MENU

Πολύ σκληροί για να πεθάνουν αποδεικνύονται οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η ΕΕ είχε ψηφίσει νομοσχέδιο που θα απαγόρευε την κατασκευή τους από το 2035 και μετά, αλλά μετά τα τελευταία γεγονότα δεν αποκλείεται να επιτρέψει τη συνέχεια της ένδοξης ζωής τους, αλλά τροφοδοτούμενοι αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα. Ένας από τους κατασκευαστές που θέλουν να συνεχίσουν την παραγωγή τους, είναι η Porsche, η οποία επενδύει πολλά ποσά στα συνθετικά καύσιμα. Η ΕΕ από τη μεριά της σκέφτεται να το ενδεχόμενο συνέχειας της παραγωγής τους, εφόσον λειτουργούν με αυτό το είδος καυσίμου, απλά δεν έχει επέλθει οριστική συμφωνία.

Η Γερμανία μαζί με άλλες έξι ευρωπαϊκές χώρες είχαν αντιταχθεί στην κατάργηση των ICE, καθώς θεωρεί πως αυτή η απότομη αλλαγή θα έχει ως συνέπεια την απώλεια πολλών θέσεων εργασίας. Και δεν είμαστε για τέτοια αυτούς τους καιρούς. Συν το γεγονός πως αυτή η μετάβαση θα έπρεπε να γίνει σε βάθος χρόνου και όχι μόνο σε 12 χρόνια από τώρα.

Η νέα πρόταση επιτρέπει την πώληση αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ, μόνο, όμως, αν καταναλώνουν e-fuels, όπως λέγονται. Όμως, τίθεται και ένα ερώτημα για το πώς θα αναγνωρίζει έναν σύγχρονος συμβατικός κινητήρας αν τροφοδοτείται με συνθετικό ή ορυκτό καύσιμο. Αυτό θα πρέπει να πάει προς εξέταση. Αν, όμως, περάσει, οι κατασκευαστές θα αναγκαστούν να κατασκευάσουν ολοκαίνουργιους ICE, κάτι που σημαίνει ακόμα περισσότερο χρόνο, χρήμα και εγκαταστάσεις.

Όλα θα γίνουν γνωστά μέσα στις επόμενες ημέρες και η Porsche φυσικά δεν είναι μόνη της, καθώς την αντίθεσή τους έχει εκφράσει το σύνολο των κατασκευαστών της Γερμανίας, οι Ιταλοί που κατασκευάζουν supercars, αλλά και οι Ιάπωνες, μέσω της Toyota κυρίως. Σχετικά με την επένδυση της Porsche στα συνθετικά καύσιμα, περίπου 80 εκ. ευρώ δόθηκαν σε εταιρεία που παράγει e-fuels και από τη στιγμή που η παραγωγή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, οι πρώτες... σταγόνες έπεσαν στο ρεζερβουάρ της 911. Η μονάδα που λειτουργεί πιλοτικά, έχει τη δυνατότητα να παράγει 130.000 λίτρα ετησίως, έχοντας στόχο να φτάσει τα 550.000.000 λίτρα το 2027.

Νέα ελπίδα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
EVENTS