MENU

Με την προσθήκη του Φινλανδικού GP, το ημερολόγιο της νέας χρονιάς περιλαμβάνει πλέον 20 αγώνες και αυτό είναι ήδη το πρώτο ρεκόρ για το 2020 καθώς πρόκειται για τους περισσότερους αγώνες από κάθε άλλη χρονιά στα 70 χρόνια ιστορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ταχύτητας μοτοσυκλετών. 

Τη φετινή σύνθεση των ομάδων έχουν επηρεάσει οι αποχωρήσεις τριών αναβατών, με αυτή του τρεις φορές Πρωταθλητή MotoGP Jorje Lorenzo να είναι η σημαντικότερη, ενώ τη θέση τους πήραν τρεις νέοι αναβάτες με τον 20χρονο Iker Lecuona να αποτελεί τον Βενιαμίν της φετινής σεζόν. 

Έτσι το 2020 θα είναι η πρώτη χρονιά από το 2006 που η σχάρα της εκκίνησης θα έχει μόνο δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές (Rossi και Marquez). Ας δούμε τι άλλο μας επιφυλάσσει η φετινή χρονιά ανάλογα με τον κάθε αναβάτη:

Marc Marquez

Αν ο 27χρονος Ισπανός κατακτήσει και φέτος τον τίτλο, θα φτάσει τους επτά στην μεγάλη κατηγορία και θα ισοφαρίσει τον Valentino Rossi ενώ θα υπολείπεται μόλις έναν του Giacomo Agostini που με οχτώ τίτλους βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης. 

Αν συμβεί αυτό, θα γίνει ο νεότερος αναβάτης που θα έχει φτάσει τους εφτά τίτλους ενώ είναι σχεδόν βέβαιο πως θα αυξήσει το ρεκόρ των 62 pole position που ήδη κατέχει. Παράλληλα θα πλησιάσει τον Agostini στη δεύτερη θέση, στη λίστα με τις περισσότερες συνολικά νίκες, με τον Ισπανό αναβάτης Repsol Honda να βρίσκεται ήδη στις 56 και τον Ιταλό θρύλο να έχει σταματήσει στις 68.

Andrea Dovizioso

Μετά από τρείς συνεχόμενους τερματισμούς στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, ο Ιταλός αναβάτης θα προσπαθήσει για μία ακόμα φορά να σπάσει την κυριαρχία του Marquez. 

Αν το καταφέρει, ο 34 ετών αναβάτης της Ducati θα γίνει ο γηραιότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετά το 1974 (Phillip Read). 

Επίσης ο Dovizioso κατέχει ήδη ένα ρεκόρ που δεν πρόκειται να σπάσει στα επόμενα χρόνια, αυτό των 215 εκκινήσεων σε συνεχόμενους αγώνες, το οποίο και συνεχίζει να αυξάνει.

Maverick Viñales

Στην έκτη του χρονιά στην κατηγορία, ο 25 ετών Ισπανός θα προσπαθήσει να βγει από την άχαρη λίστα των έξι αναβατών που έχουν κερδίσει περισσότερες από πέντε νίκες στο MotoGP χωρίς να έχουν καταφέρει να στεφθούν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές. 

Αν το πετύχει θα γίνει ο τρίτος αναβάτης της Yamaha που παίρνει τον τίτλο και ο τρίτος Ισπανός στην τρέχουσα χιλιετία.

Fabio Quartararo

Έχοντας το ρεκόρ του νεότερου αναβάτη που έχει πάρει ποτέ pole position στο MotoGP (20 ετών και 14 ημερών) ο Γάλλος αναβάτης της Petronas Yamaha SRT θα προσπαθήσει το 2020 να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα στην κατηγορία. 

Αν το καταφέρει θα βγει από τη λίστα των αναβατών που έχουν σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά χωρίς όμως να έχουν κερδίσει ποτέ αγώνα. 

Μάλιστα με 6 pole position βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής κατάταξης.

Valentino Rossi

Ο ζωντανός θρύλος του MotoGP πρόκειται να ξεκινήσει την 21η σεζόν του στην κορυφαία κατηγορία και τα ρεκόρ του είναι αμέτρητα. 

Εκτός των περισσότερων νικών (89), έχει τις πιο πολλές συνεχόμενες χρονιές με τουλάχιστον ένα βάθρο, το μεγαλύτερο διάστημα από την πρώτη μέχρι την τελευταία νίκη (6.195 μέρες) τις περισσότερες εκκινήσεις (342), τα περισσότερα βάθρα (198), τους περισσότερους βαθμούς (5.305) και πολλά ακόμα αξιόλογα κατορθώματα. 

Κάθε φορά που θα τερματίζει το 2020 θα επεκτείνει σίγουρα ένα δικό του ρεκόρ ενώ αν κερδίσει έστω έναν αγώνα, θα γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης, στην ιστορία της μεγάλης κατηγορίας (500cc/MotoGP), που το καταφέρνει αυξάνοντας παράλληλα το διάστημα μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας νίκης του στην κατηγορία σε πάνω από 7.000 ημέρες.

Alex Rins - Pol Espargaro

Οι δύο αναβάτες θα προσπαθήσουν να συνεχίσουν το εντυπωσιακό σερί βελτίωσής των αποτελεσμάτων και των θέσεων τους στην τελική κατάταξη του πρωταθλήματος για τέταρτη συνεχή χρονιά. 

Ο Rins με τη νέα του Suzuki έχει στόχο να βελτιώσει την απόδοσή του κυρίως στα δοκιμαστικά και να μπει στην τριάδα του πρωταθλήματος. Ο 
Espargaro θα προσπαθήσει να συνεχίσει τη βελτίωση των αποτελεσμάτων, τόσο των προσωπικών του όσο και της ΚΤΜ με σκοπό την είσοδο στη δεκάδα.

Alex Marquez

Μαζί με τον Marc κατάφεραν να γίνουν, και μάλιστα εις διπλούν (το ’14 και το ’19), τα μοναδικά αδέρφια στην ιστορία των GP που έχουν στεφθεί παγκόσμιοι πρωταθλητές. Φέτος θα μοιραστούν το ίδιο box (Repsol Honda) και θα προσπαθήσουν να διεκδικήσουν όσες περισσότερες νίκες μπορούν. 

Αν και οι δύο καταφέρουν να κερδίσουν από κάποιον αγώνα τότε θα είναι και η πρώτη φορά που δύο αδέρφια το πετυχαίνουν την ίδια χρονιά στη μεγάλη κατηγορία και μάλιστα με την ίδια μοτοσυκλέτα.

Alex Marquez: “Πρώτος μου στόχος για το 2020 είναι να κερδίσω τον τίτλου του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου αναβάτη της χρονιάς”

Iker Lecuona

Ο 20 ετών Ισπανός αναβάτης της Red Bull KTM Tech 3 θα αποτελεί τον νεότερο αναβάτη του πρωταθλήματος και θα είναι ο μοναδικός γεννημένος την τρέχουσα χιλιετία. 

Αν και λόγω της μικρής του εμπειρίας μοιάζει σχεδόν απίθανο, στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Qatar θα έχει τη μοναδική του ευκαιρία να γίνει ο νεότερος νικητής σε αγώνα MotoGP, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που πέτυχε ο Marquez το 2013 (20 ετών και 63 ημερών) για μόλις μία ημέρα.

Εκτός από τους αναβάτες και τους κατασκευαστές των μοτοσυκλετών ρεκόρ κυνηγάνε και οι προμηθευτές περιφερειακού εξοπλισμού. Έτσι το 2020 η Michelin, που από το 2016 αποτελεί τον αποκλειστικό προμηθευτή του πρωταθλήματος, θα φτάσει τους εννέα τίτλους στην εποχή του MotoGP και θα ισοφαρίσει το ρεκόρ της Bridgestone μεταξύ των προμηθευτών ελαστικών. 

Η Brembo θα συνεχίσει να είναι για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά αποκλειστικός προμηθευτής των συστημάτων φρένων και φυσικά θα διατηρήσει το απόλυτο ρεκόρ νικών στην κατηγορία όπου μετράει 315 νίκες σε ισάριθμους αγώνες ενώ η Ohlins που προμηθεύει όλες τις μοτοσυκλέτες, εκτός των ΚΤΜ, με αναρτήσεις πιθανότατα θα συνεχίσει το σερί πρωταθλημάτων που διατηρεί από το 2007.

 


 

Τα ρεκόρ του MotoGP που θα δούμε το 2020
EVENTS