MENU
Χρόνος ανάγνωσης 34’

Για σένα που κόλλησες με τον Μαξ και τον Χάμιλτον πέρυσι…

0

Lexotanil. Normision. Tavor. Valium. Hipnosedon. Xanax. Βαλεριάνα

Σαχλαμάρες: επί σειρά ετών τίποτα δεν μπορούσε να συγκριθεί με έναν αγώνα (πολλώ δε μάλλον με ένα ολόκληρο πρωτάθλημα) της Φόρμουλα 1. Τα grand prix της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν με τεράστια διαφορά το νούμερο 1 υπνωτικό παγκοσμίως, καθώς αρκούσαν μόλις δύο γύροι- όσο έπαιρνε, δηλαδή, στην Μερσέντες να φτιάξει διαφορά 13.6 δευτερολέπτων από τους διώκτες της- προκειμένου ν’ αρχίσει να αισθάνεται βαριά τα βλέφαρά του ακόμα και 18χρονος που έχει πάει σε ρέιβ πάρτι κι έχει «κουμπώσει» όλα τα LSD της γης, με αποτέλεσμα να βλέπει κύκλους (σ.σ. κύκλος=ένας γύρος στην πίστα). 

https://www.youtube.com/watch?v=wsmKS2OuODA

Εν ολίγοις, και για να μη μακρηγορούμε ασκόπως, ακόμα κι αν ήσουν ακραιφνής φαν της F1 από τον 17ο αιώνα, ακόμα κι αν η πρώτη λέξη που είπες στην ζωή σου ήταν “Box-box-box”, ακόμα κι αν αντί για αίμα στις φλέβες σου κυλά αγωνιστικό λάδι, ο μόνος τρόπος για να έβλεπες μέχρι τέλους όλους τους αγώνες ήταν ο ακόλουθος: 

Πάνω, όμως, που πληκτρολογούσαμε- μετά από τον νιοστό έκτο ανιαρό αγώνα- «Κόψιμο φλέβας πετυχημένο πώς» στην google, ήρθε το 2021 και έδωσε ένα ζείδωρο φιλί στην F1, με μία από τις κορυφαίες σεζόν όλων των εποχών. 

Χάμιλτον και Φερστάπεν χορέψανε μαζί στο τετράτροχο φεγγαρόφως, Μερσέντες και Ρεντ Μπουλ ξεκατινιάστηκαν καλύτερα κι από καλεσμένες σε παράθυρο μεσημεριανής εκπομπής της ελληνικής τηλεόρασης και τα πάντα κρίθηκαν κυριολεκτικά στον ακροτελεύτιο γύρο της χρονιάς, εκεί όπου έγινε ξέρετε-ποιανής το μαγκάλι. 

Κάπως έτσι, με την δημοτικότητα του σπορ να εκτοξεύεται δύο στρώματα πάνω από την στρατόσφαιρα, η όρεξη όλων μας άνοιξε για το 2022- ιδίως από την στιγμή που το extreme makeover στους κανονισμούς υπόσχεται πολλές (και ανέλπιστες) συγκινήσεις. 

Λίγο πριν τα πρώτα επίσημα δοκιμαστικά της σεζόν στο Μπαχρέιν, λοιπόν, το SDNA ξεθάβει τη γυάλινη σφαίρα του και καταθέτει χωρίς φόβο και με περίσσιο πάθος τις προβλέψεις του για τίτλο οδηγών, κατασκευαστών, τι θα γίνει στο midfield (ψαρώσατε με το αγγλικό ή τσάμπα κόπος;) και την ουρά της βαθμολογίας, τις ευχάριστες και τις δυσάρεστες εκπλήξεις και ούτω καθεξής. 

https://twitter.com/TSN_Sports/status/1470040109772943364?s=20&t=R6xWu-1DLEnGZ76akBwUYw

Σημαντική σημείωση: σε περίπτωση που πέσουμε μέσα στις προβλέψεις μας εννοείται πως μετά το Άμπου Ντάμπι θα πάρουμε χαλαρό υφάκι και θα πούμε «Σας τα λέγαμε…», σε άρθρο-τομή για την ελληνική δημοσιογραφία. 

Αν, όμως, τα κάνουμε μαντάρα και δεν πετύχουμε ούτε τον λήγοντα, να ξέρετε πως ο γράφων προτίθεται να σβήσει άμεσα μετά την τελευταία καρό σημαία το παρόν κείμενο και θα προσπαθήσει με νύχια και με δόντια ν’ αποδείξει πως τα screenshots που θα βγάλετε τώρα είναι προϊόν φωτομοντάζ. 

Κι αφού τα μονολογήσαμε και τα συμφωνήσαμε, πάμε να δούμε αναλυτικά τις 10 ομάδες του grid

Mercedes W13 E Performance

Τι έκανε πέρυσι: 898 ενστάσεις «εις βάρος» της Ρέντ Μπουλ. Πήρε το 8ο σερί πρωτάθλημα κατασκευαστών, έχασε των οδηγών κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια της «χάρη» σε μια αμφιλεγόμενη απόφαση και ο Τότο Βολφ διέλυσε ένα σετ πανάκριβα ακουστικά. 

Τι θα κάνει φέτος: Ξεκινάει με το αριστερό όπως φάνηκε και στις χειμερινές δοκιμές (καταραμένο porpoising), την στιγμή που ο Χάμιλτον λέει πως στην παρούσα φάση η ομάδα του δεν μπορεί να διεκδικήσει νίκες (όχι ότι έχουν και καμιά αξία οι κατά καιρούς δηλώσεις του Λιούις για την απόδοση του μονοθέσιού του, καθώς έχει μια έμφυτη ροπή προς την ανεξέλεγκτη δραματοποίηση). 

Θα βελτιωθεί σημαντικά προϊόντος του αγωνιστικού χρόνου, όμως δύσκολα θα πάρει τίτλους φέτος. Στους κατασκευαστές έχει περισσότερες πιθανότητες λόγω του εκπληκτικού διδύμου στο κόκπιτ της, όμως των πιλότων φαντάζει κομματάκι δύσκολο. 

Κι ας βρίσκονται όλοι στο στόχαστρο, όπως «απείλησε» στο “Drive to survive” ο διευθυντής της…

Πού ποντάρει: Στην ακόρεστη, πια, δίψα του Λαρμπαλεστιέ (ή, αν προτιμάτε, το παλιό του επίθετο: του Χάμιλτον) ν’ αποδείξει πως το 2021 πράγματι του στέρησαν το 8ο στέμμα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο επικίνδυνο στον μηχανοκίνητο κόσμο από έναν εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στους πρόποδες του Mount GOAT, με μια άσβεστη φωτιά να βουλώσει στόματα να του καίει το στήθος. 

Τι μπορεί να στραβώσει: Ο πειθήνιος και υπάκουος Βάλτερι Μπότας δε μένει πια εδώ (έστω ρε παιδιά: εκεί). Πράγμα που σημαίνει πως ο Λιούις δεν έχει το κεφάλι του ήσυχο, μια και ο υπερταλαντούχος και νεότατος Τζορτζ Ράσελ έρχεται με φόρα για ν’ αμφισβητήσει τα πρωτεία του εντός ομάδος και να γίνει αυτός το πρόσωπο της Μερσέντες στο τώρα και στο απώτερο μέλλον. 

Στη θεωρία ο Χάμιλτον είναι το 1 και ο Ράσελ το 2, όμως ο μικρός δεν καταλαβαίνει και πολύ από αυτά. Αν ξεκινήσει καλά τη χρονιά και οι ρόλοι εντός Ασημένιων Βελών γίνουν «δυσδιάκριτοι», τότε βράσε όρυζα. 

Και το ρύζι δεν το λες και κάνα φοβερό πιάτο, έτσι δεν είναι; 

Red Bull RB18

Τι έκανε πέρυσι: «Κλάφτηκε» στους επίσημους φορείς της FIA για την Μερσέντες περισσότερο κι από τη Ρούλα Βροχοπούλου για τον Φραν. Πήρε ένα (με βάση την συνολική της εικόνα όλη την σεζόν) δικαιότατο πρωτάθλημα οδηγών με τον Μαξ, αλλά έχασε των κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να ξυθεί ένα πολύ συγκεκριμένο μέρος του σώματός της. 

Τι θα κάνει φέτος: Το back-to-back στους πιλότους. Μπορεί να λέει ο καθένας ό,τι θέλει για τον Φερστάπεν, να μην συμπαθεί τα μούτρα του (που, μεταξύ μας, είναι σαν την προσωποποίηση ξινού πορτοκαλιού), να τον θεωρεί επικίνδυνο ή οτιδήποτε άλλο, όμως εδώ μιλάμε για έναν από τους σπουδαιότερους οδηγούς στα χρονικά. 

Και μόνο το γεγονός πως εκθρόνισε τον ανίκητο Χάμιλτον με ένα μονοθέσιο συνολικά υποδεέστερο από του βασικού ανταγωνιστή του, λέει πάρα μα πάρα πολλά. 

Φέτος που θα είναι απαλλαγμένος από το άγχος του τίτλου- κοιτάξτε λίγο καλύτερα το μπροστά ρύγχος της Ρεντ Μπουλ: έχει τον αριθμό 1…-, θα μας κάνει να τρίβουμε τα μάτια μας.

Πάντα αφού θα έχουμε βάλει αντισηπτικό, γιατί η πανδημία δεν έχει φύγει ακόμα. 

Πού ποντάρει: Στην ιδιοφυΐα του Άντριαν Νιούι, ο οποίος είναι, κατά γενική ομολογία, ο κορυφαίος αεροδυναμιστής της σύγχρονης F1- ου μην και όλων των εποχών. 

Στο γεγονός πως από πέρυσι στο δεύτερο κόκπιτ κάθεται ο σπουδαίος Σέρχιο Πέρεζ (που, όμως, πρέπει να τα πάει συνολικά καλύτερα απ’ ό,τι το 2021, όταν και τερμάτισε πίσω από τον φευγάτο Μπότας στη βαθμολογία) και δεν τρέχουν πια με ένα μονοθέσιο. 

Και, πάνω απ’ όλα, στο ωμό ταλέντο, την πρωτοφανή ταχύτητα και τις ηγετικές ικανότητες του Μαξ. 

Ξέρετε τι λένε για την καρδιά του πρωταθλητή, έτσι δεν είναι; 

Τι μπορεί να στραβώσει: Θεωρητικά σχεδόν τίποτα. Πρακτικά, το να παρουσιαστεί ο Τσέκο κατώτερος των περιστάσεων ή το να βρει κάτι η Μερσέντες μέσα στην χρονιά- όπως πέρυσι από την Βραζιλία και μετά- και να χρειάζεται μετά να τους δώσει το Red Bull φτεράαα για να την βλέπουν από ψηλά με τα κιάλια. 

Spoiler AlertΔε θα γίνει κάτι από τα παραπάνω. 

Scuderia Ferrari F1-75

Τι έκανε πέρυσι: Χαρούμενους, σχετικά, τους απειράριθμους οπαδούς της ανά τον κόσμο, οι οποίοι είχαν βγάλει διαρκείας στο Δρομοκαΐτειο με τα όσα έβλεπαν τα τελευταία (πολλά) χρόνια. Η μερική ανάστασή της την έφερε στην 3ηθέση των κατασκευαστών, όμως έμεινε γι’ ακόμα μία χρονιά χωρίς νίκη- κι αυτό, για την κορυφαία ομάδα ever στο σπορ είναι πιο δυσκολοχώνευτο κι από σκεπαστή γίγας με γύρο χοιρινό, πατάτες, τζατζίκι ντομάτα, κέτσαπ και μουστάρδα. 

Τι θα κάνει φέτος: 

Ναι, ναι: παπάδες. Η Σκουντερία είχε κυκλώσει με κατακόκκινο στυλό το 2022, ξέροντας πως αυτή η σεζόν είναι η μεγάλη της ευκαιρία ν’ αρχίσει την ανάβαση στον θρόνο. 

Στην Βαρκελώνη φάνηκε πεντακάθαρα πως έχει τόσο την ταχύτητα όσο και την αξιοπιστία, το ίδιο και στις ελεύθερες δοκιμές του Μπαχρέιν της Παρασκευής. Διαθέτει σούπερ δίδυμο πιλότων και είναι δεδομένο πως θα κάνει 3-5 νίκες μέσα στην χρονιά. 

Πρωτάθλημα δε θα πάρει, αλλά θα είναι πάρα μα πάρα πολύ κοντά σε Ρεντ Μπουλ και Μερσέντες. Ενίοτε κι από πάνω τους… 

Πού ποντάρει: Στο ότι δείχνει- και είναι- πάρα μα πάρα πολύ καλά προετοιμασμένη. Στο ότι έχει τον Λεκλέρκ και τον (εγκληματικά υποτιμημένο ακόμα και μετά τις δύο τελευταίες χρονιές του) Σάινθ, οι οποίοι είναι και οι δύο εν δυνάμει πρωταθλητές. 

Στο ότι έχει περίπου 4.5 δισεκατομμύρια άρρωστους για χάρη της Τιφόζι, οι οποίοι ζουν και αναπνέουν με το όνειρο να την δουν εκ νέου στο νο1. 

Όπως και να το κάνουμε, διάολε, είναι αλλιώς να είσαι η Φεράρι.  

Τι μπορεί να στραβώσει: (συνέχεια εκ του προηγούμενου)… είναι η Φεράρι. Η ομάδα, δηλαδή, που έχει αναγάγει σε προηγμένη επιστήμη τις γκάφες, με αποτέλεσμα οι φαν της να κρατούν πιο μικρό καλάθι κι από την Κοκκινοσκουφίτσα. Μπορεί να ξεχάσουν να κατέβουν σε κάνα grand prix φερ’ ειπείν ή να κάνουν κάνα διήμερο πιτ στοπ στον Λεκλέρκ την στιγμή που θα βρίσκεται 48 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φερστάπεν στο Μονακό. 

Με την Σκουντερία δε βαριέσαι ποτέ. 

Ποτέ. 

McLaren MCL36

Τι έκανε πέρυσι: Ένα εκκωφαντικό 1-2 στην Μόντσα και εκπληκτικό πρώτο μισό της χρονιάς. Μετά, προέβη σε μια βουτιά στην απόδοσή της που έκανε ακόμα και τις καταδύσεις του Γρεγκ Λουγκάνις να μοιάζουν με ερασιτεχνική προσπάθεια. 

Εν συγκρίσει με το 2020 «έπεσε» ελαφρώς, καθώς από 3η πήγε 4η

Τι θα κάνει φέτος: Τα ίδια με πέρυσι (4η στους κατασκευαστές), με τη διαφορά πως δύσκολα θα κερδίσει υπό «καθαρές» συνθήκες (και χωρίς εγκαταλείψεις των Ρεντ Μπουλ-Μερσέντες-Φεράρι) κάποιον αγώνα. 

Αυτό είναι το απαισιόδοξο σενάριο. Το αισιόδοξο τη θέλει να βλέπει μία καρό σημαία με τον Νόρις, την οποία το παιδί (που έγινε άντρας) δικαιούται πέρα για πέρα. 

Πού ποντάρει: Στο γεγονός πως έχει το know-how του πώς να λειτουργεί με περιορισμένο μπάτζετ (μην ξεχνάμε πως από φέτος εφαρμόζεται το budget cap, επομένως δεν μπορούν να ξοδεύουν αφειδώς λεφτά οι «μεγάλοι»). Επομένως θα ξέρει να διαχειριστεί πολύ καλύτερα τα λεφτά της απ’ ό,τι οι βασικοί της ανταγωνιστές. 

Α, ναι: και στο ότι ο Λάντο Νόρις είναι ένα οδηγικό διαμάντι που έχει αφήσει προ πολλού πίσω του το άυλο δέρμα του «ακατέργαστου». 

Τι μπορεί να στραβώσει: Αν αναλογιστούμε πως πρόκειται μάλλον για την πιο σοβαρή και μετρημένη ομάδα ολόκληρου του grid, δύσκολα θα πάει κάτι άσχημα με δική της «ευθύνη». 

Το… δυστύχημα είναι πως αυτοί που ήταν μπροστά της σε δυναμικότητα πέρυσι, θα είναι και φέτος.

Πυθία speaking.

Alpine Α522

Τι έκανε πέρυσι: Τρέλανε εαυτή και αλλήλους. Μπορεί να ξεκίνησε λίγο νωθρά το 2021, όμως ανέβαζε διαρκώς την απόδοσή της με αποτέλεσμα ο Οκόν να πάρει την νίκη (!) στην Ουγγαρία και ο Αλόνσο το βάθρο στο Κατάρ. Κάπως έτσι τερμάτισε 5η, επαναφέροντας στη μόδα το «Τι λες τώρα, τι λες τώρα!». 

Τι θα κάνει φέτος: Θα πάρει το καλύτερο ανοιχτήρι πεπαλαιωμένων γαλλικών κρασιών που διαθέτει στα paddock της, θα γεμίσει με κρυστάλλινο νερό μία τεράστια δεξαμενή κι εν συνεχεία θα μπήξει το ανοιχτήρι μέσα στη δεξαμενή, κουνώντας το κυκλικά με μανία. Ναι, ακριβώς: η Αλπίν το 2022 θα κάνει μία τρύπα στο νερό. 

Στους κινητήρες «πονάει» πασιφανώς, στα τεστ έδειξε πιο χλωμή κι από τις νύφες του Δράκουλα όταν τις έχει μόλις ρουφήξει το αίμα ο Κόμης και αίφνης κάνουν λόγο για… δεκαετές πλάνο (ρε είστε τρελοί, ρεεεεε; Τι δέκα χρόνια;). 

https://www.youtube.com/watch?v=ezPVdS25qB4

Μοιάζει παράτολμο με βάση την σεζόν που έκανε πέρυσι, όμως αν καταφέρει να βάλει Χάας και Ουίλιαμς από κάτω της θα είναι ένας μικρός άθλος. 

Πού ποντάρει: Στον τύπου που στα 41 του μοιάζει να έχει βρει τον τρόπο να κάνει τους δείκτες του ρολογιού να γυρίσουν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Σ’ εκείνον που έχει «μόλις» δύο πρωταθλήματα, αντί για (τουλάχιστον) 4-5, όπως επιτάσσει το ουρανόμηκες ταλέντο του. Σ’ έναν από τους 10 (ή μήπως 5;) καλύτερους πιλότους όλων των εποχών. 

Στον Φερνάντο Αλόνσο. 

https://www.youtube.com/watch?v=-r7a23WGNpA

Τι μπορεί να στραβώσει: Τα πάντα. Και, ξέρετε κάτι; Θα στραβώσουν. 

Scuderia AlphaTauri AT03

Τι έκανε πέρυσι: Τα πήγε όχι απλά εξαιρετικά, αλλά καλά (Μάρκος Σεφερλής likes this). Η 6η θέση στους κατασκευαστές, το βάθρο του Γκασλί στο Αζερμπαϊτζάν και η συνεχής παρουσία στη δεκάδα απέδειξαν εμπράκτως πως οι μικροί Ταύροι όχι απλά έχουν αγωνιστικά κέρατα, αλλά δε φοβούνται να τα χρησιμοποιήσουν σε συστηματική βάση. 

Τι θα κάνει φέτος: Θα τερματίσει σίγουρα ψηλότερα απ’ ό,τι το 2021. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα είναι 5η ή 4η, «πετώντας» πιο κάτω την ΜακΛάρεν. Αν σας φαίνεται το συγκεκριμένο σενάριο πιο τραβηγμένο κι από το πρόσωπο της Ντονατέλας Βερσάτσε, μάλλον δεν έχετε δώσει πολλή βάση στις χειρουργικής ακρίβειας κινήσεις της Άλφα Τάουρι την τελευταία διετία. 

Πού ποντάρει: Στον εκπληκτικό Πιέρ Γκασλί. Ο Γάλλος είναι πραγματικά σπουδαίος οδηγός και το έχει αποδείξει ξανά και ξανά και ξανά. Φέτος, μάλιστα, που θα εποφθαλμιά και τη θέση του Πέρεζ για το 2023 στη «μαμά» Ρεντ Μπουλ, θα είναι εξ αρχής σε beast mode, ασχέτως αν το πρόσωπό του θυμίζει περισσότερο την beauty.

Επίσης: στο μονοθέσιο του 2022 θα έχει αρκετά μέρη κοινά με την Ρεντ Μπουλ, κάτι που προφανέστατα και θα της δίνει περίσσια ώθηση εντός της πίστας. 

Όταν «αντιγράφεις» τους πρωταθλητές, μάλλον είσαι σε καλό δρόμο. 

Τι μπορεί να στραβώσει: Γιούκι είναι και (δεν) γυρίζει. Ο Ιάπωνας δεν είναι… Μαλντονάντο, είναι μια χαρά ταλαντούχος οδηγός. Όμως, είναι ελαφρώς τεμπελάκος (χρειάζεται, κατά δήλωση και του ιδίου και των υπευθύνων της ομάδας, πολλή δουλειά στον τομέα της εκγύμνασης) και θερμόαιμος, με αποτέλεσμα να στοιχίζει πολύτιμους βαθμούς στην Άλφα Τάουρι. 

Όταν μάχεσαι στη μέση του grid, κάθε βαθμός είναι υπερπολύτιμος. 

Μόνο με τον Γκασλί δεν μπορεί να γίνει η (εκκωφαντική) υπέρβαση… 

Aston Martin AMR22

Τι έκανε πέρυσι: Ντάααααξ, είχε τις στιγμές της (δεύτερος ο Φέτελ στο Αζερμπαϊτζάν) και μπήκε αρκετές φορές στους βαθμούς, όμως για μια ομάδα με τέτοιες φιλοδοξίες και με όνομα βαρύ σαν ιστορία από την μηχανοκίνητη προϊστορία, η 7η θέση στους κατασκευαστές μάλλον αφήνει μεταλλική γεύση στο στόμα. 

Τι θα κάνει φέτος: Μια από τα ίδια, αν και βάθρο δύσκολα θα ξαναδεί. Στις δοκιμές ήταν μηδέν οξέα κι άλλα τόσα λιπαρά και η γλώσσα του μονοθέσιου σώματος, που μαρτυρά στείρα αμηχανία, λέει πολλά για το τι (δε) μέλλει γενέσθαι. 

Πού ποντάρει: Στον Σεμπ. Ο Φέτελ μπορεί ν’ άκουσε τα εξ αμάξης όταν οδηγούσε το «αμάξι» (επ, είδατε τι κάναμε εδώ;) της Φεράρι, όμως παραμένει ένας τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ικανότατος και με εμπειρία περίπου για 8 αγωνιστικές ζωές. 

Πέραν του Γερμανού, έχει το εξαιρετικά παχύ πορτοφόλι του μπαμπά Στρολ, επομένως έχει λύσει το οικονομικό της πρόβλημα εκ προοιμίου. 

Ακόμα και σε χρονιά με περιορισμούς στο μπάζετ, το χρήμα είναι το άλφα και το ωμέγα (και) στην Φόρμουλα 1. 

Τι μπορεί να στραβώσει: Ο Λανς ο Στρολ (κατά το «Ο Μπάμπης ο Τενές») δεν τρέχει ακριβώς στην F1 επειδή ο μπαμπάς του είναι κροίσος την παρατεταμένη περίοδο της κρίσης, αλλά δεν τον λες και πιλότο ικανό να σε πάει στο επόμενο επίπεδο. 

Δίπλα στον Φέτελ θα χρειαζόταν ένας άλλος νεαρός οδηγός με μεγαλύτερο «εύρος», όμως όταν τα λεφτά του μπαμπά μιλούν πέφτει εκκωφαντική σιωπή. 

Να, ακούστε: «…». 

Williams FW44

Τι έκανε πέρυσι: Πήρε ένα τρυπάνι SDS-Plus (το γκουγκλάραμε, δεν έχουμε ιδέα τι στο διάολο είναι αυτό το SDS) και τρύπησε το- χαμηλό, είναι η αλήθεια- ταβάνι της. Βάθρο, πολλοί (πάντα τηρουμένων των αναλογιών) βαθμοί και συνεχείς προκρίσεις στο Q3 έφεραν την ιστορική Ουίλιαμς στην 8η θέση. 

Καθόλου, μα καθόλου άσχημα για ένα σύνολο που μας είχε συνηθίσει να είναι σκιά του πρότερου, εξαιρετικά λαμπερού εαυτού της.

Τι θα κάνει φέτος: Θα δυσκολευτεί. Πολύ. Γιατί; Πολύ απλά γιατί ο Τζορτζ Ράσελ μετακόμισε στην Μερσέντες και η Ουίλιαμς έχασε το πιο ισχυρό της όπλο: έναν κορυφαίο πιλότο, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν είναι οι (συμπαθείς) Άλμπον και Λατίφι. 

Θ’ αμφιρρέπει μεταξύ του 8 και του 9, με το δεύτερο νούμερο να την παίρνει στην στοργική του αγκάλη τον προσεχή Δεκέμβριο. 

Πού ποντάρει: Στο ότι ναι μεν έχει διατηρήσει το ιστορικό της όνομα, όμως πλέον ανήκει σε άλλη (εύρωστη) ομάδα ιδιοκτητών. Επομένως το οικονομικό- ένα αέναο πρόβλημα μέχρι το 2021 που άλλαξε χέρια- δεν είναι πια θέμα. 

Και ο Άλμπον δεν είναι επ’ ουδενί Ράσελ, όμως για μια ομάδα που δεν είναι η Ρεντ Μπουλ (όπου και τα θαλάσσωσε μεγαλοπρεπώς) και που δεν υπάρχει ένα κολοσσιαίο «πρέπει» να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του σαν Δαμόκλειος Σπάθη, ίσως και να του ταιριάξει μια χαρά η πυρίμαχη στολή της αιχμής του δόρατος. 

Τι μπορεί να στραβώσει: Όταν επί σειρά ετών βλέπεις ακόμα και τη μετριότητα σαν μια κουκίδα στο βάθος (ναι, τόσο κακός ήσουν), μια καλή χρονιά δεν αρκεί για ν’ αποτινάξεις από πάνω σου οριστικά και αμετάκλητα την ταμπέλα του «λούζερ». 

Αν στα πρώτα 3-4 grand prix ο δρόμος για το Q3 ή έστω για 1-2 βαθμούς δεν είναι ακριβώς στρωμένος με ροδοπέταλα, δε θέλει και πάρα πολύ για να ξυπνήσουν τα φαντάσματα του πρόσφατου παρελθόντος και να σε παρασύρουν σε μια αποκρουστικά θελκτική βουτιά στο έλος της αγωνιστικής κακομοιριάς. 

Alfa Romeo C42

Τι έκανε πέρυσι: Είχε τον Κίμι στις τάξεις τις κι αυτό, για μερικούς Ραϊκονούλιγκανς, ήταν ο βασικός λόγος για να παρακολουθούμε ανελλιπώς όλους τους αγώνες. 

Αν δεν σας κάλυψε η ανωτέρω περιγραφή του 2021 για την Άλφα Ρομέο, ας πάμε σε μια πολύ πιο συμβατική: τερμάτισε 9η, με τον Φινλανδό να μπαίνει 4 φορές στους βαθμούς και τον Τζιοβινάτσι άλλες 2. 

https://www.youtube.com/watch?v=bwDGKE9SzZY

Τι θα κάνει φέτος: Τρομερό buzz στην Κίνα λόγω Ζου και θ’ «ανασύρει» στις συλλογικές ελληνικές μνήμες τους Mazoo and the Ζoo. Οι φιλόδοξοι ιθύνοντες της ομάδας κάνουν λόγο ακόμα και για την 6η θέση, αλλά ξέρουμε κι εμείς μερικά ανέκδοτα: μπαίνει σ’ ένα μπαρ ένας Γάλλος, ένας Αμερικανός κι ένας Πόντιος… 

Το 8 είναι ο ρεαλιστικός της στόχος και μάλλον θα τον πετύχει. 

Πού ποντάρει: Στον Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός μπορεί να θεωρείται από πολλούς του… πεταματού επειδή στην Μερσέντες τα πήγε εκπληκτικά μόνο στον τομέα «Βάλτερι, άνοιξε δρόμο για τον Λιούις», όμως είναι μια χαρά πιλότος. Απαλλαγμένος πια από το άγχος της κορυφαίας ομάδας και βγαίνοντας από την ασήκωτη σκιά του ανυπέρβλητου Χάμιλτον, θα (από)δείξει τι μπορεί να κάνει. 

Τι μπορεί να πάει στραβά: Τα προβλήματα αξιοπιστίας ήταν κάτι παραπάνω από εμφανή στις δοκιμές και η ταχύτητα από μόνη της δε λέει και πολλά αν δεν τερματίζεις. 

Κι αφού δεν υπάρχει ο Κίμι φέτος να ποτίσει βότκα όλους τους μηχανικούς και να νομίζουν ότι τα πηγαίνουν καλύτερα απ’ ό,τι πραγματικά τα πηγαίνουν, τότε ενδέχεται να τους χτυπήσει η αλήθεια κατάμουτρα, κινούμενη με 350 χιλιόμετρα την ώρα. 

Α-Κιμι κοινωνία: άλλους τους ανεβάζεις κι άλλους τους ρίχνεις στα τάρταρα. 

Haas VF-22

Τι έκανε πέρυσι: Έβλεπε όλα τα grand prix δωρεάν και χωρίς να πληρώνει εισιτήριο. Μάλιστα, οι φιλεύσπλαχνοι άνθρωποι της F1 τους άφηναν να κάνουν και μερικούς γύρους σε κάθε αγώνα, τερματίζοντας μία αιωνιότητα και μία ημέρα πίσω από τους άλλους.

Η τελευταία θέση ήταν αναπόφευκτη, όμως το ευτύχημα ήταν πως ο Μαζέπιν δεν ξέκανε κανέναν να έχουμε άλλα. 

Δεν το λες και λίγο. 

Τι θα κάνει φέτος: Μανιωδώς τον σταυρό της να βγει και αυτή η χρονιά. Ο απεχθής πόλεμος στην Ουκρανία την οδήγησε (κατόπιν υποδείξεως εκ των άνω…) στο να σταματήσει την συνεργασία με την Uralkali του μπαμπά Μαζέπιν και αυτό μεταφράζεται σε οικονομικό πλήγμα δυσβάσταχτο για μια ήδη χειμαζόμενη ομάδα.

Προφανώς και η FIA θα την στηρίξει οικονομικά από την στιγμή που την έφερε προ τετελεσμένου με τους Ρώσους χορηγούς της, όμως αυτό δεν αρκεί από μόνο του για την αποφυγή ακόμα μίας 10ης θέσης. 

Πού ποντάρει: Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Μπορεί ο μπαμπάς Μαζέπιν να τα μάζεψε και να έφυγε, όμως μαζί του πήρε και τον γιο του που δε δικαίωσε ακριβώς τις προσδοκίες μερικών υπέρμαχων της μαριχουάνας, που στο πρόσωπό του έβλεπαν τον επόμενο Άιρτον Σένα. 

https://www.youtube.com/watch?v=LqmW-SpqQvE

Ο ικανότατος Μάγκνουνσεν που τον αντικατέστησε είναι κανονικός οδηγός και όχι δημόσιος κίνδυνος εν κινήσει, ενώ ο Μικ Σουμάχερ τα πήγε σούπερ την παρθενική του σεζόν στους «μεγάλους» και πάντα στην μέχρι τώρα καριέρα του τη 2ηπαρουσιαζόταν πολύ καλύτερος.

Μίκαελ προφανώς και δεν είναι, αλλά το φυσικό περιβάλλον και αυτού του Σούμι είναι ένα και μόνο ένα: η F1.  

Τι μπορεί να στραβώσει: Γιατί έχει μείνει και τίποτα ίσιο στην Χάας; 

Για σένα που κόλλησες με τον Μαξ και τον Χάμιλτον πέρυσι…
EVENTS