Από την άλλη, τα αυστηρά όρια που έχουν τεθεί από την Επιτροπή θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του χάρτη των πωλήσεων, κυρίως των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δώσουν επιπλέον κίνητρα για την απόκτησή τους αντί να αναγκαστούν να πληρώσουν δυσβάστακτα προϊόντα.
Στο κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο η έλλειψη των επιδοτήσεων, η οποία θα φρενάρει τις πωλήσεις στα κράτη που δεν προσφέρουν. Σε αυτή την κατάσταση που πρέπει να προσθέσουμε και τα οικονομικά προβλήματα που υπάρχουν στη Γερμανία και τη Γαλλία, οι οποίες κρίνουν την πορεία των συνολικών πωλήσεων ως ατμομηχανές της αυτοκίνησης στην Ευρώπη. Ωστόσο, παρά τις αρνητικές συγκυρίες οι πωλήσεις του 2025 πρέπει να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα, σύμφωνα με την εταιρεία S&P Global Mobility (εταιρεία ανάλυσης οικονομικών δεδομένων).
«Οι βασικές προκλήσεις στην ηλεκτροκίνηση θα κινηθούν πάντα σε συνάρτηση δασμών που επέβαλε η ΕΕ στα κινέζικα αυτοκίνητα, τους δασμολογικούς κινδύνους Τραμπ, τους διστακτικούς και τα νέα όρια εκπομπών» τόνισε μεταξύ άλλων ο εκτελεστικός διευθυντής της S&P Global Mobility,Colin Couchman.
Ωστόσο, παρά τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην ηλεκτροκίνηση, αυτός ο τομέας παραμένει από τους σημαντικότερους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων θα ανέλθουν σε 15,1 εκατομμύρια μονάδες για το 2025, αυξημένες κατά 30% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2024, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 16,7% του παγκόσμιου ποσοστού των πωλήσεων.
Όλα αυτά όταν υπάρχουν πολλές αβεβαιότητες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την υποδομή φόρτισης, την ισχύ του δικτύου, τις αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών, τις παγκόσμιες τάσεις, τις τιμές των ηλεκτρικών επιπέδων αυτοκινήτων, τον ρυθμό των τεχνολογικών προόδων και την απαραίτητη υποστήριξη, ώστε να διευκολυνθεί η στροφή από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτροκίνηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ