Η εξέλιξη της Lamborghini σε κατασκευαστή αυτοκινήτων είναι γνωστή. Αρχικά, ο ιδρυτής της εταιρείας Φερούτσιο Λαμποργκίνι παρήγαγε τρακτέρ. Όταν αγόρασε μια Ferrari, δεν έμεινε ικανοποιημένος από το κιβώτιο και πήγε στον Έντσο Φεράρι, τον ιδρυτή της άλλης σπουδαίας ιταλικής φίρμας και διαμαρτυρήθηκε. Τότε, ο Έντσο, του συνέστησε να ασχοληθεί μόνο με τρακτέρ, αφήνοντας την κατασκευή αυτοκινήτων σε άλλους που είχαν καλύτερες ιδέες. Η πρόκληση για τον Φερούτσιο ήταν μεγάλη, νευρίασε και αποφάσισε να δείξει σε όλο τον κόσμο τι είναι ικανός να κάνει. Έτσι, το 1963 ιδρύθηκε η Automobili Lamborghini, χτίζοντας μια νέα μονάδα στη Σαντ' Αγκάτα.
Τον Οκτώβριο εκείνου του έτους, όταν η φίρμα παρουσίασε το πρώτο της κατασκεύασμα, το πρωτότυπο 350 GTV, η κύρια κατασκευή του εργοστασίου είχε ήδη ολοκληρωθεί. Σήμερα, η Lamborghini έχει περάσει φυσικά σε νέα χέρια, με τους πάνω από 2.000 υπαλλήλους να παράγουν πάνω από 9.000 αυτοκίνητα ετησίως. Κατά τη διάρκεια των 60 ετών από την πρώτη λειτουργία του εργοστασίου, τα αρχηγεία έχουν αναβαθμιστεί, επεκταθεί και αναδιαρθρωθεί στους τομείς της παραγωγής, περιβάλλοντος και τεχνολογίας. Αλλά ποτέ δεν αποχωρίστηκε το πρώτο κτίριο που ανεγέρθη.
Οι 67 Lamborghini που κατασκευάζονταν το 1965, ανέβηκαν στις 425 το 1971, μια περίοδος κατά την οποία η φίρμα δούλευε επάνω στη Miura, την Espada GT και την Countach. Τη 10ετία του '80 η παραγωγή είχε φτάσει στα 470 αυτοκίνητα και στους 300 κινητήρες θαλάσσης.
Πρωτύτερα και πιο συγκεκριμένα το 1974, ο Λαμποργκίνι πούλησε την εταιρεία, η οποία από εκείνο το σημείο και μετά, πέρασε από πολλούς ιδιοκτήτες. Στην Chrysler Corporation το 1987, με την Diablo να παρουσιάζεται πριν η εταιρεία πουληθεί σε μια κοινοπραξία από τη Μαλαισία το 1994. Ύστερα, το 1998, πέρασε στα χέρια του Ομίλου VAG, που μπορεί να στενοχώρησε τους φανατικούς υποστηρικτές της, αλλά η πραγματικότητα ήταν πολύ καλύτερη, καθώς από εκείνο το σημείο και μετά, η Lamborghini εκμοντερνίστηκε, αναπτύχθηκε και ωρίμασε. Πέντε χρόνια αργότερα και 40 μετά την ίδρυσή της, εγκαινιάστηκε το Lamborghini Centro Stile, που εκθέτει στον ειδικό χώρο του διάφορα μοντέλα του Ιταλού κατασκευαστή. Τότε, οι 624 υπάλληλοι, παρήγαγαν πάνω από 1.300 αυτοκίνητα τον χρόνο.
Το 2008 το εργοστάσιο επέκτεινε τις εγκαταστάσεις φινιρίσματος και μεταφορών, ενώ ακολούθησε και άλλη μια επέκταση που ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη των μερών από ανθρακόνημα της Aventador. Τα τμήματα αυτά κατασκευάζονταν εντός των τειχών και εγκαινιάστηκε το Lamborghini Carbon Production. Το 2012 η παραγωγή έφτασε τις 2.000 μονάδες τον χρόνο, αριθμός που τετραπλασιάστηκε το 2020. Μεγάλο μέρος της αύξησης της παραγωγής οφείλεται στην καθόλα πετυχημένη Urus, που πρωτοπαρουσιαζόμενη το 2018, αποτελεί το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας. Για να υπάρξει η δυνατότητα παραγωγής της σε περισσότερους αριθμούς, το εργοστάσιο μεγάλωσε κατά 160.000τ.μ., που σε απόλυτες τιμές σημαίνει πως το αρχικό κτίριο του 1963, είχε πολλαπλασιαστεί κατά 13 φορές σε έκταση.
Το 1993 ο ιδρυτής της φίρμας, Φερούτσιο Λαμποργκίνι απεβίωσε, αλλά ακόμα και τότε, παρά τις όσες αλλαγές είχαν γίνει, θα μπορούσε να αναγνωρίσει το κτίριο που υπό τη σκέπη του είχε κατασκευάσει. Σήμερα, τα αρχηγεία παραμένουν στη Σαντ' Αγκάτα Μπολονέζε, με τον δρόμο που περνά από μπροστά να μην έχει αλλάξει καθόλου. Όσον αφορά στο όνομα της εταιρείας, εμφανίζεται περήφανο στο πάνω μέρος της εισόδου ολογράφως παραμένοντας σε μόνιμη βάση εκεί, προκειμένου όλοι να γνωρίζουν πως στα έγκατα του εργοστασίου, εργάζονται πυρετωδώς χιλιάδες υπάλληλοι, που είναι υπεύθυνοι για τον θρύλο, που ξεκίνησε την πορεία του 60 χρόνια πριν.