Close

Να πώς ο Γιάννης Αντετοκούνμπο... εκτοξεύει τον ελληνικό τουρισμό!

Τελευταία ανανέωση: 16 Μαρτίου 2017, 16:05
  • Αποθήκευση άρθρου

Το SDNA ερευνά πώς η αγωνιστική εκτόξευση του Γιάννη Αντετοκούνμπο στο NBA και η παρουσία του στο All Star Game δίνουν «τονωτική ένεση» στον ελληνικό τουρισμό!

Λίγα 24ωρα μετά το φινάλε του All Star Game 2017 της Νέας Ορλεάνης, στο οποίο ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως All Star και σημείωσε 30 πόντους, ένα δημοσίευμα του «ΑΠΕ ΜΠΕ» ανέφερε πως οι... πτήσεις του «Giannis» αναμένεται να δώσουν σημαντική ώθηση στον ελληνικό τουρισμό.

«Τι σχέση έχει η αγωνιστική άνοδος του 23χρονου σούπερ σταρ των Μιλγουόκι Μπακς με τις... κρατήσεις στα ξενοδοχεία και τα εισιτήρια προς την Ελλάδα;», αναρωτήθηκαν πολλοί...

Το άρθρο συνεχίζεται μετά τη διαφήμιση

Το SDNA προσπαθεί να ρίξει φως στον τρόπο με τον οποίο η τρομερή άνοδος του Γιάννη μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά στον ελληνικό τουρισμό και να του δώσει μια χρήσιμη «τονωτική ένεση». Βέβαια, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω από ανθρώπους του χώρου, τα νούμερα του «Greek Freak», τα καρφώματά του και τα double double του δεν αρκούν από μόνα τους για να φέρουν τους τουρίστες στην Ελλάδα, όμως μπορούν να λειτουργήσουν... προσθετικά. Με άλλα λόγια, η πορεία του διεθνή φόργουορντ, σε συνδυασμό με την απόφασή του να μιλά παντού για την Ελλάδα και να φωτογραφίζεται με ελληνικές σημαίες, μπορεί να δώσει μια απρόσμενη ώθηση στον τουρισμό της χώρας. 

Η σκέψη του Υπουργείου Τουρισμού και οι συζητήσεις...

Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, στο Υπουργείο Τουρισμού σκέφτονται πολύ σοβαρά να ονομάσουν τον Γιάννη Αντετοκούνμπο επίσημο πρεσβευτή του ελληνικού τουρισμού σε όλο τον κόσμο! Άλλωστε, μόνο τυχαίο δεν ήταν το ταξίδι του Αιγιώτη Σύμβουλου του Υπουργείου, Πέτρου Δαδιώτη, στις ΗΠΑ την περίοδο του All Star Game. 

Κάποια δημοσιεύματα τις προηγούμενες ημέρες υποστήριξαν πως ο Γιάννης ήδη έχει πάρει τον παραπάνω τίτλο, ωστόσο οι πληροφορίες του sdna.gr κάνουν λόγο για συζητήσεις και σκέψεις, οι οποίες ακόμα δεν έχουν πάρει επίσημη μορφή. Πάντως, δεν αποκλείεται κάτι τέτοιο να γίνει σύντομα. Επιπλέον, στο Υπουργείο Τουρισμού υπάρχει η σκέψη να ονομαστούν πρεσβευτές του ελληνικού τουρισμού Έλληνες σε όλο τον πλανήτη που έχουν προβολή και μπορούν να βοηθήσουν με τον τρόπο τους σε μια δύσκολη εποχή. 

«Η επιτυχία του Γιάννη μειώνει τους φόβους των Αμερικανών»

Πώς μπορεί να βοηθήσει ο Γιάννης ένα τέτοιο εγχείρημα, ακόμα και... χωρίς να το επιδιώκει; 

«Το "βασικό" άθλημα των ΗΠΑ είναι το μπάσκετ και ο φίλαθλος κόσμος επηρεάζεται από αυτό. Ο Γιάννης κυκλοφορεί με την σημαία και προβάλει την Ελλάδα. Όλο αυτό έχει δημιουργήσει μια θετική αίσθηση απέναντι στην χώρα και έχουν αυξηθεί τα requests από την Αμερική, τουλάχιστον στο δικό μας γραφείο. Οι άνθρωποι αυτοί θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα για διάφορους λόγους, όχι μόνο αθλητικούς, αλλά και αθλητικούς. Μας έχει κάνει εντύπωση αυτό το πράγμα. Από εκεί και πέρα, θεωρώ ότι αυτή η συνεχόμενη επιτυχία του Γιάννη επηρεάζει πολύ τον κόσμο. Τώρα το All Star Game "έπεσε" πάνω σε μία περίοδο κρατήσεων. Το κλίμα εδώ είναι λίγο δύσκολο για τους Αμερικανούς, φοβούνται λίγο. Η επιτυχία του Γιάννη, όμως, τους μειώνει σημαντικά τους φόβους», ανέφερε στο SDNA ο Αντώνης Παππάς από το «Imagination Travel» και συμπλήρωσε:

«Είμαι σίγουρος ότι οι αθλητικές επιτυχίες επηρεάζουν τον τουρισμό, γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι που παρακολουθούν τα αθλητικά δρώμενα, σε οποιοδήποτε επίπεδο, είναι γενικώς δραστήριοι. Έχουμε διαπιστώσει πως σε αυτό τον κλάδο οι περισσότεροι είναι και άνθρωποι που ταξιδεύουν. Οπότε, όταν κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια χώρα που... δεν τους λέει κάτι και σε μία που την έχουν ακούσει 100 φορές, λόγω κάποιου αθλητή, είναι πολύ πιθανότερο να διαλέξουν εκείνη που "γνωρίζουν" και έχουν στο μυαλό τους. Όλοι ούτως ή άλλως επιλέγουμε αυτά με τα οποία αισθανόμαστε οικεία. Με την προβολή της χώρας μέσω ενός αθλητή ή μιας συλλογικής επιτυχίας δημιουργείται μια οικειότητα για τη χώρα».

Στα λόγια του Αντώνη Παππά, που γνωρίζει πολύ καλά τον χώρο του τουρισμού, συνοψίζεται ο τρόπος με τον οποίον ο Αντετοκούνμπο (και όχι μόνο) μπορεί να βοηθήσει τον ελληνικό τουρισμό. Το γεγονός ότι ένα μεγάλο σύνολο ανθρώπων νιώθει πιο οικεία απέναντι στην Ελλάδα και βλέπει τους φόβους του να μειώνονται μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει.

Ποιο είναι, βέβαια, το σημείο - κλειδί σε όλα αυτά τη δεδομένη χρονική στιγμή; «Το All Star Game "έπεσε" πάνω σε μία περίοδο κρατήσεων»!

«Ο τουρισμός ωφελείται από τις επιτυχίες στον αθλητισμό»

Από την μεριά του, ο Αντώνης Σερέτης από το «Seretis Travel» προσπάθησε να διευρύνει λίγο το ζήτημα, το οποίο προέκυψε με αφορμή το δημοσίευμα του «ΑΠΕ ΜΠΕ».

«Συμφωνώ με το συγκεκριμένο δημοσίευμα, αποδίδει σωστά την πραγματικότητα. Όταν συμβαίνει κάποιο θετικό γεγονός, που αφορά την Ελλάδα, σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου κι αν συμβαίνει αυτό, δίνει το έναυσμα, ώστε να γίνουν συζητήσεις για την χώρα. Το αποτέλεσμα αυτών είναι δημιουργηθεί το ενδιαφέρον για μια επίσκεψη στην Ελλάδα ή για μια δεύτερη, σε περίπτωση που κάποιος έχει ήδη έρθει. Όταν, δε, πρόκειται για δηλώσεις και σχόλια από ένα αναγνωρίσιμο άτομο, τότε πολλοί τα αναπαράγουν.

Το άρθρο συνεχίζεται μετά τη διαφήμιση

Σίγουρα, ο τουρισμός και οι εργαζόμενοι του χώρου ωφελούνται από τις επιτυχίες ομάδων ή αθλητών. Αυτό έχει συμβεί ύστερα από κάθε επιτυχία σε ένα αθλητικό γεγονός παγκοσμίου ενδιαφέροντος, διότι όλοι επιθυμούν να έρθουν και να γνωρίσουν από κοντά τη συγκεκριμένη χώρα», δήλωσε ο Αντώνης Σερέτης.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να προβάλουμε μια χαρακτηριστική ατάκα, που μας είπε κατά τη διάρκεια της έρευνας ένας ταξιδιωτικός πράκτορας, στην προσπάθειά του να μας... υπεραπλουστεύσει κάποια δεδομένα.

«Τα μνημόνια και ο Γιάννης έχουν κάνει την Ελλάδα να ακούγεται σε όλο τον κόσμο», μας είπε. Όταν θέλησε να το αναλύσει, χώρισε το ζήτημα σε δύο άξονες. Από την μία η αρνητική διαφήμιση μέσω των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης και από την άλλη η προβολή μέσω των κατορθωμάτων του Γιάννη στο ΝΒΑ, τα οποία «παίζουν» σε όλη την υφήλιο. Οι δύο παραπάνω άξονες, τα δύο παραπάνω θέματα, έχουν βάλει την Ελλάδα στα... σπίτια όλου του κόσμου και έχουν δημιουργήσει αυτό το αίσθημα «οικειότητας», που αναφέραμε παραπάνω. 

Ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο...

Οι οπαδοί της Σάλκε, η προετοιμασία των ομάδων και οι... υποδομές

Βέβαια, η πορεία του Αντετοκούνμπο δεν είναι το μόνο αθλητικό γεγονός που... τονώνει τον ελληνικό τουρισμό. Όπως ξεκαθαρίζει στο SDNA ο Ιάσων Γρίβας από το «Crazy Holidays», στο... παιχνίδι μπορούμε να βάλουμε και τις καιρικές συνθήκες, που βοηθούν την προετοιμασία των ομάδων και τους φιλοξενούμενους οπαδούς αντίπαλων ομάδων, αλλά και κάποια σπορ που πολλοί μπορεί να μην σκεφτούμε κατευθείαν...

«Ο αθλητισμός είναι ένας αποφασιστικός παράγοντας, που μπορεί να τονώσει τον τουρισμό μιας χώρας. Αυτό μπορούμε να το δούμε έντονα με το πρόσφατο παράδειγμα της επίσκεψης των φίλων της Σάλκε στην Θεσσαλονίκη με την ευκαιρία του αγώνα της γερμανικής ομάδας με τον ΠΑΟΚ για το Europa League. Αν εξαιρέσουμε κάποια μεμονωμένα... παρατράγουδα που έγιναν κατά τη διάρκεια της παραμονής των Γερμανών οπαδών, ο τζίρος τόσο στα καταστήματα της πόλης όσο και στα ξενοδοχεία ήταν παραπάνω από ικανοποιητικός. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να πούμε ότι τυχόν επιτυχίες ελληνικών ομάδων στα ευρωπαϊκά κύπελλα δίνουν σημαντική ώθηση στον τουρισμό των πόλεών τους και μάλιστα σε "νεκρές" τουριστικά περιόδους», σχολίασε αρχικά ο Ιάσων Γρίβας και στη συνέχεια πρόσθεσε:

«Επίσης, η ανάληψη κάποιων διεθνών αθλητικών διοργανώσεων δίνει επιπλέον ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής. Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα της χώρας και ειδικά της νότιας Ελλάδας, οι καλές καιρικές συνθήκες δηλαδή, επιτρέπουν την ανάπτυξη ενός άλλου κομματιού του τουριστικού προϊόντος, δηλαδή της χειμερινής προετοιμασίας των ομάδων των βορειοευρωπαϊκών χωρών, όπου τα πρωταθλήματά τους διακόπτονται. Μιλάμε για έναν μεγάλο αριθμό αθλητών, παραγόντων και ανθρώπων που απαρτίζουν το επιτελείο της ομάδας, που την ακολουθούν και μπορούν να φέρουν αρκετό συνάλλαγμα στη χώρα μας και δη σε περιοχές που την χειμερινή περίοδο δεν έχουν τουριστική κίνηση.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω χρειάζονται υποδομές, οργάνωση και ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, σημεία στα οποία δυστυχώς υστερούμε. Υπάρχουν και άλλα κομμάτια του τουρισμού, που μπορούν να φέρουν έσοδα στη χώρα μας, όπως η ορεινή ποδηλασία, η ιστιοπλοΐα, αλλά και οι μαραθώνιοι σε ιστορικές διαδρομές».

Ο Γιάννης μιλά για την αγαπημένη του Ελλάδα και οι άνθρωποι του τουρισμού... τρίβουν τα χέρια τους και χαμογελούν, για τους λόγους που αναλύθηκαν παραπάνω. Παράλληλα, το Υπουργείο Τουρισμού βλέπει την θετική επίδραση διεθνή φόργουορντ και σκοπεύει να του δώσει έναν ξεχωριστό τίτλο τιμής.

Οπότε, την επόμενη φορά που θα δείτε τον Αντετοκούνμπο σε μια τέτοια φωτογραφία...

...ή σε μια τέτοια...

...ή σε μια τέτοια...

...ή σε μια τέτοια...

...ή σε μια τέτοια...

...σκεφτείτε πόσο καλό μπορεί να κάνει στους υπόλοιπους Έλληνες, που ζουν από τον τουρισμό και δουλεύουν σε αυτόν! 

  • Dislikes0
Close
Να πώς ο Γιάννης Αντετοκούνμπο... εκτοξεύει τον ελληνικό τουρισμό!
Χρόνος ανάγνωσης: 8’