MENU

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη στον τομέα της αυτοκίνησης είναι αρκετά. Η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος ανάμεσα σε Ουκρανία και Ρωσία, αλλά και η έλλειψη εξαρτημάτων καθιστούν δύσκολη την αποστολή των κατασκευαστών να δημιουργήσουν «πλήρη» μοντέλα, καθώς μερικά έρχονται στην αγορά δίχως κάποιες ευκολίες ή λειτουργίες. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το 2022 αποτέλεσε μια ενδιαφέρουσα χρονιά, καθώς το μοντέλο που κατάφερε να αναδειχτεί πρώτο σε πωλήσεις άλλαξε για πρώτη φορά μετά το 2008. Ως εκ τούτου, δεν ήταν το VW Golf, αλλά το Peugeot 208 που χάρη στις 206.816 μονάδες που διέθεσε (+5%) μπόρεσε να κατακτήσει την πρώτη θέση. Αξίζει να τονιστεί πως το 2007, την τελευταία φορά που το Golf δεν είχε βρεθεί στην πρώτη θέση, πάλι η Peugeot ήταν εκείνη που το έριξε από την κορυφή, αλλά αυτό είχε συμβεί με το 207.

Το Golf έχασε τα ηνία λόγω των προβλημάτων εξαρτημάτων στο λογισμικό, τη διαθεσιμότητα, αλλά και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό εντός του Ομίλου. Έπεσε στην πέμπτη θέση, πίσω από τα Dacia Sandero, Volkswagen T-Roc και Fiat/Abarth 500. Το Fiat από ένατο πήγε τέταρτο, το VW από έκτο, τρίτο, καταφέρνοντας να γίνει το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στα SUV, ξεπερνώντας το Peugeot 2008. Το γαλλικό αυτοκίνητο έπεσε κάτω από τη 10η θέση στο -28%, αλλά παραμένει το δεύτερο καλύτερο SUV του κατασκευαστή και το πιο δημοφιλές της Stellantis. Το Citroen C3 ήταν 11ο, από 10ο και αντικαταστάθηκε από το όγδοο Hyundai Tucson και το ένατο Dacia Duster, καταφέρνοντας να περάσουν το 10ο Renault Clio.

Από εκεί και πέρα, το Tesla Model Y διέθεσε 138.128 μονάδες, ξεπερνώντας το Model 3 και καταφέρνοντας να γίνει το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Το Model Y δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τις 141.952 μονάδες του Model 3 το 2021 και με συνολικές πωλήσεις 233.307, η Tesla ήταν η 18η καλύτερη εταιρεία σε πωλήσεις, ευρισκόμενη μπροστά από μάρκες όπως οι Seat, Mini, Mazda ή Suzuki. Το Toyota Yaris Cross από την πλευρά του κατάφερε να σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο, καθώς από τις 27.272 μονάδες το 2021, πήγε στις 136.986 πέρυσι. Ναι μεν η Toyota άργησε να εισέλθει στην κατηγορία των B-SUV, αλλά το Yaris Cross ήταν το τέταρτο δημοφιλέστερο σε αυτή. Εν συνεχεία, το Kia Sportage σημείωσε κι αυτό σημαντική αύξηση χάρη στην είσοδο της νέας γενιάς. Αποτέλεσε το δεύτερο καλύτερο C-SUV, δίνοντας την πρώτη θέση στο Hyundai Tucson. Αυτά τα δύο μοντέλα κατάφεραν να αφήσουν πίσω τους ανταγωνιστές όπως τα Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga και Peugeot 3008.

Το Opel/Vauxhall Mokka, 32ο, σημείωσε άνοδο 34% με 97.547 μονάδες, ενώ το Peugeot 308, χάρη στη νέα του γενιά, μετέβη στο +80% με 90.160 αντίτυπα. Το Volkswagen Golf από τη μεριά του κατέγραψε πάνω από 177.000 πωλήσεις και το Toyota Corolla περίπου 130.000. Επίσης, η Cupra έκανε πολύ καλή δουλειά με +68% στις 87.175 μονάδες, ξεπερνώντας τη Seat, ενώ πολύ καλή εμφάνιση και ποσοστά είχαν τα Renault Arkana, Mercedes C-Class, Volkswagen Taigo, Dacia Jogger, Dacia Spring, MG ZS, BMW Σειρά 4, Hyundai Ioniq 5, MG HS, Cupra Born, Polestar 2, Kia EV6 και Mitsubishi Eclipse Cross.

Τα κορυφαία σε πωλήσεις οχήματα για το 2022