MENU
ΑΝΑΛΥΣΗ LIVE LIVE

Να ζει κανείς ή να μη ζει; Η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα; Ποιος είναι ο νούμερο 1 οδηγός της ΜακΛάρεν; 

Αυτά είναι, διαχρονικά, τα τρία μεγαλύτερα ερωτήματα με τα οποία έχει τεθεί «αντιμέτωπη» η ανθρωπότητα. Κι αν για τα πρώτα δύο ξεκάθαρη απάντηση δεν μπορεί να υπάρξει, για το τρίτο σιγά-σιγά αρχίζουμε ν' αποκτούμε μια ολοένα και πιο σαφή εικόνα. 

Όσκαρ Πιάστρι, λοιπόν: ο Αυστραλός πιλότος έκανε την τέλεια εκκίνηση με το που έσβησαν τα φώτα, πέρασε τον poleman Φερστάπεν και τον ώθησε, κατ' ουσίαν, να κόψει ευθεία το πρώτο σικέιν, είδε τον Ολλανδό να δέχεται μία- μάλλον τραβηγμένη- ποινή 5 δευτερολέπτων και στη συνέχεια έκανε τον τέλειο, στρατηγικά, αγώνα. 

Εξηγούμαστε: μένοντας σταθερά σε απόσταση 1 δευτερολέπτου και κάτι πίσω από τον πρωτοπόρο παγκόσμιο πρωταθλητή περίμενε τα πιτ, στα οποία ο Ολλανδός θα εξέτιε την ποινή του. Έτσι, εκμεταλλευόμενος και το undercut μιας και μπήκε πρώτος, βγήκε πανεύκολα μπροστά μετά την αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα και έφτασε δια ελεγχόμενου περιπάτου στη νίκη. 

Αυτή ήταν η 3η καρό σημαία φέτος για τον Πιάστρι, ο οποίος δικαίως κάνει κατάληψη στην κορυφή της βαθμολογίας. 

Δεύτερος τερμάτισε ο Μαξ Φερστάπεν. Ο πιλότος της Ρεντ Μπουλ έβγαλε εκ νέου λαγό από το καπέλο χθες στα δοκιμαστικά, όμως αυτό το (ξαναλέμε: αυστηρό) +5 που έφαγε τελείωσε κάθε κουβέντα περί νίκης. Που, μεταξύ μας, η ανωτερότητα της ΜακΛάρεν και ο αλάνθαστος Πιάστρι θα του το έκαναν πολύ δύσκολο να νικήσει ακόμη κι αν δεν υπήρχε η ποινή, όμως όλ' αυτά είναι θεωρητικά. 

Πάντως, ο Ολλανδός γι' άλλη μια φορά απέδειξε πως δεν τα παρατάει ποτέ των ποτών. Είναι, δηλαδή, σαν τον Ρέιφ Φάινς σε ταινία του Φερνάντο Μεϊρέγιες: ο ένας είναι ο Επίμονος Κηπουρός, ο άλλος είναι ο Επίμονος Οδηγός. 

Και πίσω από τον Μαξ; Επιτέλους βάθρο για τη Φεράρι! Ο Σαρλ Λεκλέρκ έκανε έναν αψεγάδιαστο αγώνα, για ένα μεγάλο μέρος του grand prix ήταν ξανά, όπως και στο Μπαχρέιν, ο ταχύτερος στην πίστα και κατάφερε να φτάσει έως και την 3η θέση. Η Σκουντερία αργά αλλά σταθερά δείχνει να «το βρίσκει», όμως έχει μείνει πάρα πολύ πίσω ήδη και θα πρέπει να δείξει ασύλληπτη βελίωση προκειμένου να μπει, κάποια στιγμή, στη μάχη για τα πρωταθλήματα. 

Νόρις (περιόρισε τη βαθμολογική ζημιά μετά το «ολέθριο», όπως αποδείχτηκε, λάθος του στα δοκιμαστικά το Σάββατο), Ράσελ, Αντονέλι (μέτριο, τηρουμένων των αναλογιών, ΣΚ για την Μερσέντες), Χάμιλτον (ξανά έβδομος...), Σάινθ, Άλμπον (πολύ δυνατή και πάλι η Ουίλιαμς) και Χάτζαρ (υπόκλιση στον μικρό, ειδικά για το 2ο μισό του αγώνα) συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα στην Τζέντα. 

Αυτά συνέβησαν, μέσες-άκρες, στη Σαουδική Αραβία, που επιβεβαίωσε, μετά από 3 σερί εβδομάδες με αγώνες, το προφανές: η ΜακΛάρεν είναι ξεκάθαρα το ταχύτερο μονοθέσιο αλλά χωρίς να έχει κολοσσιαία διαφορά από τους ανταγωνιστές της, την στιγμή που Ρεντ Μπουλ, Φεράρι και Μερσέντες κινούνται περίπου στα ίδια. 

Σε δύο βδομάδες από τώρα, στο Μαΐαμι, ο Νόρις θα ψάξει απεγνωσμένα την καρό σημαία, μιας και πιθανή νέα νίκη του Πιάστρι ξεκαθαρίζει για τα καλά τα πράγματα- όχι βαθμολογικά (παραείναι νωρίς ακόμη), αλλά σίγουρα σε ψυχολογικό επίπεδο. 

Βλέπετε, τούτη τη στιγμή ο Αυστραλός από νούμερο 2 στην αρχή της χρονιάς είναι σαφέστατα νούμερο 1. Αν συνεχιστεί αυτό... 

Αν συνεχιστεί αυτό νομίζετε πως θ' αργήσει ν' αναρωτηθεί ο Λάντο «Να ζει κανείς ή να μη ζει»; 

Εμείς λέμε πως η απάντηση στο ερώτημα είναι πανεύκολη. Δεν είναι, δα, και το δίλημμα με το αβγό και την κότα... 

Βαθμολογία οδηγών 

1) Πιάστρι 99

2) Νόρις 89

3) Φερστάπεν 87

4) Ράσελ 73

5) Λεκλέρκ 47

6) Αντονέλι 38

7) Χάμιλτον 31

8) Άλμπον 20

9) Οκόν 14

10) Στρολ 10

11) Γκασλί 6

12) Χούλκενμπεργκ 6

13) Μπέρμαν 6

14) Χατζάρ 5

15) Σάινθ 5

16) Τσουνόντα 5 

17) Αλόνσο 0

18) Λόσον 0

19) Ντούχαν 0

20) Μπορτολέτο 0 

Βαθμολογία κατασκευαστών 

1) ΜακΛάρεν 188

2) Μερσέντες 111

3) Ρεντ Μπουλ 89

4) Φεράρι 78

5) Ουίλιαμς 25

6) Χάας 20 

7) Άστον Μάρτιν 10 

8) Ρέισινγκ Μπουλς 8

9) Αλπίν 6

10) Σάουμπερ 6

Grand Prix Σαουδικής Αραβίας: Ο Όσκαρ Πιάστρι πήρε τη νίκη