MENU

Σε πρόσφατο ρεπορτάζ το SDNA σας παρουσίασε την απελπιστική οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική Super League από το γεγονός ότι δεν μπορεί να βρεθεί κεντρικός χορηγός. Το χρήμα έχει στερέψει και παρά τις προσπάθειες των ανθρώπων της λίγκας ως τώρα, κάποια συμφωνία δεν φαίνεται στο προσκήνιο. Η πρόταση των 5 εκατομμυρίων που έκανε ο ΟΠΑΠ απορρίφθηκε και στη συνέχεια, παρότι οι απαιτήσεις της λίγκας έπεσαν στα 3 εκατομμύρια, νέα προσφορά δεν προέκυψε.

Αυτό θα έχει άμεσες συνέπειες στις ομάδες, σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία, καθώς πολλές από αυτές δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα. Το ενδεχόμενο να βάλουν το χέρι στην τσέπη μάλλον θα πρέπει να τρομάζει τους συλλόγους και για την ώρα δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος που να ενδιαφέρεται να ρίξει τα χρήματά του σε αυτό το ταλαίπωρο προϊόν που λέγεται ελληνική Super League.

Τι συμβαίνει όμως αλλού ανά την Ευρώπη; Το SDNA ...ξεσκόνισε τις κεντρικές χορηγίες άλλων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων και διαπίστωσε τις εμφανείς διαφορές. Τα συμπεράσματα είναι ενδεικτικά της απαξίωσης στην οποία έχει περιέλθει το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου λόγω των σκανδάλων, της διαφθοράς και της γενικότερης ποιότητας των ομάδων που το εκπροσωπούν. Κι αυτό όχι μόνο συγκριτικά με τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, όπου κάτι τέτοιο είναι λογικό, αλλά και με πρωταθλήματα ανάλογου βεληνεκούς με το ελληνικό, τα οποία έχουν καταφέρει να βρουν χορηγούς που πληρώνουν καλά.

Χορηγίες-μαμούθ στα μεγάλα της Ευρώπης

Από τα παραδοσιακά μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, αυτά της Αγγλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας είναι εκείνα που φέρουν βασικό χορηγό στον τίτλο τους.

Στην Αγγλία η Barclays, ένας τραπεζικός οικονομικός κολοσσός, προσφέρει το ιλιγγιώδες ποσό των περίπου 55 εκατομμυρίων ευρώ κάθε σεζόν (40 εκατομμύρια λίρες) για να τιτλοφορεί το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα του πλανήτη, την Premier League. Στην Ιταλία και στη Serie A, η TIM (η γνωστή εταιρία τηλεπικοινωνιών), που φέρει την ετικέτα της στο επίσημο logo της λίγκας, προσφέρει 25 εκατομμύρια ευρώ κάθε σεζόν, ενώ στην Ισπανία, ο τραπεζικός όμιλος BBVA συνεισφέρει κι αυτός με τη χορηγία του στην Primera Division άλλα 25 εκατομμύρια ευρώ κάθε αγωνιστική σεζόν.

Φυσικά οι συγκρίσεις με τις συγκεκριμένες λίγκες, έτσι κι αλλιώς, είναι μακριά από το όριο της φαντασίας, λαμβάνοντας υπόψη την σπουδαιότητα αυτών των πρωταθλημάτων. Η Premier League πωλείται σχεδόν σε όλο τον κόσμο, η Primera Division μόνο από την παρουσία των Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα αποτελεί τεράστιο πόλο έλξης παγκοσμίως, ενώ και η Serie A, παρότι έχει χάσει τη λάμψη του παρελθόντος, εξακολουθεί και φέρει βαριά ιστορία με την παρουσία των Γιουβέντους, Μίλαν, Ρόμα και Ίντερ που αποτελούν σταθερά ονόματα στο ευρωπαϊκό στερέωμα.

Τι συμβαίνει σε Πορτογαλία και Βέλγιο;

Τι γίνεται όμως όταν συγκρίνουμε τα οικονομικά που προκύπτουν σε σχέση με πρωταθλήματα πάνω-κάτω ανάλογα της ελληνικής Super League; Εκεί τα δεδομένα που προκύπτουν αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Στην Πορτογαλία, μια χώρα που μαστίζεται από οικονομική κρίση, όπως ακριβώς και η Ελλάδα, εισρέουν χρήματα στα ταμεία της λίγκας από τη συμφωνία με την εταιρία τηλεπικοινωνιών NOS. Το συμβόλαιο τρέχει από φέτος, και μέχρι το καλοκαίρι του 2018 η πορτογαλική λίγκα θα εισπράττει 15 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 5 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

Στο Βέλγιο, η συμφωνία που έχει «κλειστεί» με την εταιρία ζυθοποιίας Jupiler αποφέρει στα ταμεία της λίγκας το ποσό των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Ένα πρωτάθλημα δηλαδή που αρκετοί το θεωρούν κατώτερης ποιότητας ακόμα και από αυτό της Ελλάδας, καταφέρνει να βάζει στα ταμεία του κάθε χρόνο ένα ποσό από έναν σταθερό χορηγό, καθώς οι δυο τους πάνε «πακέτο» εδώ και πολλά χρόνια.

Τουρκία και Ρωσία έχουν ξεφύγει...

Αν όμως τα παραπάνω ποσά σας φαίνονται λογικά, εκεί που τα ποσά σπάνε τα κοντέρ, είναι με ό,τι συμβαίνει στη γειτονική μας Τουρκία. Το χρήμα εκεί τελευταία ρέει άφθονο στο ποδόσφαιρο και ως εκ τούτου η συμφωνία της λίγκας με την κρατική εταιρία στοιχημάτων, τη Super Toto, αποφέρει στα ταμεία της το εκκωφαντικό ποσό των 25 εκατομμυρίων δολαρίων τη σεζόν!

Τέλος και στη Ρωσία η εικόνα είναι ανάλογη. Και εκεί, όπως και στην Τουρκία, τα χρήματα στο ποδόσφαιρο ρέουν άφθονα με αρκετά αστέρια να έχουν πάρει μεταγραφή στο ρωσικό πρωτάθλημα βλέποντας τους λογαριασμούς τους να γεμίζουν. Ενδεικτικό είναι πως το deal με την ασφαλιστική εταιρία SOGAZ προσθέτει στα ταμεία της λίγκας κάθε σεζόν το ποσό των 12,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Το προϊόν απαξιώθηκε και ...δεν πουλάει!