Πρόκειται για ένα ορόσημο που δείχνει τη συνεχιζόμενη επιτυχία του πολυχρηστικού premium SUV και εκφράζει τη στρατηγική να κατασκευάζει η εταιρεία τα αυτοκίνητα εκεί όπου τα πουλάει.
Το Volvo XC40 παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 σε μία ειδική εκδήλωση στο Μιλάνο, στην Ιταλία. Έγινε αμέσως best-seller, κατακτώντας το υψηλού κύρους βραβείο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2018 – το πρώτο μοντέλο Volvo στην ιστορία που έφτασε σε αυτή τη διάκριση.
Από το 2020 και μετά άρχισε να διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Όντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo που παράγεται σε μεγάλη κλίμακα, προλείανε το έδαφος ώστε η Volvo Cars να γίνει ένας από τους πρωτοπόρους στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών. Το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο για να βελτιώνεται διαρκώς μέσω ασύρματων (over-the-air) ενημερώσεων, ενώ εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρες που έχουν εξελιχθεί από τη Volvo.
Νωρίτερα φέτος, το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 μετονομάστηκε σε EX40, όπως προβλέπει η στρατηγική για την ευθυγράμμιση των ονομάτων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η τελευταία plug-in υβριδική έκδοση του XC40 κατασκευάστηκε το προηγούμενο έτος, ενώ το όνομα XC40 διατηρείται στην ήπια υβριδική έκδοση, η οποία εξακολουθεί να παράγεται.
Από την παρουσίασή του, το XC40 πήρε θέση ανάμεσα στα τρία μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις. Το 2023, το XC40 ήταν το δεύτερο μοντέλο μας σε πωλήσεις (πίσω μόνο από το μεσαίο SUV XC60), θέση την οποία διατηρεί και για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.
Σήμερα, το EX40 είναι ένα από τα πέντε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας, ενώ είναι σε εξέλιξη ακόμα πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Έως το 2030, στόχος είναι το 90% όλων των Volvo που πωλούνται παγκοσμίως να μπαίνει στην πρίζα. Το 10% που απομένει θα αντιπροσωπεύει έναν περιορισμένο αριθμό ήπιων υβριδικών, εφόσον χρειαστεί.