MENU
ΑΝΑΛΥΣΗ LIVE LIVE

Είναι, πραγματικά, μία καταπληκτική ταινία. Ένα σύγχρονο φιλμ νουάρ που αν ο δημιουργός του δεν είχε γυρίσει τον «Μαχαιροβγάλτη» μία τετραετία νωρίτερα, θα μπορούσαμε να μιλάμε για την κορυφαία ταινία στην φιλμογραφία του σπουδαίου Γιάννη Οικονομίδη. 

Όμως, ακόμη κι αν μέσα σ' έναν αντικειμενικά υποκειμενικό κινηματογραφικό κόσμο το «Μικρό Ψάρι» (2014) παίρνει το ασημένιο, στην ποπ κουλτούρα έχει χαραχτεί με ολόχρυσα γράμματα η περιβόητη σκηνή με το υποκριτικό κομψοτέχνημα του Γιάννη Τσορτέκη σε πρώτο πλάνο: 

Το μηχανοκίνητο αντίστοιχο της ανωτέρω σκηνής είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι φαν της Φόρμουλα 1 σήμερα στην Ουγγαρία. Εκεί, δηλαδή, που ο Όσκαρ Πιάστρι πήρε την πρώτη του νίκη με την «αρωγή» του teammate του, που στο τέλος ιπποτικά (και εξασκώντας τις γνώσεις του στη γαλλική γλώσσα) του παραχώρησε το P1. 

Ας προσπαθήσουμε, ωστόσο, να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: ο poleman Νόρις κατά την προσφιλή του συνήθεια τα έκανε μαντάρα μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα και πήγε να κλείσει τον 2ο Πιάστρι, με αποτέλεσμα να κάνει μία τρύπα στο λάδι κινητήρα: ο Αυστραλός πέρασε μπροστά, ο Φερστάπεν τον «άρπαξε» επίσης βγαίνοντας εκτός πίστας και, εν τέλει, ο παγκόσμιος πρωταθλητής αναγκάστηκε να δώσει πίσω τη 2η θέση. 

Από εκείνο το σημείο και μετά κατέστη πολύ γρήγορα σαφές πως η ΜακΛάρεν είναι ξεκάθαρα το ταχύτερο μονοθέσιο στην (υπερβολικά στενή...) ουγγρική πίστα, με τους δύο πιλότους της ν' ανοίγουν τη διαφορά και να μένουν εύκολα μπροστά και μετά το πρώτο πιτ. 

Αλλά ήταν στο δεύτερο "Box-box-box!" που έγινε ο κακός χαμός- με την καλή έννοια: η ΜακΛάρεν «φώναξε» πάλι τον 2ο Νόρις να μπει πρώτος, του χάρισε το undercut, έπειτα έκαναν 6 δέκατα πιο αργό πιτ στον πρωτοπόρο Πιάστρι κι έτσι ο Βρετανός βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα! 

Και τότε που άρχισαν οι ομορφιές: η ΜακΛάρεν μέσω πεντακοσίων εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδων team radio έλεγαν στον Νόρις ν' αφήσει τον Πιάστρι να περάσει, εκείνος πήγε τη διαφορά στα 7 δεύτερα ρίχνοντας βιτριολικές ατάκες του στιλ «Ε ναι, αλλά πείτε του να με φτάσει πρώτα», πριν συμμορφωθεί 2 γύρους πριν το τέλος και τραβήξει... χειρόφρενο. 

Κάπως έτσι- κάπως άβολα έτσι- ο Αυστραλός πήρε την παρθενική του νίκη στην F1, βλέποντας τον ομόσταβλό του να τερματίζει ακριβώς πίσω του. Το εκκωφαντικό 1-2 της πορτοκαλί ομάδας έδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως αυτή είναι η ταχύτερη στο γκριντ και ότι πάει καρφί για πρωτάθλημα κατασκευαστών. Για το οδηγών, ας μη μιλήσουμε καλύτερα... 

Πίσω από τις δύο άπιαστες ΜακΛάρεν τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον της ανεβασμένης, εσχάτως, Μερσέντες. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε, «επιβίωσε» της ακατανόητης... επίθεσης του Φερστάπεν και έφτασε τα 200 βάθρα στην εκτυφλωτική καριέρα του, αποδεικνύοντας πως τα κουρέλια, στα 39 τους, τραγουδούν ακόμη. Το ζήτημα, βέβαια, είναι τι είδους τραγούδι θα πουν όταν φορέσουν τα κόκκινα- σωστά;

O Σαρλ Λεκλέρκ έφερε τη Φεράρι στην 4η θέση (που μοιάζει με ταβάνι για την Σκουντερία εδώ και μερικούς αγώνες), με τον Μαξ Φερστάπεν να τερματίζει 5ος. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε την κάκιστη στρατηγική της ομάδας του να τον περιορίζει, όμως έκανε ένα παιδαριώδες και ανεξήγητο λάθος στη φάση με τον Χάμιλτον και ήταν τυχερός που μπόρεσε να τερματίσει, έστω, 5ος. Με το «δώρο» της ΜακΛάρεν να μην αφήσει τον Νόρις να κερδίσει, είναι μικρό το κακό, όμως η Ρεντ Μπουλ έχει σταματήσει εδώ και καιρό να του δίνει φτεράααα. 

Σάινθ, Πέρεζ (επιτέλους ένας έστω και συμπαθητικός αγώνας από τον Τσέκο, που εκκινούσε 16ος), Ράσελ, Τσουνόντα και Στρολ συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα του grand prix, που ενώ δεν είχε τις φοβερές... φάσεις, ήταν κάτι παραπάνω από ευχάριστος. 

Κι αυτό, η «ποιότητα» του αγώνα, οφείλεται εν πολλοίς στην υπεροχή της ΜακΛάρεν, που μπορεί να τα έκανε λίγο μαντάρα στο τέλος, αλλά αυτό δεν αλλάζει το τι είδαμε. 

Αν τους είχαμε μπροστά μας ξέρατε τι θα θέλαμε να τους πούμε; 

«Ρε παιδιά, τι σόου δώσατε εκεί; Τι παράσταση ήταν αυτή ρε μ@λάκες; Τι θέατρο; 

Και γ@μώ τα σόου...» 

Βαθμολογία οδηγών

1) Φερστάπεν 265

2) Nόρις 189

3) Λεκλέρκ 162

4) Σάινθ 154

5) Πιάστρι 149

6) Χάμιλτον 125

7) Πέρεζ 124

8) Ράσελ 116

9) Αλόνσο 45

10) Στρολ 24

11) Χούλκενμπεργκ 22

12) Τσουνόντα 22

13) Ρικιάρντο 11

14) Μπέρμαν 6

15) Γκασλί 6

16) Μάγκνουσεν 5

17) Άλμπον 4

18) Οκόν 3

19) Ζου 0

20) Μπότας 0 

21) Σάρτζεντ 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

1) Ρεντ Μπουλ 389

2) Φεράρι 338

3) ΜακΛάρεν 322

4) Μερσέντες 241

5) Άστον Μαρτίν 69

6) RB 33

7) Χάας 27

8) Αλπίν 9

9) Ουίλιαμς 4

10) Σάουμπερ 0 

Grand Prix Ουγγαρίας: Ο Όσκαρ Πιάστρι πήρε τη νίκη