MENU


Η ανακοίνωση της αποχώρησης προκάλεσε άμεση αναταραχή στις χρηματιστηριακές αγορές, με τη μετοχή της Renault να υποχωρεί έως και 8% — η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί από τον Φεβρουάριο του 2022.

Στο επίκεντρο βρίσκεται πλέον η διαδικασία ανάδειξης του νέου CEO, με δύο ονόματα να ξεχωρίζουν, όπως διαβάζουμε στο renaultnews:

Denis Le Vot, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Renault και επικεφαλής της Dacia, θεωρείται φαβορί για την ηγεσία. Έχει πολυετή εμπειρία εντός του Ομίλου, με θητείες σε κομβικές αγορές όπως η Τουρκία και η Ρωσία, αλλά και σημαντική παρουσία στη Nissan Βόρειας Αμερικής. Η επιτυχία της Dacia υπό την καθοδήγησή του — με το Sandero δεύτερο σε ευρωπαϊκές πωλήσεις και το Duster έβδομο — ενισχύει τη θέση του.

Maxime Picat, κορυφαίο στέλεχος της Stellantis, είναι επίσης υποψήφιος με βαρύ βιογραφικό. Διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην επιτυχία των Peugeot 2008 και 3008, ενώ παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να ηγηθεί της Stellantis, η φήμη του ως ικανού διαχειριστή παραμένει ισχυρή. Οι πληροφορίες για επαφές με τη Renault δεν προκαλούν έκπληξη στον κλάδο.

Εσωτερική συνέπεια ή εξωτερική ανανέωση;

Η Renault διαθέτει ένα ισχυρό επιτελείο στελεχών, όμως αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι η επόμενη ηγεσία ίσως προέλθει από εκτός Ομίλου — πιθανώς από ανταγωνιστικές δυνάμεις όπως η Stellantis, η Nissan ή ο όμιλος VW. Η γαλλική εταιρεία δεν έχει ανοίξει επίσημα τα χαρτιά της για το χρονοδιάγραμμα ή τα κριτήρια επιλογής.

Όποιος κι αν αναλάβει, θα κληθεί να διαχειριστεί μια περίοδο μεγάλων μετασχηματισμών. Η στρατηγική μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, οι τεχνολογικές συνεργασίες και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας βρίσκονται στο επίκεντρο. Ο de Meo αποχωρεί αφήνοντας πίσω του συμφωνίες-σταθμούς με εταιρείες όπως η Google, η Qualcomm και η Geely. Συνεργασίες που μεν ενίσχυσαν την τεχνολογική πρόοδο και την εξοικονόμηση πόρων, αλλά ταυτόχρονα προκαλούν ανησυχίες για απώλεια τεχνογνωσίας και ελέγχου.

Η Renault, σήμερα 15η σε παγκόσμιες πωλήσεις, βλέπει την πίεση να αυξάνεται από ταχύτατα ανερχόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι BYD, Geely, Chery και Changan. Ο επόμενος CEO δεν καλείται απλώς να συνεχίσει μια διοικητική γραμμή, αλλά να καθορίσει τη στρατηγική κατεύθυνση μιας εταιρείας που πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην εσωτερική αυτάρκεια και την εξωστρεφή συμμαχία.

Η επόμενη κίνηση δεν θα είναι απλώς διοικητική — θα είναι καθοριστική για την επιβίωση και τον ρόλο της Renault στο νέο παγκόσμιο σκηνικό της αυτοκίνησης.

Renault: Στην τελική ευθεία για τον νέο CEO – Τα επικρατέστερα ονόματα