Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Auto Motor und Sport, μίλησε ξεκάθαρα για "διόρθωση πορείας" και επανεκκίνηση της στρατηγικής γύρω από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ουσιαστικά, ο Καλένιους παραδέχεται ότι ο θερμικός κινητήρας δεν είναι έτοιμος να αποσυρθεί στα pits. Αντιθέτως, θα παραμείνει στον αγώνα για αρκετά χρόνια ακόμη – σε εξελιγμένες, εξηλεκτρισμένες εκδόσεις – καθώς η αγορά δεν είναι ακόμα έτοιμη να περάσει εξολοκλήρου στη... σιωπή των ηλεκτρικών μοτέρ.
Η Mercedes κάνει πλέον αναστροφή – ακολουθώντας το παράδειγμα της Audi που μόλις ανακοίνωσε και εκείνη παράταση ζωής για τους θερμικούς της.
Ο Καλένιους εξήγησε ότι η συνύπαρξη EV και ICE μοντέλων είναι η πιο ρεαλιστική προσέγγιση, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι πελάτες αργούν να πειστούν πως η πρίζα είναι καλύτερη από την αντλία. Και για να είμαστε δίκαιοι, τα νούμερα τον στηρίζουν:
Το 2024, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών Mercedes έκαναν “κοιλιά” με -23%, ενώ ακόμα και στην Κίνα – την κορυφαία αγορά της φίρμας – υπήρξε πτώση 7%.
Παρά την εικόνα που δημιουργείται από τις αναθεωρήσεις πολλών κατασκευαστών, ο παγκόσμιος χάρτης των EV παραμένει σε ανοδική πορεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Απλώς, ο δρόμος προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση δεν είναι ούτε autobahn ούτε χωρίς εμπόδια – κι αυτό η Mercedes το αναγνωρίζει έγκαιρα.
Για τον Καλένιους, το όχημα του μέλλοντος θα είναι είτε εξελιγμένο υβρίδιο είτε 100% ηλεκτρικό, αλλά το βασικό είναι να προσφέρει εμπειρία, όχι απλώς μετακίνηση. Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά για την κινεζική αγορά: «Το αυτοκίνητο εκεί δεν είναι απλώς μέσο. Είναι προέκταση του σπιτιού. Ένα δεύτερο καθιστικό».
Η Mercedes, λοιπόν, ξαναβάζει στο παιχνίδι τα άλογα, χωρίς να πετάει τις μπαταρίες. Επιλέγει διπλό ταμπλό για να μην της τελειώσει το... καύσιμο στον αγώνα δρόμου της μετάβασης.