MENU
ΑΝΑΛΥΣΗ LIVE LIVE

Η μάχη της Οκεχαζάμα. Η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Η συμφιλίωση Βίσση-Βανδή. Και, πλέον, η νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Κατάρ το 2024. 

Αυτές είναι, εν συντομία, οι 4 μεγαλύτερες εκπλήξεις στα παγκόσμια χρονικά- αν και όχι απαραίτητα μ' αυτή την σειρά, καθώς, εντάξει, η ρωμαϊκή αυτοκρατορία τα είχε ψιλοφάει τα ψωμιά της, μια μάχη ποτέ δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος για το πώς θα εξελιχθεί, και η Άννα με τη Δέσποινα έχουν, στην πραγματικότητα, περισσότερα κοινά παρά διαφορές.

Αλλά αυτό που έκανε σήμερα ο παγκόσμιος πρωταθλητής; Ειδικά μετά το χθεσινό του άθλιο sprint race; "Simply Lovely", που θα έλεγε και ο ίδιος. 

Ο φρέσκος τετράκις κάτοχος του τίτλου είδε τα φώτα να σβήνουν- λόγω της δικαιότατης ποινής που «έφαγε»- από τη 2η θέση, όμως χάρη στην εξαιρετική του εκκίνηση προσπέρασε τον poleman Ράσελ και κίνησε το μοναχικό του ταξίδι προς την καρό σημαία. Παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε 3 φορές στην πίστα- τη μία με αδιανόητη καθυστέρηση (σκηνή από τα ηλεκτρονικά προσεχώς...)- και αν και ο Νόρις τον πίεζε σε σημείο ασφυξίας, όχι απλά δε μάσησε, αλλά πήρε μία πανάξια νίκη, ενδεικτική του αγωνιστικού του μεγαλείου. Κι όλ' αυτά ευρισκόμενος σε κατάσταση οριακού hangover κι έχοντας στα χέρια του όχι το ταχύτερο μονοθέσιο της πίστας...

Πίσω από τον «ανέλπιστα» άπιαστο Ολλανδό τερμάτισε ο Σαρλ Λεκλέρκ. Ο πιλότος της Φεράρι ήταν σταθερός σε όλο το grand prix, εκμεταλλεύτηκε την ποινή του Νόρις (δεύτερη σκηνή από τα προσεχώς) κι έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε σε έναν αγώνα που η Σκουντερία φαινόταν πως θα χάσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εν τέλει όχι απλά δεν το έχασε αλλά μείωσε και τη διαφορά από την ΜακΛάρεν. Not bad, αν μας ρωτάτε. Αν δε μας ρωτάτε, bad for you. 

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Όσκαρ Πιάστρι. Ο Αυστραλός νικητής του spint race (χάρη στο πόσο γαλαντόμος αποδείχτηκε ο Νόρις...) αθόρυβα έφτασε στην τρίτη θέση και περιόρισε τη ζημιά για την ΜακΛάρεν, που πάει στο Άμπου Ντάμπι έχοντας αγκαλιάσει σχεδόν το πρώτο της κατασκευαστών μετά το μακρινό 1998. Τα 26 χρόνια είναι πολλά για μία ομάδα-θρύλο της F1. Σκεφτείτε- για ν' αντιληφθούμε καλύτερα το μέγεθος της «αποχής»- πως αν κάποιος γεννήθηκε το 1998, είναι πλέον 26 ετών. 

Ράσελ, Γκασλί (συνεχίζει το αδιανόητο φινάλε του στο 2024), Σάινθ, Αλόνσο, Ζου (ρε καλώς το παιδί!), Μάγκνουσεν και Νόρις συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα ενός grand prix που είχε εκπληκτική εκκίνηση, αλλά δεν είναι ότι μας έβγαλε και τα μάτια από κει κι έπειτα. 

Βέβαια, η κατάταξη εν πολλοίς άλλαξε εξαιτίας ενός... καθρέφτη: ο Άλμπον τον έσπασε κι έπεσε εντός πίστας, οι άνθρωποι της F1 έλαβαν υπόψη τους πως είναι γκαντεμιά να πιάνεις σπαμένο καθρέφτη και δεν έβγαλαν αρχικά SC, Σάινθ και Χάμιλτον έσκισαν τα ελαστικά τους και ο αγώνας τους καταστράφηκε (πολύ λιγότερο για τον πρώτο, ολοκληρωτικά για τον 2ο). Στο μεσοδιάστημα ο- δεύτερος σ' εκείνο το σημείο- Λάντο Νόρις αγνόησε την κίτρινη σημαία, δεν έκοψε όσο έπρεπε και τιμωρήθηκε με 10'' stop-and-go, με αποτέλεσμα να πέσει 15ος! 

Από εκείνο το σημείο και μετά ο Βρετανός λύσσαξε, κατάφερε ν' αναρριχηθεί έως και τη 10η θέση κάνοντας, παράλληλα, και τον ταχύτερο γύρο. Αυτό δίνει ένα προβάδισμα 21 ολόκληρων πόντων στην ΜακΛάρεν έναντι της Φεράρι. Με δεδομένο το γεγονός πως μένει μόλις ένας αγώνας το προβάδισμα αυτό θεωρείται ασφαλές, αλλά μπορεί να πει κανείς με ασφάλεια ότι η Σκουντερία δε θα το «γυρίσει»; Μαντέψτε: μπορεί. 

Πίσω στα της κορυφής: ο Φερστάπεν απέδειξε ξανά, εν όψει 2025, πως όχι απλά θα είναι ένας δύσκολος αντίπαλος για τους άλλους που φιλοδοξούν α του πάρουν το στέμμα, αλλά ακόμη κι αν οδηγεί ένα πασιφανώς υποδεέστερο μονοθέσιο (όπως φαίνεται πως θα είναι, τουλάχιστον στις αρχές της νέας χρονιάς, η Ρεντ Μπουλ) μπορεί να κάνει τη διαφορά. 

Αν δεν είχε για team-mate του και τον κάκιστο, δυστυχώς, Σέριο Πέρεζ, Ρεντ Μπουλ και Μαξ θα μπορούσαν ν' ακούσουν, το 2025, Βίσση και Βανδή. 

Και, κόντρα στο τι πιστεύουμε σήμερα, να τα πάρουν όλα. 

Βαθμολογία οδηγών

1) Φερστάπεν 429

2) Nόρις 349

3) Λεκλέρκ 341

4) Πιάστρι 291

5) Σάινθ 272

6) Ράσελ 235

7) Χάμιλτον 211

8) Πέρεζ 152

9) Αλόνσο 68

10) Χούλκενμπεργκ 37

11) Γκασλί 36

12) Τσουνόντα 30

13) Στρολ 24

14) Οκόν 23

15) Μάγκνουσεν 16

16) Άλμπον 12 

17) Ρικιάρντο 12

18) Μπέρμαν 7

19) Κολαπίντο 5

20) Ζου 4

21) Λόσον 4

22) Μπότας 0

23) Σέρτζαντ 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

1) ΜακΛάρεν 640

2) Φεράρι 619

3) Ρεντ Μπουλ 581

4) Μερσέντες 446

5) Άστον Μάρτιν 92

6) Αλπίν 59

7) Χάας 54

8) RB 46

9) Ουίλιαμς 17

10) Σάουμπερ 4 

Grand Prix Κατάρ: Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη