Το νέο Honda Pilot θα ντεμπουτάρει στην αγορά με έναν νέο κινητήρα V6. Η 3.5λιτρη μονάδα θα διαθέτει δύο εκκεντροφόρους και θα θυμίζει σε πολλά το VTEC. Η ισχύς θα είναι αυξημένη, αλλά λίγο, κάτι που σημαίνει πως ο οδηγός δεν θα καταλαβαίνει τη διαφορά. Αξίζει να τονιστεί πως η Honda λανσάρει 6κύλινδρο κινητήρα DOHC για πρώτα φορά μετά το NSX. Εκείνο το μοτέρ διέθετε την τεχνολογία VTEC, η οποία χάρισε στην εταιρεία τις απίστευτες επιδόσεις στα μοντέλα της. Είχε δύο φάσεις, μία για χαμηλή κατανάλωση στις χαμηλές στροφές και μια δεύτερη για μεγάλη απόδοση στις πιο υψηλές. Εν αντιθέσει, όμως, με το NSX, το Pilot V6, θα έχει κάτω από το καπό τον θερμικό κινητήρα J35Y8, που δεν διαθέτει VTEC.
Το VTEC χρονολογείται από το 1989 και αφορά τεχνολογία από τη Formula 1, αλλά στην περίπτωση του Pilot, τα γρανάζια των εκκεντροφόρων αλλάζουν συνεχώς την εισαγωγή και την εξαγωγή, αναφορικά με τη λειτουργία των βαλβίδων. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός έχει την ευκαιρία στο δεξί του πόδι, να παράγει περισσότερη ισχύ, γραμμική, αλλά όχι τόσο επιθετική όσο το VTEC. Αυτή ανέρχεται στους περίπου πέντε ίππους, φτάνει τους 285, με τη ροπή να είναι στα 355Nm και τις σ.α.λ. να σκαρφαλώνουν λίγο παραπάνω.
Οι κεφαλές αποτελούν κληρονομία του TLX Type S (MDX Type S) και σχεδιάστηκαν έτσι, ώστε να χαμηλώνουν το ύψος του κινητήρα κατά 25.4χλστ. Σε συνδυασμό με ένα νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού, με πίεση αυξημένη έως 50%, η έγχυση του καυσίμου είναι περισσότερο ελεγχόμενη. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εγχύσει τρεις ψεκασμούς σε κάθε κύκλο καύσης και το αποτέλεσμα είναι λιγότερα οξείδια του αζώτου και μικροσωματίδια κατά 40-50% σύμφωνα με τη Honda. Ως εκ τούτου ο V6 κινητήρας καταφέρνει να εξασφαλίσει την πιστοποίηση SULEV30, κάτι που συνεπάγεται στις απίστευτα μικρές εκπομπές CO2 για τους κανονισμούς του 2030.
Στόχος της Honda δεν ήταν η απόδοση, αλλά η πιο καθαρή καύση. Αυτός λοιπόν θα είναι ο V6 κινητήρας για το Pilot και για τα άλλα SUV του κατασκευαστή, έως ότου καταφτάσουν στην αγορά τα ηλεκτρικά.