Τη δεκαετία του '90, συγκεντρώθηκαν όλοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές και συμφώνησαν πως τα υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητά τους θα έχουν το ανώτερο 280 ίππους ισχύ.
Κάτι παρόμοιο - αλλά τόσο καινοτόμο - είχαν κάνει και οι Ιταλοί, πολύ νωρίτερα, όταν αποφάσισαν πως η Fiat θα αποτελεί τη μάρκα του λαού, η Maserati θα εκπροσωπεί την πολυτέλεια, η Ferrari τα supercars, η Alfa Romeo τις επιδόσεις και η Lancia τα rallycars. Δεν ξέρουμε τι τους έπιασε και την τελευταία την άφησαν να... φυτοζωεί. Δεν εξάγει αυτοκίνητα, αλλά η κληρονομιά της φίρμας τη φέρνει στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων εντός των τειχών.
Αυτό που μας πείραξε περισσότερο, ήταν πως τα εικονικά της αυτοκίνητα, όπως οι 037, Stratos, Delta S4 και η σπουδαιότερη όλων DeltaIntegrale, χάθηκαν από προσώπου γης. Ακατανόητο... Όμως, επειδή ο κόσμος ξέρει να αναγνωρίζει, όρθωσε το ανάστημά του και κατάφερε να αλλάξει την άποψη της εταιρείας, που θα φέρει ξανά στη ζωή μερικά από τα παραπάνω θρυλικά μοντέλα. Σύμφωνα με το πλάνο της Lancia, η νέα εποχή τους θα συνάδει με τον σχεδιασμό, τη βιωσιμότητα και τον εξηλεκτρισμό, αρχής γενομένης από την ηλεκτρική Ypsilon το 2024, το 2026 τη ναυαρχίδα της και το 2028 τη νέα Delta. Ειδικότερα για την τελευταία, μακάρι να παρουσιαζόταν... αύριο.
Όμως, στις 15 Απριλίου θα παρουσιαστεί η σύγχρονη επίσης μορφή της απίστευτης Stratos, συνδυάζοντας όλα τα νέα στοιχεία της εποχής. Το πρωτότυπο θα διαθέτει μια καινοτόμα πανοραμική οροφή, διάφορα γεωμετρικά σχήματα και αναφορές στη Stratos. Επίσης, θα πάρει ιδέες και από τις γυάλινες επιφάνειες της Lancia Beta HPE της δεκαετίας του 1970, ενός αυτοκινήτου που πέραν της αισθητικής του, ξεχώριζε για το φωτεινό εσωτερικό του.
Όπως δήλωσε ο CEO της ιταλικής μάρκας, Λούκα Ναπολιτάνο: «Το νέο πρωτότυπο της Lancia αποτελεί το μανιφέστο της μάρκας για τα επόμενα 10 χρόνια. Είναι ένα 100% ηλεκτρικό όχημα και αποτελεί την εξέλιξη του τρισδιάστατου μανιφέστου Lancia Pu+RaZero που παρουσιάσαμε τον περασμένο Νοέμβριο».
Εν αναμονή λοιπόν της άφιξης ενός αυτοκινήτου που αποτελεί τη συνέχεια της Stratos.