Οι CL των δεκαετιών του '60 και του '7 0ήταν τέτοια δίτροχα που αποδείκνυαν ότι μία ελαφριά μοτοσυκλέτα με off-road δυναμική ήταν άκρως απολαυστική στην πόλη. Το ξεχωριστό στυλ με τις ψηλά τοποθετημένες εξατμίσεις έχει γίνει πλέον ένα εμβληματικό στοιχείο για πολλούς αναβάτες του 21ου αιώνα.
Μετά από πέντε δεκαετίες, το 2018, η CMX500 Rebel, κατάλληλη για κατόχους διπλώματος κατηγορίαςA2, έφτασε στη γκάμα της Honda. Με την ‘oldschool’ φιλοσοφία να συναντά τη νέα τάση του ‘customcool’, έγινε αμέσως επιτυχία προσφέροντας ταυτόχρονα απαράμιλλες δυνατότητες μετατροπής. Το πακέτο ‘κινητήρας, πλαίσιο και στυλ’ αποδείχτηκε ακαταμάχητο για μία λεγεώνα νεαρών αναβατών με αποτέλεσμα να εξελιχθεί αθόρυβα στην custom μοτοσυκλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τα τελευταία τρία χρόνια.
Πέντε χρόνια αργότερα, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για κάτι νέο, και για το 23YM η Honda παρουσίασε και πάλι μία μοτοσυκλέτα που έφερε περήφανα το έμβλημα CL και απευθυνόταν σε αναβάτες που θέλουν να διαφέρουν. Η CL500 βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συνταγή των πρώτων, έχοντας την κατάλληλη εμφάνιση, τον σωστό κινητήρα και την αντοχή που ταιριάζει στη ζούγκλα της πόλης.
Ευθύς εξ αρχής, το μότο για την εξέλιξη της CL500 ήταν ‘ExpressYourself’. Απευθυνόμενη σε ένα νεανικό κοινό που ενδιαφέρεται για το στυλ, είναι μία μοτοσυκλέτα η οποία σχεδιάστηκε για να αντικατοπτρίζει τον τρόπο ζωής του ιδιοκτήτη της, ικανή να ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις των καθημερινών μετακινήσεων, στις προκλήσεις των μακρινών ταξιδιών, κατάλληλη ακόμα και για ‘χαλαρές’ off-roadδιαδρομές – πάντα προσελκύοντας όλα τα βλέμματα επάνω της.
Στην καρδιά της μοτοσυκλέτας χτυπά o ζωηρός, παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας 471κ.εκ. της Honda, ιδιαίτερα δημοφιλής στους κατόχους διπλώματος A2. Αυτός αποδίδει46,6 PS (34.3kW) και πλούσια ροπή 43,4Nm, ενώ χάρη στη νέα χαρτογράφηση της ECU για το 25ΥΜ και στην ενσωμάτωση ενός αισθητήρα OBD2-2 συμμορφώνεται τώρα με το πρότυπο Euro5+.
Ο πολύ δημοφιλής κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο εξοπλισμένο με συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και κοντή τελική μετάδοση ώστε να επιταχύνει άριστα εντός πόλης, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.
Το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ αποτελεί στοιχείο του στυλ και δημιουργεί τη βάση για τον εύκολο χειρισμό της μοτοσυκλέτας. Η ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή περιλαμβάνει τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm και ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, ενώ οι τροχοί – 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω – φοράνε ελαστικά με πέλμα τύπου block-patternτης Dunlop.
Η νέα θέση των μαρσπιέ συνδυάζεται με μία αναβαθμισμένη δομή της σέλας, για αυξημένη άνεση του αναβάτη. Τα φρένα, μπροστά και πίσω, φέρουν σύστημα ABS ειδικά διαμορφωμένο για εξαιρετική απόδοση σε ποικίλες επιφάνειες, ακόμα και σε ήπιεςoff-road συνθήκες.
Η ολοκληρωμένη γκάμα εξοπλισμού τηςCL περιλαμβάνει φωτισμόLEDμπροστά και πίσω, compact πίνακα οργάνων LCD με ανοιχτόχρωμες ενδείξεις σε σκούρο φόντο, καθώς και σύγχρονες τεχνολογίες όπως το Emergency StopSignal (ESS) που ενεργοποιεί τα πίσω φλας ως προειδοποίηση για τους άλλους οδηγούς, σε ένα απότομο, δυνατό φρενάρισμα.
Η 25YMCL500 θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές:
- Pearl Dusk Yellow*ΝΕΟ*
- Mat Laurel Green Metallic
- Mat Fresco Brown *ΝΕΟ*
- Mat Gunpowder Black Metallic
‘Simple, Raw & Tough’ – τουτέστιν ‘Απλή, Ανόθευτη & Ανθεκτική’ ήταν οι λέξεις κλειδιά για την ομάδα σχεδίασης της CL500. Το streetscrambler στυλ είναι πολύ καλά αποτυπωμένο σε κάθε της κίνηση, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της εργονομίας που καθιστά την CL πολύ ευκολοδήγητη σε ποικίλες συνθήκες.
Ο συνδυασμός του απέριττου, στρογγυλού ρεζερβουάρ καυσίμου και του ψηλά τοποθετημένου τελικού της εξάτμισης – με προστατευτικό θερμότητας από ανοξείδωτο ατσάλι –αποτελεί μία νοσταλγική αναφορά στο παρελθόν. Οι προσεγμένες, ρετρό λεπτομέρειες – τα προστατευτικά του ρεζερβουάρ και οι φυσούνες του πιρουνιού, η βαμμένη, λεία εξωτερική επιφάνεια της σέλας με ανάγλυφο λογότυπο της Honda, το ψηλό τιμόνι – συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας αναμφίβολα γοητευτικής εμφάνισης. Όλες οι χρωματικές επιλογές δημιουργούν μία καλαίσθητη αντίθεση με τονμαύρο κινητήρα και το πλαίσιο, ώστε το ρεζερβουάρ να ξεχωρίζει άμεσα με το χρώμα του.
Το χαμηλό ύψος της σέλας στα 790mm, σε συνδυασμό με το λεπτό μεσαίο τμήμα της, προσφέρει εύκολη πρόσβαση στο έδαφος και άφθονο χώρο για τα πόδια του αναβάτη. Υιοθετώντας νέο αφρώδες υλικό (ουρεθάνη), είναι σχεδιασμένη με πλαϊνά τμήματα που καλύπτουν τις σωληνώσεις του πλαισίου για να σηκώνεται όρθιος ο αναβάτης αλλά και για τη δημιουργία ενός χαμηλού πίσω τμήματος για εύκολη πρόσβαση του συνεπιβάτη. Επίσης, ξεκλειδώνει εύκολα με το κλειδί του κεντρικού διακόπτη και διαθέτει μία διακριτική βάση για κράνος.
Το ψηλό τιμόνι, εκτός από ωραία εμφάνιση, έχει και τη σωστή κλίση, ώστε να παρέχει καλύτερο έλεγχο, με τον αναβάτη όρθιο ή καθιστό. Διαθέτει γκριπ που παραπέμπουν σε off-road μοντέλα και εσωτερικά αντίβαρα για μείωση της κόπωσης. Τα προστατευτικά του ρεζερβουάρ αποτελούν ένα ακόμα σημείο επαφής για τα πόδια όταν ο αναβάτης είναι όρθιος. Τα κατασκευασμένα από ατσάλι μαρσπιέ έχουν μετατοπιστεί σε μία πιο εργονομική θέση και διαθέτουν φαρδιά λαστιχένια ένθετα για περισσότερη άνεση.
Χαμηλά τοποθετημένος, ο προβολέας διαμέτρου 175mm έχει κλασική μορφή αλλά φιλοξενεί τέσσερις λαμπτήρες LED με εσωτερικούς φακούς μεγάλου πάχους, για μία ξεχωριστή οπτική υπογραφή του εμπρός τμήματος της μοτοσυκλέτας. Τα μικρά, στρογγυλά φλας LED, 55mm υιοθετούν κλασική εμφάνιση και τοποθετούνται εκατέρωθεν ενός λεπτού, οβάλ πίσω φωτιστικού σώματος LED.
Ο στρογγυλός πίνακας οργάνων με διάμετρο 100mm φιλοξενεί μία οθόνη LCD με ανοιχτόχρωμες ενδείξεις σε σκούρο φόντο (negative). Η απλή και λιτή απεικόνιση πληροφοριών περιλαμβάνει ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου, κατανάλωση καυσίμου και ξεχωριστά βέλη φλας. Μία αναβάθμιση για το 25Μ προσφέρει καλύτερη αναγνωσιμότητα στο έντονο ηλιακό φως.
Το δυνατό, απότομο φρενάρισμα ενεργοποιεί το σύστημα Emergency StopSignal (ESS) που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και αναβοσβήνει έντονα τα πίσω φλας, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν. Το σύστημα απενεργοποιείται επίσης αυτόματα (auto-cancelling).
Με κατανάλωση καυσίμου 27,7km/L, το ρεζερβουάρ των 12L προσφέρει στην CL500 δυνητική αυτονομία πάνω από 300km.
Κινητήρας
Ο 8-βάλβιδος, υγρόψυκτος, παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 471 κ.εκ. της CL500 είναι ομαλός στη λειτουργία, εύχρηστος και απολαυστικός. Ο δημοφιλής και ανθεκτικός κινητήρας έχει γίνει διάσημος στη σειρά CB(R)500 της Honda και στηνCMX500 Rebel.
Για την CL500, φέρει ανανεωμένη χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου του συστήματος ψεκασμού καυσίμουPGM-FI, (αναβαθμισμένη για το 25ΥΜ για συνεργασία με τον αισθητήρα OBD2-2) και νέα ρύθμιση των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, που προσφέρουν συναρπαστική ροπή, με μέγιστη τιμή 43.4Nm στις 6.250σαλ. και μέγιστη ισχύ 46,6 PS (34.3kW) στις 8.500 σαλ. Για πιο ζωηρή εν κινήσει επιτάχυνση, το πίσω γρανάζι χρησιμοποιεί 41 δόντια αντί για 40 που είχε στηνRebel.
Είναι ένας κινητήρας που πετυχαίνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ μεγέθους και απόδοσης, πρόθυμος να αποδίδει ροπή στις μεσαίες στροφές και ισχύ στις υψηλές, γεγονός που τον καθιστά έναν από τους πιο δημοφιλείς κινητήρες της Honda. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 67 mm x 66,8 mm με σχέση συμπίεσης 10,7:1. Στο εσωτερικό της κυλινδροκεφαλής, κοκοράκια με ρουλεμάν χρησιμοποιούν ροδέλεςγια τη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων και ελατήρια επαναφοράς με χαμηλή προ-φόρτιση και περιορισμένες τριβές.
Η αθόρυβη καδένα του εκκεντροφόρου (SVChain) διαθέτει πείρους με επίστρωση βαναδίου για μειωμένες τριβές και καλύτερη προστασία από τη σκόνη. Οι εσωτερικές τριβές έχουν περιοριστεί με την προσθήκη ραβδώσεων στη φούστα του εμβόλου (μία μέθοδος φινιρίσματος που αυξάνει την επιφάνεια επαφής, διευρύνοντας τα διάκενα στα οποία ρέει το λάδι για καλύτερη λίπανση).
Τα κομβία του στροφαλοφόρου είναι σε μεταξύ τους γωνία 180° και ο αντικραδασμικός άξονας βρίσκεται πίσω από τους κυλίνδρους, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Η πρωτεύουσα μετάδοση και ο αντικραδασμικός άξονας διαθέτουν ψαλιδωτά γρανάζια για περιορισμό του θορύβου. Τα αντίβαρα του στροφάλου έχουν σχεδιαστεί για πιο ομαλή λειτουργία και το χαμηλό του βάρος συνεισφέρει στην ευστροφία του κινητήρα με περιορισμένη αδράνεια. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 26,0 mm και των βαλβίδων εξαγωγής 21,5 mm.
Ο στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί χιτώνια με λεπτά τοιχώματα, που παράγονται μέσω διαδικασίας φυγοκεντρικής χύτευσης. Ο εσωτερικός σχεδιασμός τους περιορίζει τις υδραυλικές απώλειες που μπορεί να προκαλούνται από τη διαφορά φάσης ανάφλεξης 180ο. Το κάρτερ λαδιού έχει χωρητικότητα 3,2 L.
Το εύχρηστο, εξατάχυτο κιβώτιο έχει σχεδιαστεί για άνετες αλλαγές, ειδικά μέσα στην πόλη. Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) βοηθά να μην μπλοκάρει ο πίσω τροχός, καθιστά ελαφρύτερη την αίσθηση της μανέτας του συμπλέκτη και μειώνει την κόπωση του αναβάτη.
Όπως επιτάσσει το εμβληματικό στυλ CL, το τελικό της εξάτμισης με δύο απολήξεις είναι ψηλά τοποθετημένο και τροφοδοτείται από μία εξαγωγή 2 σε 1. Η χροιά του είναι ρυθμισμένη ώστε να εκπέμπει πιο μπάσο ήχο σε σύγκριση με τηνRebel, αλλά παρόμοια παλμική αίσθηση. Ένας νέος αισθητήρας OBD2-2 στην εξάτμιση εξασφαλίζει συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5+.
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Υγρόψυκτος, τετράτροχοςDOHC,τετραβάλβιδος, δικύλινδρος |
Κυβισμός |
471cc |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) |
67 x 66.8 |
Σχέση συμπίεσης |
10.7:1 |
Μέγιστη ισχύς |
46,6 PS/ 34.3kW στις 8500σαλ. |
Μέγιστη ροπή |
43.4Nm @ 6250σαλ. |
Επίπεδο θορύβου (dB) |
Lwot- 76.1dB; Lurban - 72.9 dB |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό |
3.2L |
Εκκίνηση (Μίζα) |
Ηλεκτρική |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ |
|
Ψεκασμός |
PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
12L |
Εκπομπές CO2(WMTC) |
84 g/km |
Κατανάλωση καυσίμου |
27.7 km/l |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Χωρητικότητα μπαταρίας |
12V 7Ah |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος συμπλέκτη |
Υγρός πολύδισκος, ολίσθησης / υποβοήθησης(assist/slipper) |
Τύπος κιβωτίου |
6-τάχυτο χειροκίνητο |
Τελική μετάδοση |
Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο, τύπου διαμάντι |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) |
2175mm x 830mm x 1135mm |
Μεταξόνιο |
1485mm |
Γωνία Κάστερ |
27° |
Ίχνος Τροχού |
108mm |
Ύψος Σέλας |
790mm |
Απόσταση από το έδαφος |
155mm |
Βάρος(πλήρες υγρών) |
192kg |
Ακτίνα στροφής |
2.6 m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Τηλεσκοπικό πιρούνι 41mmμεδιαδρομή 150mm |
Πίσω |
Διπλά αμορτισέρ με ψαλίδι 45mm στρογγυλής διατομής, ρύθμιση προ-φόρτισης ελατηρίου 5 σταδίων |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Εμπρός |
Χυτό αλουμίνιο |
Πίσω |
Χυτό αλουμίνιο |
Ελαστικό εμπρός |
110/80R19M/C 59H |
Ελαστικό πίσω |
150/70R17M/C 69H |
ΦΡΕΝΑ |
|
ABS |
Δικάναλο |
Εμπρός |
Πλευστός δίσκος 310mm, διπίστονες δαγκάνες |
Πίσω |
Δίσκος 240mmdisc, μονοπίστονη δαγκάνα |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ |
|
Όργανα |
Όργανα LCD με ταχύμετρο, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού, δείκτης στάθμης καυσίμου και μετρητής κατανάλωσης, ρολόι, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου, ένδειξη προτεινόμενης αλλαγής σχέσης (upshiftindicator) |
Προβολέας |
LED |
Πίσω φως |
LED |
Πρίζα 12V |
Προαιρετική |
Σύστημα προστασίας |
HISS |
Πρόσθετα χαρακτηριστκά |
ESS |