Για να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό όχημα, απαιτούνται κάποιες διαφορετικές διαδικασίες σε σχέση με τα συμβατικά, καθώς διαθέτουν ένα εξάρτημα, το οποίο χρειάζεται ειδική κατασκευή και τοποθέτηση. Πρόκειται για την μπαταρία, η οποία για να κατασκευαστεί, χρειάζεται στοιχεία, όπως χαλκός, νικέλιο, κοβάλτιο και λίθιο μεταξύ άλλων. Όσον αφορά στα μέταλλα, αλουμίνιο και χάλυβας, κατέχουν εξέχοντα ρόλο, με τα δύο τελευταία να ανακυκλώνονται εδώ και αρκετά χρόνια από τους κατασκευαστές, μειώνοντας κατά το μέτρο του δυνατού την εξόρυξή τους.
Κάτι παρόμοιο εφαρμόζεται και στις μπαταρίες, εκεί όπου τα παραπάνω στοιχεία συλλέγονται από τις παλαιές μονάδες και ανακυκλώνονται κι αυτά στο μέτρο του δυνατού. Η παραπάνω αναφορά έγινε προκειμένου να διαπιστωθεί ποιος από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, τους αυτόχθονες πληθυσμούς εκεί όπου γίνονται οι εξορύξεις, αλλά και το κλίμα, το οποίο αλλάζει με τα χρόνια.
Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Mercedes, που στη βαθμίδα με άριστα το 100, συγκέντρωσε ποσοστό 37%, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τη Ford με 33% και στην τρίτη τη Volvo με 31%. Η VW ακολούθησε με 23%, ενώ την πρώτη πεντάδα πλαισίωσαν οι Stellantis και BMW με 22%. Στις τελευταίες θέσεις βρέθηκαν Κινέζοι κατασκευαστές, καθώς η GAC συγκέντρωσε ποσοστό μόλις του 1%, ενώ η BYD με την Chery πέτυχαν το απόλυτο 0%. Κάτι το οποίο θα πρέπει να προσέξουν, αν δεν θέλουν να επιβαρύνουν το περιβάλλον, το κλίμα και όλα τα υπόλοιπα, δίχως παράλληλα να ενοχλούν τους τοπικούς πληθυσμούς εκεί όπου γίνονται οι εργασίες εξόρυξης.
Αναλυτικά...
1 Mercedes-Benz 37%
2 Ford 33%
3 Volvo 31%
4 Volkswagen 23%
5 Stellantis 22%
6 BMW 22%
7 Renault 18%
8 GM 15%
9 Tesla 14%
10 Nissan 12%
11 Hyundai 11%
12 Toyota 6%
13 Geely 6%
14 Kia 6%
15 Mitsubishi 6%
16 GAC 1%
17 BYD 0%
18 Chery 0%