Ακούστε, ακούστε: κανείς δε λέει ότι δεν είναι ανησυχητικό. Επαναδιατύπωση: κανείς δε λέει ότι δεν είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικό. Μέχρι πριν από μία σκάρτη δεκαετία λέγαμε πως αυτά γίνονται μόνο στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και ότι δεν υπάρχει κανένας φόβος για την ανθρωπότητα.
Και πού είμαστε τώρα; Στο σημείο η τεχνητή νοημοσύνη να έχει κάνει άλματα προόδου και άπαντες να φοβούνται την εξέγερση των μηχανών, λες και είμαστε στο Terminator, ξερωγώ.
Και, λογικό: τα ρομπότ, τα καταραμένα, είναι άκρως τρομακτικά. Τώρα ειδικά που απέκτησαν και νοημοσύνη...
Ωστόσο, αν το σκεφτεί ψύχραιμα κανείς, πραγματικά δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος ανησυχίας. Γιατί, βλέπετε, η ανθρωπότητα διαθέτει το πιο εξελιγμένο ρομπότ απ' όλα.
Ιδού:
Το ανδροειδές με την κωδική ονομασία «Μαξ Φερστάπεν» είναι φιλικό, συνήθως θέλει μόνο να σε μυρίσει, έχει ανθρώπινα χαρακτηριστικά και η μοναδική του αδυναμία είναι οι νίκες στην Φόρμουλα 1. Επίσης, η νέα του version, μετά τις αναβαθμίσεις του 2019, είναι τόσο εξελιγμένη που δεν κάνει λάθη ποτέ, ακόμη και υπό πίεση.
Ποτέ.
Ο Ολλανδός poleman (έβδομη pole σε εφτά αγώνες φέτος...) έφυγε μπροστά με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ανέβασε, όπως πάντα, τη διαφορά του από τον δεύτερο Νόρις στα 6 δεύτερα και φαινόταν πως πάει για νέο περίπατο.
Αμ δε: ο θριαμβευτής του Μαϊάμι στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα είδε πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υποστροφής, «κατάπιε» τη διαφορά φτάνοντάς την κάτω από το δευτερόλεπτο και ήλπιζε, λόγω και της χάραξης της πίστας στην ίμολα, πως ο πρωτοπόρος θα υποπέσει σε μία μίνι, έστω, γκάφα.
Καλό, καλό: το άλλο με το άλογο που μπαίνει σ' ένα μπαρ το ξέρετε;
Ο Μαξ προφανέστατα και ήταν άψογος κι έφτασε σε μία ακόμα νίκη, ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου μετά από διάλειμμα ενός grand prix. Έτσι, αύξησε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα οδηγών, καλπάζοντας για τον τέταρτο σερί τίτλο του.
Ο Λάντο Νόρις ήταν και πάλι εκπληκτικός, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την ανεβασμένη ΜακΛάρεν (σαφώς δεύτερο μονοθέσιο σε δυναμική σε όλο το γκριντ). Τερμάτισε δεύτερος κι έδειξε πως έχει τη δυναμική για να τερματίσει πίσω από τον Μαξ στο πρωτάθλημα, βάζοντάς του πολύ δύσκολα στα εναπομείναντα (πολλά) grand prix.
Η «γηπεδούχος» Φεράρι με το νέο πακέτο αναβαθμίσεων υποβάθμισε το μονοθέσιό της, με τον Σαρλ Λεκλέρκ να τερματίζει τρίτος και καταϊδρωμένος- κι όχι μόνο λόγω της αντιπυρικής φόρμας που φορούσε. Τουλάχιστον κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Πιάστρι, με τον Αυστραλό να κρατά, με τη σειρά του, πίσω του τον Σάινθ.
Οι δύο Μερσέντες (άλλη απογοήτευση το 2024...) με Χάμιλτον και Ράσελ ήταν στο 6-7, με τους Πέρεζ, Στρολ και Τσουνόντα να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα ενός αγώνα που δεν είναι πως θα χαραχτεί ακριβώς με ανεξίτηλο μελάνι στο μυαλό μας για πάντα.
Το μενού τώρα έχει, την αμέσως επόμενη εβδομάδα, το grand prix του Μονακό- ο πιο ιδιαίτερος αγώνας σε ολόκληρο το καλεντάρι. Οι ΜακΛάρεν θα θέλουν να συνεχίσουν τη δική τους επανάσταση των αγωνιστικών μηχανών, οι Φεράρι ελπίζουν πως κάαααααποια στιγμή θα κάνει ξαστεριά, οι Μερσέντες ότι θ' αφήσουν στην άκρη το «και διηγώντας τα να κλαις».
Θα μπορέσει να κάνει κάποιος την έκπληξη; Ίσως. Όμως...
Όμως, στο Πριγκιπάτο θα βρίσκεται και το ανθρώπινο ρομπότ. Και ξέρετε τι λέει κάθε φορά που κερδίζει, έτσι;
"I'll be back"...
Βαθμολογία οδηγών
1) Φερστάπεν 161
2) Λεκλέρκ 113
3) Πέρεζ 107
4) Νόρις 101
5) Σάινθ 93
6) Πιάστρι 53
7) Ράσελ 44
8) Χάμιλτον 35
9) Αλόνσο 33
10) Τσουνόντα 15
11) Στρολ 11
12) Μπέρμαν 6
13) Χούλκενμπεργκ 6
14) Ρικιάρντο 5
15) Οκόν 1
16) Μάγκνουσεν 1
17) Άλμπον 0
18) Ζου 0
19) Γκασλί 0
20) Μπότας 0
21) Σάρτζεντ 0
Βαθμολογία κατασκευαστών
1) Ρεντ Μπουλ 268
2) Φεράρι 212
3) ΜακΛάρεν 154
4) Μερσέντες 79
5) Άστον Μαρτίν 44
6) RB 20
7) Χάας 7
8) Αλπίν 1
9) Ουίλιαμς 0
10) Σάουμπερ 0