Η πολιτική του Τραμπ, που εστιάζει στην προστασία της εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας, ενδέχεται να επιδιώξει την απομόνωση των κινεζικών εταιρειών από την αμερικανική αγορά. Παράλληλα, πιθανότατα θα στοχεύσει στα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα που θεσπίστηκαν επί προεδρίας Μπάιντεν, γεγονός που μπορεί να πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση.
Ο Τραμπ, με την υποστήριξη της Γερουσίας από τους Ρεπουμπλικάνους, ενδέχεται να χαλαρώσει τiς αυστηρές ρυθμίσεις της προεδρίας Biden για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση καταργώντας ή μειώνοντας τις φοροαπαλλαγές. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και να αυξήσει το κόστος παραγωγής τους.
Η εμπορική πολιτική προς την Κίνα αναμένεται επίσης να σκληρύνει, με πιθανούς νέους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και τις τεχνολογίες, όπως οι μπαταρίες για τα BEVs. Τα συγκεκριμένα μέτρα στοχεύουν στη μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ από την Κίνα, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αυξήσουν την τελική τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Στο θέμα των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων, ο Τραμπ πιθανότατα θα καθυστερήσει τις νέες ρυθμίσεις που προβλέπονται να τεθούν σε εφαρμογή μετά το 2028, ενώ μπορεί να αποτρέψει την Καλιφόρνια από το να επιβάλλει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Αυτό μπορεί να επηρεάσει την καινοτομία στον τομέα των καθαρών μεταφορών, καθώς εταιρείες όπως η Ford και η General Motors που ακολουθούν τα πρότυπα της Καλιφόρνιας ίσως χρειαστεί να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους.
Πιθανή συνεργασία με τον Έλον Μασκ είναι επίσης στον ορίζοντα, με στόχο τη δημιουργία ομοσπονδιακών προτύπων για αυτόνομα οχήματα. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο μετά την επανεκλογή Τραμπ, αντικατοπτρίζοντας την αισιοδοξία της αγοράς για την προοπτική συνεργασίας με τον Μασκ.
Τέλος, οι σχέσεις του Τραμπ με την UAW (Ένωση Εργατών Αυτοκινήτων) ίσως αποδειχθούν δύσκολες, καθώς ενδέχεται να διορίσει λιγότερο φιλεργατικά μέλη στο Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων. Παράλληλα, η Συμφωνία ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά θα επανεξεταστεί το 2026, γεγονός που προσθέτει αβεβαιότητα στην αγορά.
Συνολικά, η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για τη βιομηχανία αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της εμπορικής πολιτικής.
Πηγή: caranddriver.gr