grand Prix άπαντες πάγωσαν, καθώς ο Φερνάντο Αλόνσο, στην προσπάθειά του να περάσει τον Εστεμπάν Γκουτιέρεζ, βρήκε με τη ΜακΛάρεν του στον πίσω αριστερά τροχό της Χάας (ίσως φρέναρε λίγο νωρίτερα απ' ότι έπρεπε ο Γκουτιέρεζ) και «απογειώθηκε» με αποτέλεσμα το μονοθέσιό του να διαλυθεί.

https://t.co/qTjE6sB0Hc

Χάρη στην... εξωφρενική παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων στη σύγχρονη Φόρμουλα 1, ο Nano βγήκε ανέπαφος από το κατεστραμμένο κόκπιτ της ΜακΛάρεν και άρχισε να χαιρετά τα πλήθη (αργότερα οι άνθρωποι της ομάδας ανακοίνωσαν πως μετά την εξέτασή του στο ιατρικό κέντρο επιβεβαιώθηκε πως ο Ισπανός δεν έχει τίποτα), τη στιγμή που ο οδηγός της Χάας τρέκλιζε από το σοκ.

Με τα θραύσματα να βρίσκονται παντού στην πίστα οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να σηκωθεί η κόκκινη σημαία και να διακοπεί για περίπου 20 λεπτά ο αγώνας.

Επανεκκίνηση, εγκαταλείψεις και έχουμε (σπουδαίο) αγώνα

Όταν ξανάρχισε ο αγώνας μερικά λεπτά αργότερα- πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, φυσικά- ο Φέτελ με την πολύ μαλακή γόμα ανέβασε τη διαφορά στα 3 δεύτερα από τον δεύτερο Ρόσμπεργκ, τη στιγμή που ο poleman Χάμιλτον φιγούραρε στην 7η θέση.

Οι δύο Τόρο Ρόσο- που φάνηκαν να είναι, σε ρυθμό αγώνα, εφάμιλλες με Ρεντ Μπουλ και Γουίλιαμς- βρίσκονταν στο 4-5 με τον Φερστάπεν να προηγείται του Σάινθ Τζούνιορ και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο είχε ανέβει 6ος.

Στον 23ο γύρο η ατυχία χτύπησε την πόρτα του Κίμι και ο “Iceman” της άνοιξε: ο κινητήρας της Φεράρι παρέδωσε το πνεύμα του και ένα πιθανό βάθρο κούνησε κι επισήμως μαντήλι, με τον Φινλανδό να εγκαταλείπει.

Με την απόδοση τον πολύ μαλακών ελαστικών του Φέτελ να πέφτει ο Ρόμσπεργκ άρχισε να πλησιάζει και είχαμε, επιτέλους, αγώνα.

Από αυτούς που μόνο η F1 μπορεί να δώσει.

Οκ, εντάξει: και το MotoGp...

Και το όνομα αυτού, Ρόσμπεργκ

Στους εναπομείναντες 25 περίπου γύρους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Σεμπάστιαν Φέτελ- έχοντας φθείρει σ' επικίνδυνο βαθμό τα ελαστικά του, μπήκε για δεύτερη φορά στα πιτ για να φορέσει τη μέση γόμα και να πάει μέχρι τέλους, αφήνοντας στο 1-2 τις δύο Μερσέντες- που είχαν βάλει νωρίτερα τη μέση- με τον Ρόσμπεργκ μπροστά και τον παγκόσμιο πρωταθλητή δεύτερο.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αθόρυβα αλλά σταθερά άρχισε ν' αναρριχάται στην κατάτκξ μέχρι που έφτασε στην τέταρτη θέση, δείχνοντας πως το 2016 ίσως επαναφέρει αρκετά από τα χαμόγελα στα πρόσωπα των οπαδών (αν υπάρχουν, φυσικά, τέτοιοι) της Ρεντ Μπουλ, ενώ ο Μάσα με την ασθενική, στην αρχή, Γουίλιαμς ανέβηκε πέμπτος χωρίς να απειλεί, αλλά και ούτε ν' απειλείται.

Πίσω τους συντελέστηκε ένα μικρό αγωνιστικό θαύμα: ο Ρομέιν Γκροζιάν, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο το timing του δικού του πιτ στοπ, σκαρφάλωσε με τη νεοσύστατη Χάας μέχρι την 6η θέση, χαρίζοντας στην αμερικάνικη ομάδα τους πρώτους της βαθμούς στην παρθενική της συμμετοχή στη Φόρμουλα 1.

Χούλκενμπεργκ, με την πάντα σταθερή Φορς Ίντια, Μπότας, Σάινθ και Φερστάπεν (που 2 γύρους πριν το τέλος είχαν μια επαφή μεταξύ τους και λίγο έλειψε να εγκαταλείψουν πετώντας τσάμπα πολύτιμους βαθμούς για την Τόρο Ρόσο), συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.

Με την κατάσταση να μην αλλάζει μέχρι τέλους, λοιπόν, ο Νίκο Ρόσμπεργκ πήρε την 15η νίκη της καριέρας του και, ταυτόχρονα, μια τεράστια τόνωση ηθικού ενόψει της συνέχειας, καθώς άφησε πίσω του δεύτερο τον Χάμιλτον.

Ο Φέτελ ήταν μάλλον απογοητευμένος με την τρίτη θέση μιας και πριν τη διακοπή του αγώνα έδειχνε ικανός ακόμα και για τη νίκη, όμως η αλήθεια είναι πως η Φεράρι φάνηκε πως έχει να φάει ακόμα αρκετά ψωμιά (λάδια, αν θέλετε) μέχρι να φτάσει τις Μερσέντες.

Το θετικό, όμως, ήταν πως μετά το χθεσινό φιάσκο των κατατακτήριων δοκιμών με αυτό το ανεκδιήγητο σύστημα- το οποίο, όπως ανακοινώθηκε, θ' αλλάξει άμεσα από το Μπαχρέιν κιόλας (επιστρέφει το περσινό)-, ο σημερινός αγώνας έμοιαζε σα μουσική για τα μάτια για τους λάτρεις της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η βαρεμάρα, που είχε γίνει συνώνυμο της F1 τα τελευταία χρόνια, οφείλει να πάρει αγκαλιά την κατρακύλα από άποψη θεάματος και να πάνε στο καλό.

Διάολε, τα χασμουρητά δεν έχουν καμία θέση στη Φόρμουλα 1.

Αναλυτικά η κατάταξη και η βαθμολογία:

1) Ρόσμπεργκ 25

2) Χάμιλτον 20

3) Φέτελ 15

4) Ρικιάρτνο 12

5) Μάσα 10

6) Γκροζιάν 8

7) Χούλενμπεργκ 6

8) Μπότας 4

9) Σάινθ 2

10) Φερστάπεν 1

11) Πάλμερ

12) Μάγκνουσεν

13) Πέρεζ

14) Μπάτον

15) Νασρ

16) Βερλάιν

Εγκατέλειψαν

Χαριάντο

Κβίατ

Grand Prix Αυστραλίας: νικητής ο Ρόσμπεργκ