MENU


Στις 20 Ιουνίου 2025, με φόντο τον 24ωρο αγώνα αντοχής στο Nordschleife, η VW παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό την πιο ακραία έκδοση παραγωγής του GTI, με αφορμή τον εορτασμό των 50 ετών από τη γέννηση του μοντέλου-θρύλου.

Και τι παρουσίαση ήταν αυτή: χρόνος 07:46.13, σημειωμένος από τον Benny Leuchter — έναν άνθρωπο που δεν είναι απλώς οδηγός αγώνων, αλλά και τεχνικός εγκέφαλος πίσω από το στήσιμο του EDITION 50. Το αυτοκίνητο που πάτησε το Nordschleife ήταν πρακτικά εργοστασιακό, με λίγες μόνο ρυθμίσεις στο πλαίσιο και... γερά χέρια στο τιμόνι.

Αυτός ο χρόνος δεν είναι απλώς εντυπωσιακός — είναι ο ταχύτερος που έχει καταγράψει ποτέ μοντέλο GTI εγκεκριμένο για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους, στη δυσκολότερη πίστα του κόσμου. Ένα νέο κεφάλαιο για το GTI, γραμμένο με λάστιχο, ιδρώτα και τεχνική ακρίβεια.

Το αυτοκίνητο που συμμετείχε στη δοκιμή ήταν σχεδόν 1:1 με αυτό που θα φτάσει στους πελάτες το 2026. Η επετειακή αυτή έκδοση έρχεται με το προαιρετικό Performance Pack, το οποίο απογειώνει τη δυναμική συμπεριφορά. Πλαίσιο υψηλής απόδοσης, Bridgestone Potenza Race ημι-σλικ 19 ιντσών φτιαγμένα ειδικά για το EDITION 50, και σφυρήλατες ζάντες που κόβουν δραστικά βάρος και περιστρεφόμενες μάζες, χαρίζοντας ακρίβεια, αμεσότητα και feedback που ανεβάζει τον οδηγό επίπεδο.

Ο Leuchter, που έζησε την εξέλιξη του μοντέλου από μέσα, δήλωσε πως ο χρόνος-ρεκόρ δεν ήταν απλώς το αποτέλεσμα μιας καλής προσπάθειας, αλλά καρπός συστηματικής τεχνικής ωρίμανσης και αναλυτικής προσέγγισης. Το EDITION 50 δεν είναι μόνο φόρος τιμής στο παρελθόν του GTI. Είναι ένα εργαλείο πίστας με πινακίδες.

Η συνολική ρύθμιση του GTI EDITION 50 έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη ακρίβεια στην ιδανική αγωνιστική γραμμή του Nordschleife. Το προηγμένο στήσιμο του πλαισίου και η ικανότητά του να απορροφά τις χαρακτηριστικές ανωμαλίες της πίστας επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινείται σταθερά και αποτελεσματικά ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες μέσα στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτος έλεγχος σε ολόκληρη τη διαδρομή των 20,8 χιλιομέτρων.

Η πορεία του GTI EDITION 50 στο Nürburgring έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά ιστορία εξαιρετικών επιδόσεων της Volkswagen. Πριν από περίπου δέκα χρόνια, ο ίδιος οδηγός είχε σημειώσει τον πρώτο γύρο-ρεκόρ για Golf GTI παραγωγής με το Clubsport S4 (228 kW / 310 PS), με χρόνο 07:49.21. Το 2022, ήρθε ένα ακόμη βήμα με το τετρακίνητο Golf R 20 Years5 (245 kW / 333 PS), με επίδοση 07:47.31. 

Αξίζει να σημειωθεί πως στους παραπάνω χρόνους, ο μετρημένος γύρος άρχιζε μετά την έξοδο από την κερκίδα T13, ενώ ο επίσημος χρόνος του EDITION 50 περιλαμβάνει και αυτό το τμήμα των περίπου 200 μέτρων. Εάν εφαρμοστεί η ίδια μεθοδολογία μέτρησης, το Golf GTI EDITION 50 πέτυχε ανεπίσημα χρόνο 07:41.27, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη διαφορά από οποιοδήποτε άλλο GTI στην ιστορία. Το επίτευγμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν λάβει κανείς υπόψη τις καιρικές συνθήκες της ημέρας, καθώς ο γύρος πραγματοποιήθηκε σε άστατο καιρό.

Μέχρι την επίσημη έναρξη της εμπορικής διάθεσης, το GTI EDITION 50 θα καταγράφεται στην κατηγορία «Μοντέλα πριν τη γραμμή παραγωγής» στην επίσημη βάση δεδομένων του Nürburgring.

Νέο Golf GTI EDITION 50: Το ταχύτερο Volkswagen παραγωγής (pics)