MENU

Ήταν 1955 όταν η Mercedes αποφάσισε να αφήσει τη Formula 1, παρά το γεγονός ότι Φάντζιο και Μος ολοκλήρωσαν τη σεζόν στις δύο πρώτες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα. Η καταστροφή στον 24ωρο αγώνα του ΛεΜαν που οδήγησε στον θάνατο 83 θεατών και του οδηγού Πιέρ Λεβέκ δεν άφησε περιθώρια στη γερμανική εταιρία. 

Τα «ασημένια βέλη» δεν εμφανίστηκαν στη Formula 1 για πολλές δεκαετίες με εργοστασιακή ομάδα, παρά μόνο προμηθεύοντας με κινητήρα την McLaren από το 1995, γεγονός που οδήγησε σε μία πολύ πετυχημένη συνεργασία. Η ομάδα του Woking εκείνο τον καιρό κατέκτησε έναν τίτλο κατασκευαστή και τρία πρωταθλήματα οδηγών. Ωστόσο, η απουσία της Mercedes με δική της ομάδα ήταν εμφανής. 

Η αρχή των πάντων 

Ο προάγγελος της μεγάλης επανεμφάνισης της γερμανικής εταιρίας ήταν η μεγάλη προσπάθεια του μεγάλου, πρώην τεχνικού διευθυντή των Benetton, Ferrari και Honda, Ρος Μπράουν.  Οι Ιάπωνες αποφάσισαν το 2009 να αφήσουν τη Formula 1, με αποτέλεσμα ο Μπράουν να αγοράσει την ομάδα και τη FIA να αναγνωρίζει την Brawn GP, όπως ονομάστηκε, ως πρωτοεμφανιζόμενη στο άθλημα. Οδηγοί της θα ήταν ο Τζένσον Μπάτον και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ενώ προμηθευτής κινητήρα η Mercedes. 

Το φιλόδοξο πλάνο του Μπράουν όχι απλώς απέδωσε καρπούς, αλλά στο τέλος της σεζόν ο Τζένσον Μπάτον πανηγύριζε πρωτάθλημα και η Brawn GP τίτλο στους κατασκευαστές. Αυτή ήταν η αρχή των πάντων. Στη συνέχεια η Daimler AG με την Aabar Investments αγόρασαν το 75.1 % των μετοχών και η ομάδα μετονομάστηκε σε Mercedes GP Petronas Formula One Team, με τον Ρος Μπράουν να παραμένει αρχηγός της ομάδας. 

Τα «ασημένια βέλη» επέστρεψαν 

Στο GP του Μπαχρέιν το 2010 η Mercedes έκανε την επανεμφάνιση τους στο Grid με τη δική της εργοστασιακή ομάδα, έπειτα από μισό αιώνα. Το comeback της συνδύασε με εκείνο του μεγάλου Μίκαελ Σουμάχερ, με τη γερμανική ομάδα να πείθει τον θρυλικό πιλότο της Ferrari να ξαναοδηγήσει στη Formula 1,  με ομόσταυλό του τον Νίκο Ρόζμπεργκ. 

Τα πρώτα χρόνια η Mercedes δεν κατάφερε να πετύχει πολλά, αφού η επιστροφή της συνέπεσε με την παντοκρατορία της Red Bull και  του Σεμπάστιαν Φέτελ. Στους κατασκευαστές βρισκόταν στην 4η και 5η θέση με εξαίρεση το 2013, όπου τερμάτισε στην 2η. 

Η γενιά των V6 

To 2014, ωστόσο, συνέβη μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της Formula 1. Η γενιά των V8 κινητήρων ανήκε πλέον στο παρελθόν και τη θέση της έδωσε στους next-gen V6 κινητήρες.  Η Mercedes ανάπτυξε μία τέτοια μονάδα ισχύος, που σε επίπεδο αξιοπιστίας, αλλά και απόδοσης, ήταν σχεδόν άριστη.  Την ίδια ώρα, η γερμανική ομάδα ενέταξε στο δυναμικό της τον Λιούις Χάμιλτον ως αντικαταστάτη του Μίχαελ Σουμάχερ. 

Από εκείνη τη χρονιά-ορόσημο οι Γερμανοί κυριάρχησαν. Οι τίτλοι κατασκευαστών έρχονταν σερί το 2014, το 2015, το 2016, το 2017, το 2018, ενώ στο Ιαπωνικό GP του 2019 τέσσερις αγώνες πριν την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος πανηγυρίζουν το 6ο πρωτάθλημα ισοφαρίζοντας το ρεκόρ της Ferrari (1999-2005) προκαλώντας ακόμη και τον σεβασμό των αντιπάλων. 

Την ίδια ώρα οι οδηγοί τους δεν σταματούν να κατακτούν πρωτιές και βάθρα. O Χάμιλτον κατάφερε να κερδίσει τέσσερα πρωταθλήματα, ενώ ο Ρόζμπεργκ άλλο ένα. Φέτος, ένας εκ των Χάμιλτον και Μπότας θα πανηγυρίσει τον τίτλο και μαθηματικά, κάτι που σημαίνει ότι η Mercedes γίνεται η πρώτη ομάδα που κατακτά έξι συνεχόμενους τίτλους σε κατασκευαστές και πιλότους. 

Ferrari και Red Bull φαίνονται ανήμπορες, τουλάχιστον τη δεδομένη στιγμή, να αγγίξουν την απόδοση της Mercedes, η οποία συνεχίζει να δομεί τη δική της αυτοκρατορία και το δικό της θρύλο στον κόσμο της Formula 1. 

Mercedes: Η αυτοκρατορία των «Ασημένιων Βελών» (pics & vids)
EVENTS