MENU

Οι διεργασίες γύρω από την κατεύθυνση που θα πάρει η Maserati έχουν ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες.

Στις αρχές Απριλίου, η Stellantis ανέθεσε στην εταιρεία συμβούλων McKinsey να μελετήσει τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών τόσο στη Maserati όσο και στην Alfa Romeo, στο πλαίσιο της προετοιμασίας των επόμενων στρατηγικών βημάτων τους. Αν και τότε η Stellantis υποστήριξε πως παραμένει προσηλωμένη και στις δύο μάρκες, η πιθανότητα πώλησης της Maserati περιλαμβάνεται στο φάσμα επιλογών που εξετάζει η McKinsey. Όπως ανέφεραν οι πηγές, η σχετική ανάλυση βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.

Η Stellantis δεν έχει δώσει εντολή για την άμεση αναζήτηση αγοραστή, ωστόσο η McKinsey έχει λάβει σαφή κατεύθυνση να εξετάσει όλες τις στρατηγικές δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένης και μιας ενδεχόμενης αποεπένδυσης από τη Maserati. «Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά», δήλωσε μία από τις πηγές.

Ερωτηθείσα σχετικά, εκπρόσωπος της Stellantis αρκέστηκε να δηλώσει:
«Με σεβασμό, η Maserati δεν πωλείται».

Παρόλα αυτά, αρκετοί αναλυτές και επενδυτές υποστηρίζουν ότι ένα πιο συγκεντρωμένο χαρτοφυλάκιο θα μπορούσε να ενισχύσει την κερδοφορία της Stellantis. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μετοχές της εταιρείας έχουν χάσει περίπου τα δύο τρίτα της αξίας τους από τον Μάρτιο του 2024.

Στο μεταξύ, οι επιδόσεις της Maserati παρουσιάζουν πτωτική πορεία: οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 57% το 2024, φτάνοντας μόλις τις 11.300 μονάδες, ενώ η εταιρεία εμφάνισε προσαρμοσμένες λειτουργικές ζημιές ύψους 260 εκατ. ευρώ. Προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί νέα μοντέλα, καθώς εκκρεμεί η παρουσίαση ενός νέου επιχειρηματικού σχεδίου, μετά την ακύρωση του προηγούμενου από τη Stellantis το 2023.

Μία από τις πηγές επεσήμανε ότι η Stellantis φαίνεται πλέον να αναγνωρίζει πως διατηρεί υπερβολικά πολλές μάρκες (συνολικά 14), γεγονός που καθιστά δύσκολη την αποτελεσματική επένδυση σε όλες. Όπως δήλωσε η ίδια πηγή, η εταιρεία «πρέπει να θέσει προτεραιότητες».

Στο εσωτερικό του διοικητικού συμβουλίου της Stellantis επικρατούν διαφωνίες σχετικά με τη στρατηγική για τη Maserati. Κάποια μέλη θεωρούν ότι η εταιρεία δεν μπορεί να επαναλανσάρει τη μάρκα με βιώσιμους όρους και βλέπουν την πώληση ως την πλέον ρεαλιστική λύση. Αντίθετα, άλλοι πιστεύουν ότι η Maserati εξακολουθεί να διαθέτει σημαντική αξία και ότι η απώλεια της μοναδικής πολυτελούς φίρμας της Stellantis θα υπονόμευε το κύρος του ομίλου.

Στο μεταξύ, κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Chery ενδέχεται να ενδιαφέρονται για την εξαγορά ευρωπαϊκών brands, ως στρατηγική για την ενίσχυση της παρουσίας τους στην ήπειρο, όπου ακόμη δεν απολαμβάνουν ευρείας καταναλωτικής αναγνώρισης. Μια τέτοια κίνηση θα θύμιζε προηγούμενες εξαγορές, όπως εκείνη της βρετανικής MG Motor από την SAIC το 2007 ή της σουηδικής Volvo από τη Geely το 2010.

Σενάριο για πώληση ιστορικής πολυτελούς μάρκας