Αν και δεν υπάρχουν νέες ομάδες ή δραστικές αλλαγές στους κανονισμούς, η καινούργια σεζόν φέρνει τροποποιήσεις που θα επηρεάσουν οδηγούς, ομάδες και φιλάθλους.
Μια από τις πιο σημαντικές είναι η προσωρινή απόσυρση της υβριδικής τεχνολογίας από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1. Αν και αρχικά είχε συμφωνηθεί η διατήρηση των υβριδικών μέχρι το 2027, αποφασίστηκε η διακοπή τους για τα έτη 2025 και 2026.
Η αλλαγή αυτή απαιτεί από τους οδηγούς να προσαρμοστούν να αλλάξουν το στυλ οδήγησής τους, κάτι που ίσως αλλάζει τους συσχετισμούς ανταγωνιστικότητας μεταξύ των ομάδων. Για τους θεατές πάντως το θέαμα θα παραμείνει αναλλοίωτο.
Αλλαγές υπάρχουν και στον τρόπο βαθμολόγησης. Οι βαθμοί που απονέμονταν το Σάββατο καταργούνται, ενώ όλοι οι πόντοι θα απονέμονται πλέον την Κυριακή. Η μέγιστη συγκομιδή ανά γύρο θα φτάνει τους 35 βαθμούς, με 25 να πηγαίνουν στον νικητή του αγώνα, ενώ οι πέντε πιο γρήγοροι στην Power Stage θα κερδίζουν επιπλέον βαθμούς.
Στα ελαστικά η Hankook αντικαθιστά την Pirelli ως αποκλειστικός προμηθευτής, αλλαγή που έχει προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις. Ο Thierry Neuville π.χ. εξέφρασε επιφυλάξεις, ενώ οδηγοί όπως ο Sami Pajari και ο Adrien Fourmaux είναι πιο αισιόδοξοι μετά από δοκιμές.
Η καινούργια σαιζόν φέρνει και νέα πρόσωπα στην κατηγορία Rally1. Ο Sami Pajari, πρωταθλητής του WRC2, κάνει την πρώτη του πλήρη σεζόν με την Toyota Gazoo Racing 2, τη νέα δεύτερη ομάδα της Toyota.
Στην M-Sport Ford, ο Josh McErlean θα αγωνιστεί δίπλα στον Grégoire Munster, ενώ ο Kalle Rovanperä επιστρέφει με πλήρες πρόγραμμα.
Η Hyundai υιοθετεί νέα στρατηγική με τρεις μόνιμους οδηγούς και πιθανή συμμετοχή ενός τέταρτου αυτοκινήτου σε συγκεκριμένους αγώνες.
Η πιο μεγάλη μετακίνηση είναι σίγουρα αυτή του Adrien Fourmaux, που μεταπήδησε από την M-Sport και τη Ford στη Hyundai και ήδη ξεχωρίζει με τις επιδόσεις του.
Το πρόγραμμα του 2025 περιλαμβάνει 14 αγώνες, τους περισσότερους από το 2008. Νέα προσθήκη είναι το Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας, που θα κλείσει τη σεζόν, ενώ τα Ράλλυ Islas Canarias και Παραγουάης εντάσσονται επίσης στο καλεντάρι. Αντίθετα, οι αγώνες σε Κροατία, Πολωνία και Λετονία αφαιρέθηκαν, με την Κροατία να επιστρέφει το 2026.
Επιπλέον, επανέρχονται οι απομακρυσμένες ζώνες service, όπου μόνο το πλήρωμα και οι μηχανικοί της ομάδας θα μπορούν να εργάζονται με περιορισμένο εξοπλισμό. Τέλος, εισάγεται κανονισμός για την αποφυγή καθυστερήσεων λόγω παρεμπόδισης σε ειδικές διαδρομές.
Πηγή: carzine.gr